شناسهٔ خبر: 22760053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه شیعیان لاذقیه سوریه:

نبرد سوریه جنگ بین اسلام و بنی امیه است/ جبهه مقاومت ۷ هزار شهیدو مفقود و ۱۰ هزار جانباز تقدیم کرده است

حوزه/ حجت الاسلام ایمن زیتون با بیان اینکه جنگ ما با گروهک های تکفیری صهیونیستی جنگ بین اسلام ناب و بنی امیه است، تصریح کرد: زهرن اللوش گفته بود «نحن نرید ان نقتلکم کما قتل اجدادنا اجدادکم» در واقع او خود را ادامه رو راه بنی امیه دانسته و می گوید همانطور که یزید سر امام حسین علیه السلام را برید ما کمر به قتل شیعیان بسته ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید ایمن زیتون، پیش از ظهر امروز در جامعه المصطفی العالمیه اصفهان با بیان اینکه تفاوت مردم با شهدا این است که مردم از مرگ خود خبر ندارند و از آن هراس دارند، اظهار کرد: شهدا با پای خود به سمت لقاءالله  حرکت می‌کنند و برای آن برنامه ریزی می کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ یک از ما از عاقبت خود در آخرت خبر نداریم، افزود: شاید کسی 50 سال از عمرش سپری شده باشد، اما هنوز نتوانسته به خط خدا برسد، اما شهید به سرعت این مسیر را طی می کند و به سوی خدا حرکت می کند.

امام جمعه شیعیان لاذقیه سوریه با اشاره به وقایع سوریه، خاطرنشان کرد: در سوریه بین مجاهدین از لبنان و ایران و شیاطین اسرائیل جنگی به راه افتاد که سبقه آن جنگ 33 روزه در سال 2006 بود که با کمک مالی اعراب به اسرائیل برای از بین بردن حزب الله لبنان به راه افتاد اما ایمان حزب الله و ولایت آن ها به امیرالمومنین آرزوهای اسرائیل را نقش برآب کرد.

وی با بیان اینکه این جنگ ها با حمایت اعراب و اسرائیل است تاکید کرد: در همه جنگ ها هواپیماهای آن ها کشور های ما را بمباران می کنند اما تا 2006 هیچ وقت موشک های ما به اسرائیل نرسیده بود ولی در 2006 یک میلیون اسرائیلی فرار کردند و به پناهگاه رفتند و برای اولین بار تهدیدی بر سر خود حس کردند.

حجت الاسلام ایمن زیتون درخصوص چرایی وجود نیروهای مقاومت در نوار غزه تصریح کرد: جنوب لبنان به دلیل وجود موانع طبیعی اسرائیلی ها به راحتی نمی توانند ورود کنند اما در غزه که این موانع وجود ندارد با کمک مقاومت اسرائیل نتوانست نفوذ کند.

وی با بیان اینکه شکست اسرائیل در جنگ 33 روزه برای آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی تهدیدی بزرگ به شمار می آمد افزود: اینجا بود که اسرائیل احساس کرد باید جنگ دیگری درست شود تا کشورهای اسلامی سرگرم آن شوند براین اساس جنگ مذهبی را به راه انداختند که با بودجه عربستان سعودی آغاز شد که فقط در سوریه 138 میلیارد دلار هزینه کرده تا سوریه شکست بخورد.

امام جمعه شیعیان لاذقیه سوریه در ادامه در پاسخ به سعودی ها که با ادعای خیرخواهی و حقوق بشر این جنگ ها را به راه انداختند ابراز کرد:  سوریه اگر مشکل حقوق بشر، فقر و ... داشت و شما به این بهانه جنگ براه انداختید این 138 میلیارد دلار را بین مردم سوریه تقسیم می کردید تا مشکلاتشان برطرف شود.

وی با اشاره به جنجال های رسانه ای که در سوریه عامل ایجاد تنش و جنگ داخلی شد خاطرنشان کرد: روز اول تظاهرات در درعا اولین شعار «نه ایران نه حزب الله می خواهیم یک مسلم موحد خدا» بود به این معنا که ایران و حزب الله کافرند در حالیکه ایران و لبنان آنجا حضور نداشتند.

حجت الاسلام ایمن زیتون افزود: چند روز بعد تظاهراتی در حمص به راه افتاد که شعارش «مسیحی در بیروت و شیعه در تابوت» بود بدین مفهوم که شیعه را باید کشت و مسیحی را به بیروت اخراج کنیم همچنین آنها در زینبیه حدود 100 متر بعد از هتل السفیر مقابل حوزه آیت الله شیرازی نوشتند اذهبی یعنی ای زینب از سوریه برو و تا این حد تهدید بالا گرفت و خمپاره و موشک به حرم زدند افرادی که اسمشان علی و زینب بود را ذبح کردند.

وی با بیان اینکه هدف ما از حضور در این جنگ برای دفاع از بشاراسد نبود، تشریح کرد: این یک تهدید جدی برای کل شیعیان جهان بود و اگر سوریه را می گرفتند و مقام حضرت زینب(س) نابود می شد و خطری جدی کل شیعه را تهدید می کرد.

امام جمعه شیعیان لاذقیه سوریه با اشاره به اینکه نیروهای مقاومت تاکنون 6 هزار شهید 10 هزار جانباز و هزار مفقودالاثر تقدیم کرده اند، افزود:  شهر فوعه و کفریا دوسال و نیم در محاصره بود و هیچ آب و نانی به آن ها نمی رسید، به همین دلیل آنها از آب باران جمع شده در گودال ها را استفاده می کردند و نان با هواپیما برای آنها ارسال می شد، اما این جوابگوی این همه انسان که در زندان داعش گرفتار شده بودند، نبود.

حجت الاسلام ایمن زیتون با بیان اینکه جنگ ما با گروهک های تکفیری صهیونیستی جنگ بین اسلام ناب و بنی امیه است، تصریح کرد: زهرن اللوش گفته بود «نحن نرید ان نقتلکم کما قتل اجدادنا اجدادکم» در واقع او خود را ادامه رو راه بنی امیه دانسته و می گوید همانطور که یزید سر امام حسین علیه السلام را برید ما کمر به قتل شیعیان بسته ایم.

وی با تاکید بر این موضوع که داعشی ها اگر در سوریه قوی می شدند به شیعیان لبنان عراق ایران افغانستان پاکستان و همه جا حمله می کردند تبیین کرد: این جنگ کربلای دوم بود همانگونه که در کربلا از همه اقشار علیه سیدالشهدا متحد شدند الان از مقاتلین در همه جای جهان وحدت کردند و فقط 350 هزار نفر غیر سوری در سوریه می جنگند.

حجت الاسلام ایمن زیتون با اشاره به این نکته که دفاع از حضرت زینب(س) بعد از شهادت حضرت عباس(ع) به شیعیان سپرده شده، بیان کرد: افرادی که در راه دفاع از حرم شهید شدند مصداق حقیقی یا لیتنا کنا معکم و نفوذ فوزا عظیما هستند براین اساس دشمن کور خوانده بود که بخواهد حضرت زینب(س) را دومرتبه به اسارت ببرد.

انتهای پیام

 

 

نظر شما