شناسهٔ خبر: 22731950 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

ما میگیم شاه نمی خوایم....

صاحب‌خبر -

Alishahla13@
یکی از وعده های رییس جمهور دسترسی آزاد به اطلاعات، حمایت و توسعه فضای مجازی و جلوگیری از فیلتر شبکه های اجتماعی بود و مردم به این وعده ها رای دادند، در حالی که براساس همین وعده ها بسیاری خواستار رفع فیلتر سایت ها و شبکه های اجتماعی مانند توییتر هستند، مدیران ارشد مرکز ملی فضای مجازی هر هفته درباره احتمال فیلتر همین شبکه ها و پیام رسان های باقی مانده صحبت می کنند.
نکته دیگر اینکه مسوولان دولت از جمله وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیار ویژه رییس جمهور در حقوق شهروندی گفته اند که فیلتر تلگرام در دولت بررسی نشده است؛ بنابراین دو سناریو قابل تصور است:
سناریو اول اینکه دولت هم موافق فیلتر شدن تلگرام است اما نمی خواهد این کار به نام خودش تمام شود. به همین دلیل همان طور که در دولت قبل می گفت فیلتر شدن توییتر و فیس بوک در دولت دهم اتفاق افتاده و بازگشایی آن فقط با تصمیم قوه قضاییه ممکن است و خود را کنار می کشید، در این ماجرا هم کنار ایستاده و نظاره گر باشد.
سناریو دوم این است که دولت مجددا مانند زمان دبیری محمد حسن انتظاری در شورای عالی فضای مجازی، مجددا با مدیران این شورا به اختلاف خورده است. موضوعی که با توجه به مسوولیت دبیر شورا در دولت به عنوان قایم مقام وزیر کار و همچنین سابقه دوستی و همکاری وی با وزیر ارتباطات در گذشته کمی بعید به نظر می رسد.
دست آخر اینکه اگر به خیال توسعه پیام رسان های داخلی، قرار است تلگرام فیلتر شود، توجه سیاست گذاران را به تجربه فیلتر ویز و شکست کامل فیلترینگ در جلوگیری از استفاده از این پیام رسان جلب کرد. 

نظر شما