شناسهٔ خبر: 22746117 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: 109 طرح خوداشتغالی در سمنان اجرا شد

سمنان- ایرنا- فرماندار سمنان گفت : 109 طرح خوداشتغالی به ارزش 15 میلیارد و 730 میلیون ریال در 6 ماه نخست در این شهرستان اجرا شد.

صاحب‌خبر -

عباس دانایی شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح های اشتغال زایی مددجویان کمیته امداد ، در گفت وگو با ایرنا افزود: وام اشتغال مددجویان از منابع کمیته امداد و قرض‌الحسنه بانک‌ها تأمین شده که سود این تسهیلات زیر چهار درصد و عمده طرح‌ها هم در بخش خدمات بوده‌اند.
وی به ضرورت تأمین فضای طرح‌های مددجویان، در بحث بازار و عرضه اشاره کرد و اظهار داشت: تأمین فضای کار مورد نیاز مددجویان به طرح ‌ها و تولیدات آنان بستگی دارد و طرح‌های بزرگ به فضاهای بزرگ و طرح‌های کوچک نیازمند فضاهای کوچک تر هستند.
دانایی یادآور شد : استفاده از ظرفیت شهرک صنعتی و خدماتی سمنان و سوله‌های شهرک صنعتی برای تأمین فضای مورد نیاز مددجویان برای ارائه طرح‌هایشان ضروری است .
فرماندار سمنان با بیان این که تأمین بازار فروش تولیدات مددجویان خدمات آنان را هدفمند می‌کند، ادامه داد: مددجویان نخست باید با همت و پشتکار از محل درآمدها اقدام به ساخت کارگاه کنند و در کنار آن نهادهای مرتبط با هم افزایی زمینه‌ای را فراهم می‌کنند تا مددجویان بازار فروش مطلوبی داشته باشد.
دانایی توانمندسازی محرومین برای ایجاد اشتغال و کسب درامد مناسب را یکی از ارزشمندترین کارهای کمیته امداد برشمرد و گفت: این نهاد اجرایی با ارائه تسهیلات مناسب شرایط کار قابل قبولی برای جوانان مهیا می‌کند که این امر در ایجاد انگیزه و افزایش امید جوانان موثر است.
وی با تقدیر از اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) در شناسایی افراد مستعد و حمایت از آنان بیان کرد: حمایت از این افراد توسط کمیته امداد و سایر دستگاه ها باید بطور مستمر باشد و نباید پس از ارائه تسهیلات مددجویان به حال خود رها شوند.
فرماندار سمنان در این بازدید از چهار طرح اشتغالزایی مددجویان سمنان بازدید کرد و مددجویان مهم‌ترین مشکلات خود را که عمده آن در بحث بازار فروش محصولات و بازار کار بود، مطرح کردند.
کمیته امداد استان سمنان در 6 ماه نخست سال تعداد 162 فقره وام خوداشتغالی و مشاغل خانگی با اعتبار بالغ بر 20 میلیارد و 945 میلیون ریال به مددجویان و مجریان طرح های خودکفایی پرداخت کرده است.
6026 خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
( برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.)

انتهای پیام /*

نظر شما