شناسهٔ خبر: 22710217 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آنفلوانزا، شکار پرندگان را در مازندران ممنوع کرد

ساری - ایرنا - محیط زیست مازندران درپی هشدار سازمان دامپزشکی کشور درباره احتمال شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان، شکار پرندگان مهاجر زمستان گذران را برای شکارچیان دارای پروانه محدود شکار ممنوع کرد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل محیط زیست مازندران روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که به محیط بانان دستور داده شده است برای حفظ سلامت جامعه برابر قانون با تمام شکارچیان اعم از دارندگان مجوز و پروانه و غیرقانونی برخورد کنند.
حسینعلی ابراهیمی کارنامی با اشاره به هشدار سازمان دامپزشکی ، تاکید کرد: به تمام محیط بانان در تالاب ها و آببندان های مازندران توصیه شد تا به شکارچیان دارای مجوز اجازه شکار ندهند و هرگونه شکار تا قبل از عادی شدن شرایط ، تخلف محسوب می شود.
طبق آمار حدود 20 هزار شکارچی پرنده با مجوز شکار از محیط زیست در مازندران فعالیت دارند و آمار شکارچیان فاقد مجوز به حدود 100 هزار نفر می رسد.
مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: با شکارچیان غیرمجاز هم همانند قبل برخورد قانونی می شود و مقابله با این افراد متخلف ارتباطی به هشدار سازمان دامپزشکی و اجرای طرح ممنوعیت شکار ندارد.
ابراهیمی کارنامی از شکارچیان دارای مجوز خواست در صورت مشاهده موارد مشکوکی از مرگ پرندگان مهاجر ، موضوع را به دامپزشکی یا محیط بانان اطلاع دهند.
همه ساله در آستانه فصل سرد سال 150 گونه از پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی به تالاب و آببندان های مازندران سفر می کنند که جمعیت این پرندگان به حدود یک میلیون و 500 هزار بال می رسد.
براساس آمار غیر رسمی حدود 300 هزار بال از این پرندگان زمستان گذران نیز توسط شکارچیان دارای پروانه شکار و غیر قانونی شکار می شوند . بیشترین میزان شکار غیرمجاز پرندگان در شهرستان های فریدونکنار و محمود آباد به صورت دام هوایی و کرس انجام می شود.
براساس آمار محیط زیست مازندران در نیمه نخست امسال افزون بر 500 شکارچی غیرمجاز توسط محیط بانان دستگیر شدند و دستکم 600 قبضه سلاح گرم هم دراین ارتباط توقیف شد.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654

انتهای پیام /*

نظر شما