شناسهٔ خبر: 22700065 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

درنای محبوب ایرانی ها به سواحل فریدونکنار رسید+عکس

بالاخره تک درنای سیبری با تاخیر یک ماهه به تالاب فریدونکنار مازندران بازگشت و سبب خوشحالی دوستداران محیط زیست شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین ،رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان مازندران گفت: تک درنای سیبری معروف به «امید» دیروز در تالاب فریدونکنار فرود آمد.

کوروش ربیعی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: درنای سیبری معروف به «امید» صبح روز چهارم آذرماه در دامگاه فریدونکنار مشاهده شد، با وجود اینکه پیش بینی می شد این پرنده اوایل آبان ماه به به منطقه مهاجرت کند این پرنده امروز در منطقه فرود آمد.

وی افزود: این درنا معمولا تا اوایل اسفندماه در منطقه باقی می‌ماند اما امسال به دلیل شرایط آب و هوایی و مناطق طولانی‌تر که در مسیر برگشت وجود دارد و نیز وجود پاییز گرم‌تر، مهاجرت دیرتر صورت گرفت.

ربیعی تصریح کرد: حضور درنا به محیط زیست گزارش داده شد و محیط بانان نیز بر حفاظت بیشتر از این پرنده موظف شده اند، مردم درنا را دوست دارند و نباید تهدیدی برای زندگی این پرنده در تالاب ایجاد شود.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان مازندران با بیان اینکه از گله غربی درنای سیبری همین یک مورد آن باقی ماند، یادآور شد: درنا از فریدونکنار به مناطق و یا حوضه آبی دیگر نمی‌رود؛ این پرنده طرفداران خوبی دارد و حدود ۶ محیطبان آن را حفاظت می‌کنند.

نظر شما