شناسهٔ خبر: 22714343 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بنادر و فرودگاه بوشهر تفاهم نامه همکاری امضا کردند

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز یکشنبه در حاشیه امضا این تفاهم نامه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تفاهم نامه در اجرای مفاد کنوانسیون بین المللی

صاحب‌خبر - مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز یکشنبه در حاشیه امضا این تفاهم نامه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تفاهم نامه در اجرای مفاد کنوانسیون بین المللی جستجو و نجات دریایی( اس آ آر) برای استفاده بهینه از امکانات و ارتقای سطح همکاری ها بنادر و دریانوردی و فرودگاه های استان بوشهر امضا شده است.
محمد مهدی بنچاری افزود: هدف از امضای این تفاهم نامه هشت ماده ای فراهم آوردن زمینه مناسب همکاری این 2 ارگان استراتژیک برای ارائه خدمات مطلوب جست وجو و نجات در سوانح دریایی و هوایی و ارتقای سطح کارآیی و اثربخشی این گونه خدمات به منظور پیشگیری و کاهش تلفات جانی و مالی در آبهای استان بوشهر است.
وی ادامه داد: تبادل اطلاعات، اطلاع رسانی سریع و بموقع در زمان وقوع سوانح، مشارکت در عملیات ها و مانورهای جست و جو و نجات دریایی و هوایی، شرکت در برنامه های آموزشی و حضور در نشست کارشناسی مشترک سوانح از جمله تعهدات دو طرف در این تفاهم نامه است.
بنچاری گفت: این تفاهم‌نامه بر همکاری و همگرایی این 2 مجموعه برای نجات جان دریانوردان و مسافران دریایی و سانحه دیدگان هوایی در دریا تاکید دارد.
وی افزود: در ارتباط با خدمات آتش نشانی نیز براساس تفاهم نامه امضا شده 2 طرف در مواقع اضطراری از ظرفیت های یکدیگر استفاده می کنند.
بنچاری یادآور شد: هشت ایستگاه مخابراتی، پنج مرکز جست و جو و نجات دریایی از جمله ظرفیت های اداره کل بنادر و دریانوردی در زمینه جست و جو و نجات دریایی است.
مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر نیز گفت: مانور کامل طرح اضطراری تا پیش از اتمام سال جاری در فرودگاه بوشهر برگزار می شود که این مانور فرصت خوبی برای محک تفاهم نامه یاد شده است.
کمال دهقان منشادی افزود: این تفاهم نامه یک اقدام ارزشمند برای 2 طرف محسوب شده که در هنگام بروز سوانح می تواند بسیار کارگشا باشد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام

نظر شما