شناسهٔ خبر: 22713775 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کمبود نیروی انسانی در پایه ابتدایی در دزفول

دزفول - ایرنا - اعضای شورای آموزش و پرورش دزفول با اشاره به کمبود نیرو در پایه ابتدایی این شهرستان اظهار داشتند: تامین نیروی انسانی مورد نیاز این مقطع تحصیلی ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رحیم پورصادق روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش دزفول گفت:امسال اکثر شهرهای خوزستان اقدام به جذب نیرو در پایه پیش دبستانی کردند ولی در دزفول هیچ نیرویی از مدارس غیرانتفاعی در این پایه جذب نشد.
رضا محمدی خباز یکی دیگر از اعضای شورای آموزش و پرورش دزفول نیز گفت:آموزش و پرورش دزفول در حال حاضر 700 نیروی آموزشی کمبود دارد که با توجه به اینکه در سال آینده نیز تعدادی از نیروها بازنشسته می شوند با کمبود بیشتری مواجه خواهیم شد لذا باید برای تامین نیروی آموزشی مورد نیاز مدارس این شهرستان چاره اندیشی کرد.
وی افزود:با توجه به نیروهایی که در شهرهای دیگر بکار گرفته شده اند و اینکه در سال آینده با افزایش تعداد بازنشستگان فرهنگی مواجه هستیم قطعا مازاد نیروهای شهرهای دیگر در سال تحصیلی آینده در دزفول جذب خواهند شد که این ظلم در حق مردم دزفول است و باید جلوی چنین پیش آمدی گرفته شود.
یکی دیگر از اعضای شورای آموزش و پرورش دزفول نیز گفت:این موضوع باید از طریق استانداری پیگیری شود و با حضور مسئولان استانی کمیته ای تشکیل شود تا منع قانونی جذب نیروی مورد نیاز در آموزش و پرورش دزفول برطرف شود.
مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز در این خصوص گفت:از وقتی که آموزش و پرورش در سال 1305 در دزفول نهادینه شده با کمبود نیرو مواجه بوده است .
عبدالمحمد جرجانی افزود:کمبود نیروی آموزشی در مدارس این شهرستان در مواردی که چند نفر از معلمان بیمار می شوند ، برخی مرخصی بدون حقوق می گیرند و برخی معلمان زن نیز زایمان می کنند مشکل کمبود معلم در مدارس دزفول تشدید می شود.
جرجانی ادامه داد:در دزفول 13 هزار ساعت نیروی حق التدریس داریم یعنی معادل کمبود 700 نیروی انسانی ولی طبق قانون امکان بکارگیری این افراد نیست اما فقط سه نفر طبق بخشنامه صادره شرایط جذب را داشتند که 2 نفر از آنها که مدارکشان آماده بود جذب شدند.
مدیر آموزش و پرورش دزفول تعداد نیروهای حق التدریسی این شهرستان را 136 نفر عنوان کرد و گفت:برای جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش دزفول باید نیروهای بومی بکار گرفته شوند.
وی اضافه کرد:در حالیکه به یک نیروی رسمی بابت یکساعت تدریس 300 هزار ریال حق الزحمه پرداخت می شود این رقم برای یک فرد حق التدریس 80 هزار ریال است.
حبیب اله آصفی فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش دزفول نیز گفت:اداره آموزش و پرورش این شهرستان در خصوص جذب نیرو طبق قانون عمل کرده و شهرهایی که خلاف قانون عمل کرده اند به سازمان بازرسی کل کشور ارجاع داده شده اند تا در مورد آنها تصمیم گیری شود.
افزون بر 100 پیش دبستانی در دزفول فعال است که به امر آموزش حدود شش هزار نوآموز مشغول اند.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه

انتهای پیام /*

نظر شما