شناسهٔ خبر: 22720838 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جاودانی: AFC به فکر خودش باشد، حق را به ایران می دهد/ دیگر لابی سعودی ها جواب نمی دهد

وکیل حقوقی فوتبال گفت: با توجه به اینکه مسائل مالی، اسپانسرینگ و هواداران ایرانی برای AFC مهم هستند، به احتمال زیاد کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی را به ما می دهد.

صاحب‌خبر -

جاودانی: AFC به فکر خودش باشد، حق را به ایران می دهد/ دیگر لابی سعودی ها جواب نمی دهدبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از مناقشات سیاسی 2 کشور ایران و عربستان، سعودی ها درخواست لغو میزبانی را در تقابل با نمایندگان 2 کشور به کنفدراسیون فوتبال آسیا ( AFC ) دادند که این مسئله مورد قبول آنها واقع شد و در نخستین اقدام، نمایندگان 2 کشور در لیگ قهرمانان آسیا در کشوری بی طرف و با برنامه‌ای مجزا ابتدا 2  دیدار رفت و برگشت خود را برگزار کردند و این برنامه در ادامه دستخوش تغییراتی شد و آنها طبق برنامه و در دیدارهای رو در رو در کشور بی طرف به مصاف یکدیگر رفتند و این مسئله‌ طی سال‌های اخیر یکی از مشکلات بزرگ فوتبال ایران بوده  و سبب نتیجه نگرفتن آنها شده است. زیرا اگر پرسپولیس و الهلال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان در زمین خودشان با یکدیگر بازی می کردند، شاید شاگردان برانکو ایوانکوویچ به فینال آسیا راه می یافتند.

بر این اساس، چندی پیش کارگروه حقوقی ایران با مدیریت وکلای باتجربه و با حضور رضا جاودانی و علیرضا اسدی، با ارائه دفاعیاتی مستند خواهان دریافت حق میزبانی کشورمان در تقابل با عربستان در دادگاه CAS شدند و در این دفاعیات با مستنداتی مثل اینکه ناامنی در کشورمان مسئله‌ای خیالی و واهی بوده و ایران طی سال‌های اخیر علیرغم مشکلات جنگ در منطقه، امن‌ترین روزها را پشت سر گذاشته و بهترین مثال برای آن برگزاری میزبانی تیم‌های عراق و افغانستان در ایران بوده، خواهان بازگرداندن این حق قانونی شده بودند که متاسفانه این اتفاق رخ نداد و فصل گذشته تقابل ایرانی ها و عربستانی در کشور ثالث برگزار شد اما دادگاه CAS، از باشگاه های ایرانی ریز هزینه هایشان را خواست تا غرامت آنها پرداخت شود.

پس از اینکه فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا با قهرمانی اوراواردز ژاپن به پایان رسید، مسئولان فوتبال ایران زیربار برگزاری دیدار با عربستانی ها و قطری ها در کشور ثالث نرفتند و حتی مسئولان بالارتبه فوتبال و ورزش ایران به مالزی رفتند و با سران فوتبال آسیا مذاکره کردند تا میزبانی تیم های ایرانی در کشورمان انجام شود که خوشبختانه این اتفاق رخ داد و کنفدراسیون فوتبال آسیا رأی داد تا دیدار تیم های ایرانی و عربستانی در کشورهای خودشان برگزار شود.

بر همین اساس، رضا جاودانی وکیل حقوقی فوتبال بیان کرد: پس از اینکه چندماه پیش در دادگاه عالی ورزش ( CAS )، دفاعیات خوبی را ارائه کردیم، قرار شد هزینه های زیادی را که باشگاه های ایرانی خرج کرده اند را به عنوان غرامت دریافت کنند و همچنین خبر خوب این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا، به دلیل بحث مالی،اسپانسرینگ و هواداران زیاد فوتبال ایران، حکم برگزاری دیدار ایران و عربستان را به سود کشورمان اعلام  کرد.

او افزود: به دلیل اینکه عربستان - امارات در طرفی و ایران و قطر در یک طرف دیگر حضور دارند، دیگر نمی شود مسابقات را در کشور ثالث برگزار کرد و دلیل عربستانی ها مبنی بر نبود امنیت در کشورمان واهی است، چرا که بازی های بین المللی زیادی در ایران برگزار می شود و ما نیز مشکل امنیت نداریم.

جاودانی در خصوص اینکه فردا ( سه شنبه ) رأی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام می شود، خاطرنشان کرد: مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال صحبت های خوبی در جلسه اعضا هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح و  عنوان کرده که اگر حق میزبانی را به کشورمان ندهند، در لیگ قهرمانان آسیا حضور نمی یابیم و با توجه به اینکه مسائل مالی، اسپانسرینگ و هواداران ایرانی برای AFC مهم هستند و اگر این مرجع به فکر خودش باشد، به احتمال زیاد میزبانی را به ما می دهند و دیگر مشکلی از این بابت نداریم.

وکیل حقوقی فوتبال در پایان گفت: عربستان سیاست را در فوتبال آورده است و اگر بخواهد به همین روش ادامه دهد، به فیفا شکایت می کنیم و آن زمان کمیته انضباطی مرجع باید در خصوص آنها تصمیم بگیرد. من فکر می کنم اعضای هیئت رئیسه به سود ایران رای می دهند و دیگر لابی سعودی ها در AFC جواب نخواهد داد.

انتهای پیام/

اظهارات وکیل حقوقی فوتبال درخصوص برگزاری دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان

نظر شما