شناسهٔ خبر: 22766567 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظرفیت بالای البرز برای تبدیل به قطب تجاری سلول های بازساختی

کرج - ایرنا- دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‏های بنیادی کشور با اشاره به توانمندی های علمی استان البرز گفت: این استان ظرفیت مناسب و بالایی برای تبدیل شدن به قطب تجاری سلول های باز ساختی کشور را دارد.

صاحب‌خبر -

امیر علی حمیدیه عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از غرفه پژوهش سرای سلول های بنیادی چهارمین نمایشگاه فن بازار و دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان البرز در گفت و گو با ایرنا افزود: دستاوردهای ارایه شده در بخش دانش آموزی این نمایشگاه مطلوب است و بیانگر توانمندی و استعداد دانش آموزان دراین حوزه مهم علمی - پژوهشی است.
وی اظهار کرد: امیدواریم جامعه به زودی شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این دانش آموزان تلاشگر در زمینه علم و فناوری باشد.
وی با اشاره به اینکه نخستین آزمایشگاه دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور در پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا کرج راه اندازی شده، گفت: رشد فعالیت های پژوهشی دانش آموزان البرزدر این حوزه مهم چشمگیر است .
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‏های بنیادی کشور تصریح کرد: در 3 سال گذشته البرز با سرعت خوبی در توسعه فناوری پیش رفته است که این مهم حاصل توجه ویژه مسئولان در هدایت و حمایت از دستگاه های اجرایی و فرهنگی همانند آموزش و پرورش و مراکز علمی و دانشگاهی است.
حمیدیه خاطرنشان کرد: آینده کشور به دست دانش آموزان گره می خورد که لازم است در این راه مهم به توسعه پژوهش و فناوری در مدارس توجه ویژه ای شود.
وی یاد آور شد: در چند سال اخیر پژوهش به مدارس کشور کشیده شده که این روند بیانگر اعتماد به توانمندی دانش آموزان است.
وی گفت: اکنون شاهد آن هستیم که دانش آموزان ایرانی در عرصه های علمی و پژوهشی بین المللی توانمندی های علمی خود را به نمایش می گذارند.
حمیدیه ادامه داد: ایرانیان در انجام کارهای علمی شهرت جهانی دارند و امروز کشورمان توانسته است با تکیه بر این علم به درمان بیماری های صعب العلاج بپردازد.
وی با اشاره به اینکه امروز ایران به کشوری برتر درعرصه سلول های بنیادی تبدیل شده است، اظهار کرد: برای توسعه کشور در این زمینه برنامه های مختلفی از سوی دولت طراحی شده است.
وی گفت: دبیرخانه دانش آموزی سلول های بنیادی و پرشکی بازساختی کشور در پژوهش سرای ملاصدرا استان البرز مستقر است.
در چهارمین نمایشگاه استانی پژوهش و فناوری در البرز بیش از 800 طرح فناورانه به میزبانی دانشگاه پیام نور به مناسبت هفته پژوهش ارائه شده است.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
چهارمین نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز که شنبه هفته جاری در 300 غرفه دایر شد ، فردا پنجشنبه به کار خود پایان می دهد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور

انتهای پیام /*

نظر شما