شناسهٔ خبر: 22764511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار:

حضور تعاون در مراودات اقتصادی استان ایلام با عراق کم رنگ است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با انتقاد از حضور نداشتن تعاونی ها در فعالیت های مرزی استان با کشور عراق گفت: این ظرفیت بزرگ تاکنون مورد غفلت واقع شده است.

صاحب‌خبر -

ه گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر چهارشنبه در دیدار با معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: یکی از مزیت های استان ایلام داشتن مرز طولانی و زمین مناسب برای مهار و انتقال آب است و در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی افزود: 85 درصد اجرای سیستم مهار و انتقال آب بر عهده دولت و 15 درصد باقیمانده که بر عهده مردم است در صورت عدم امکان نیز دولت پرداخت می کند.
سلیمانی یادآور شد: داشتن 11 درصد گاز و بیش از سه درصد نفت کشور از دیگر مزایای این استان است و توسعه پروژه پتروشیمی در قالب صنایع پایین دستی در استان ایلام در حال توسعه است، ولی با وجود ظرفیت هایی همچون نفت، گاز و پتروشیمی دارای نرخ بیکاری 11.6 است و با توسعه صنایع پایین دستی می توان نرخ بیکاری در استان را کاهش داد.
وی گفت: در راستای توسعه تعاونی ها مجوز بازارچه چیلات گرفته شده و در تلاشیم بازارچه کولبران نیز راه اندازی و وارد فاز اجرا شود.
استاندار ایلام با بیان اینکه جای تعاونی ها در مرز خالی است، گفت: برای اشتغالزایی و توسعه در بخش های کشاورزی، پتروشیمی، نفت، گاز و خدمات باید تعاونی هایی در این مناطق تشکیل شود.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: اعتبارات کلان ابلاغی مقام معظم رهبری برای رفع بیکاری بسیار کارساز است و باید از این منابع برای اشتغالزایی در استان استفاده کنیم.
وی خلاقیت مدیران در کارآفرینی را یکی از راهکارهای کاهش نرخ بیکاری دانست و گفت: مدیران با تعریف پروژه های متعدد و دارای توجیه می توانند برای بخش اشتغالزایی خلاق و کارآفرین باشند.
استاندار ایلام افزود: با ایجاد اشتغال و نشاط اجتماعی بسیاری از مشکلات کاهش می یابد و باید از ظرفیت تمام بخش ها برای تحقق این امر استفاده شود.
وی تاکید کرد : استانی موفق است که مدیران دلسوزتر ، اجرایی تر و فعالتر داشته باشند و به مردم و تشکل ها میدان دهند.
خبرنگار : لیلی خاکی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7180/6119

انتهای پیام /*

نظر شما