شناسهٔ خبر: 22710036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

ساخت 35 مدرسه‌ تا فروردین سال 97 در استان کرمانشاه

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: ساخت 35 مدرسه‌ای که خیران ساخت آن را در استان کرمانشاه پذیرفته‌اند تا فروردین سال 97 به اتمام می‌رسد و سایر مدارس مهر سال آینده تحویل خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از پانا، محمدرضا حافظی در شبکه خبر در رابطه با ساخت مدارس تخریب شده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اظهارکرد:‌ خیرین مدرسه‌ساز تعهدکردند 35 مدرسه را در این مناطق بسازند و روز گذشته کلنگ ساخت نخستین مدرسه به زمین زده شد. بر اثر زلزله استان کرمانشاه، 78 مدرسه تخریب شد که 35 مدرسه را خیران تعهد کرده‌اند بسازند و تلاش می‌کنیم 78 مدرسه را به تدریج با تعهد خیران بسازیم.

وی افزود: ساخت 35 مدرسه‌ای که خیران آن را پذیرفته‌اند تا فروردین سال 97 به اتمام می‌رسد و سایر مدارس مهر سال آینده تحویل خواهند شد؛ 35 مدرسه در سرپل ذهاب قرار دارند که با 130 کلاس درس احداث خواهند شد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: 120 میلیارد تومان برای ساخت مدارس نیاز است که رقم قابل توجهی از آن را خیران تامین خواهند کرد و تلاش شده به طور 100 درصد این رقم را تامین کنند و با نظارت سازمان نوسازی استان کرمانشاه این مدارس را به گونه‌ای می‌سازند که در برابر زلزله مقاوم باشند.

حافظی ادامه داد: خیران تعهد کرده‌اند 130 کانکس را به عنوان کلاس درس در مناطق زلزله‌زده نصب کنند و تا به امروز 55 کانکس نصب شده است اما مردم منطقه می‌گویند به جای مدرسه برای آنها مسکن تهیه کنیم.

وی بیان کرد: مکان یابی مدارس بر عهده وزارت آموزش‌وپرورش است و سازمان نوسازی مدارس بر ایمن سازی مدارس و ساخت آنها نظارت اجرایی دارد همچنین خیران با حضور در این عرصه و سرمایه‌گذاری نسبت به ساخت مدارس اقدام می‌کنند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت:‌ در موقعیت فعلی اعتبارات دولت کافی نیست و خیران با ساخت مدرسه زمینه‌های لازم را برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم می‌کنند،650 هزار خیر در کل کشور و هزار خیر خارج از کشور در زمینه مدرسه‌سازی فعالیت می‌کنند به عنوان مثال آقای خیامی از انگلیس 80 میلیارد تومان و آقای موفقیان از کانادا 70 میلیارد تومان برای مدرسه ‌سازی هزینه‌ کرده‌اند.

نظر شما