شناسهٔ خبر: 22744424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر ورزش و جوانان خبر داد:

کمک 10میلیارد تومانی تشکل های مردم نهاد برای زلزله زدگان کرمانشاه

تهران- ایران- معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در مجموع بیش از 10 میلیارد تومان کمک های مردمی از تشکلهای مردم نهاد برای مردم زلزله زده کرمانشاه جمع آوری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا محمد مهدی تندگویان عصر سه شنبه در نشستی با تشکل های مردم نهاد جوانان استان کرمان و گیلان که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار داشت: در مرحله دوم کمک رسانی به مردم زلزله زده غرب کشور تیمی از مشاوران، روان شناسان، روان کاوان و گروه های مردمی به آن منطقه زلزله زده غرب کشور اعزام می شوند.
وی یکی از مشکلات بزرگ تشکل های مردم نهاد را ناشناخته بودن توانمندی ها و فعالیت های آنها برای مردم و حتی دولت اعلام کرد و افزود: باید در خصوص فعالیت های سمن ها تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتری انجام شود.
تندگویان گفت: دریافت امتیاز ثبت رسمی تشکل ها توسط معاونت امور جوانان در مجلس در حال پیگیری است و این روند باید در مرحله بعدی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان برسد.
معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان مشکل اصلی در این حوزه را ناآشنایی بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تشکلهای مردم نهاد اعلام کرد و افزود: با تصویب امتیاز ثبت رسمی مشکلات تشکلهای مردم نهاد برطرف می شود.
تندگویان با بیان این که سمن های مردم نهاد حوزه جوانان به دنبال فعالیت های سیاسی نیستند، گفت: بسیاری از این تشکل ها در حوزه های خیریه، اشتغال زایی و کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت می کنند.
معاون وزیر ورزش و جوانان از امضای تفاهم نامه بین این وزارت خانه و وزارت کشور در خصوص تهیه شناسه برای تشکل های مردم نهاد خبر داد و افزود: در صورتی که این تفاهم نامه به سرانجام برسد حتی در صورتی که موضوع تفکیک امور جوانان از وزارت ورزش و جوانان به تصویب نرسد، موضوع شناسه سمن ها برطرف می شود.
وی اضافه کرد: با تعامل اداره کل ورزش و جوانان استان ها با استانداری ها موضوع بازپس گیری املاک مربوط به خانه های جوان در استانها با سرعت بیشتری انجام می شود.
به گفته تندگویان خانه های جوانان محل دائمی حضور سمن ها نیستند و این خانه ها به منظور انجام امور مربوط به جوانان هر استان است.
وی در ادامه از برگزاری دوره های آموزشی در موضوعات جدید مانند تجارت الکترونیک، اقتصاد نوین برای سمن ها خبر داد.
تندگویان افزود: در صورتی که طرح های کارآفرینی از سوی سمن های مطرح شود، معاونت جوانان از آنها حمایت می کند.
اجتمام*1724*1193**3377
خبرنگار: سمانه زین العابدین * انتشار: حسین فتح الهی

انتهای پیام /*

نظر شما