«روضه»، روستایی ست با جمعیتی اندکی بیش از ۲۰۰۰ نفر. این روستا در ۵۰ کیلومتری العریش در شمال سینا واقع شده است. چرا نمازگزارانش در نماز جمعه قتل عام شدند؟ آدمکشان به میان جمعیت نماز گزار بمب پرتاب کردند. نمازگزاران را به رگبار بستند. زخمیها را کشتند. به سمت آمبولانسها هم آتش گشودند. یکچهارم مردان روستای روضه شهید شدند. چرا؟
کدام علت یا دلیل موجب چنین رخداد تاریک و جنایتکارانهای به نام دین و جهاد شده است. قاتلان چه کسانی هستند؟ چرا نماز جمعه روضه را هدف قرار دادند؟
یکم: در شبه جزیره سینا دو جمعیت یا گروه شناخته شده تروریستی فعالند. گروه «ولایت سینا» که وابسته به داعش است. گفته میشود این گروه حدود ۱۵۰۰ تروریست به عنوان مجاهد در جمع خود دارد. گروه دوم «جند الاسلام» که وابسته به القاعده است. بدیهی است که سرچشمه تفکر فقهی و نظری هر دو گروه یکی است. «تکفیر» فشرده فقه جهادی داعشی و القاعده است.
دوم: نمازگزاران در مسجد روضه، یعنی ساکنان روستای روضه گرایش صوفیانه دارند. به اصطلاح جریرات هستند. شاخهای از قبیله سوارکه. جریریها پیروان طریقت شیخ عیدابوجریراند. میدانیم که مطابق فتوای ابن تیمیه و شاگردش ابن قیم، صوفیان و فلاسفه و شیعه همگی خارج از ملت اسلام و کافرند!
ابن تیمیه در کتاب الصارم المسلول نوشته است:« اگر شیعهای گوسفندی را ذبح کند من از گوشت آن گوسفند نمیخورم، اما اگر ذابح یهودی باشد خواهم خورد!» ( الصارم المسلول ص۵۷۰ ) همین نگاه و نظر فقهی را در مورد صوفیان هم دارند.
سوم: امام مسجد روضه، روحانی جوان، شیخ محمد زریق در خطبههای نماز، روشنگرانه علیه جماعتهای تروریستی سخن گفته است. افزون بر آن روستای روضه پناهگاهی برای مردمی بوده است که از ترس جماعتهای تروریستی خانه و کاشانه خود را رها کردهاند و از روستاهایی مثل شیخ زوید یا حتی شهرالعریش به روضه آمده بودند. در واقع در شمال سینا روضه و ساکنان مسلمان و متدین با گرایش صوفیانه، سنگر مقاومت در برابر داعش و القاعده بوده اند.
آن کینه سیاه و کشتار مردم نماز گزار، پشت صحنهاش چنین اندیشه فقهی و تفسیر سیاسی بوده است.
سیدعطاءالله مهاجرانی
∎
کدام علت یا دلیل موجب چنین رخداد تاریک و جنایتکارانهای به نام دین و جهاد شده است. قاتلان چه کسانی هستند؟ چرا نماز جمعه روضه را هدف قرار دادند؟
یکم: در شبه جزیره سینا دو جمعیت یا گروه شناخته شده تروریستی فعالند. گروه «ولایت سینا» که وابسته به داعش است. گفته میشود این گروه حدود ۱۵۰۰ تروریست به عنوان مجاهد در جمع خود دارد. گروه دوم «جند الاسلام» که وابسته به القاعده است. بدیهی است که سرچشمه تفکر فقهی و نظری هر دو گروه یکی است. «تکفیر» فشرده فقه جهادی داعشی و القاعده است.
دوم: نمازگزاران در مسجد روضه، یعنی ساکنان روستای روضه گرایش صوفیانه دارند. به اصطلاح جریرات هستند. شاخهای از قبیله سوارکه. جریریها پیروان طریقت شیخ عیدابوجریراند. میدانیم که مطابق فتوای ابن تیمیه و شاگردش ابن قیم، صوفیان و فلاسفه و شیعه همگی خارج از ملت اسلام و کافرند!
ابن تیمیه در کتاب الصارم المسلول نوشته است:« اگر شیعهای گوسفندی را ذبح کند من از گوشت آن گوسفند نمیخورم، اما اگر ذابح یهودی باشد خواهم خورد!» ( الصارم المسلول ص۵۷۰ ) همین نگاه و نظر فقهی را در مورد صوفیان هم دارند.
سوم: امام مسجد روضه، روحانی جوان، شیخ محمد زریق در خطبههای نماز، روشنگرانه علیه جماعتهای تروریستی سخن گفته است. افزون بر آن روستای روضه پناهگاهی برای مردمی بوده است که از ترس جماعتهای تروریستی خانه و کاشانه خود را رها کردهاند و از روستاهایی مثل شیخ زوید یا حتی شهرالعریش به روضه آمده بودند. در واقع در شمال سینا روضه و ساکنان مسلمان و متدین با گرایش صوفیانه، سنگر مقاومت در برابر داعش و القاعده بوده اند.
آن کینه سیاه و کشتار مردم نماز گزار، پشت صحنهاش چنین اندیشه فقهی و تفسیر سیاسی بوده است.
سیدعطاءالله مهاجرانی
نظر شما