شناسهٔ خبر: 22772365 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کمیته امداد مطرح کرد

عقب ماندگی از برنامه خروج نیازمندان از چرخه حمایت/ جزئیات ارائه پنل‌های خورشیدی به مددجویان

خبرگزاری میزان- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در رابطه با جزئیات ارائه پنل‌های خورشیدی به مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی توضیحاتی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

فتاحسید پرویز فتاح در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: بر اساس قانون، سالانه باید ۱۰ درصد از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) از چرخه حمایتی خارج شده و خودکفا شوند.

وی افزود: در کمیته امداد و در حوزه خروج مددجویان از چرخه حمایتی از قوانین تعیین شده عقب‌تر هستیم و مسئولان دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و مجلس می‌توانند چرایی این موضوع را از ما مطالبه کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اختصاص وام‌های خودکفایی به مددجویان کمیته امداد تصریح کرد: وام‌های خودکفایی را برای مددجویان در نظر گرفته ایم تا با بهره گیری از این وام ها، اشتغال خردی را برای خود به راه بیاندازند ضمن اینکه شرایط برای خرید وانت و یا تراکتور جهت اشتغال مددجویان نیز فراهم شده است.

فتاح ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ما در کمیته امداد تبدیل مددجویان تحت پوشش به افراد کارآفرین است و در این حوزه با موفقیت‌هایی همراه بوده ایم.

وی با اشاره به اجرای طرح پنل‌های خورشیدی به منظور ایجاد درآمد برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما در کمیته امداد، اجرای طرح پنل‌های خورشیدی بود. در این طرح، وام‌هایی برای خرید پنل‌های خورشیدی به مددجویان ارائه می‌شود و در نهایت پس از تولید برق، نسبت به خرید آن از مددجویان اقدام می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بالاترین سهم از پنل‌های خورشیدی به استان کرمان اختصاص داده شده و مددجویان می‌توانند برای دریافت پنل‌های خورشیدی وام‌هایی به مبلغ ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان دریافت کنند.

فتاح با بیان اینکه " فرهنگ کار نکردن و دریافت کمک نباید در کشور ترویج شود" خاطرنشان کرد: باید فرهنگ خودکفایی را ترویج کنیم و نیازمندان برای خودکفا شدن به کمیته امداد امام خمینی (ره) مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما