شناسهٔ خبر: 22696459 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

شناسایی ۴هزار دانش‌آموز با رفتارهای مخاطره‌آمیز

صاحب‌خبر - مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از راه‌اندازی سامانه مراقبت خبر داد و گفت: سال گذشته چهار هزار دانش‌آموز که رفتارهای پرخطر داشتند، شناسایی شدند.
به گزارش مهر، نادر منصورکیایی درباره آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، اظهار کرد: برای شناسایی آســـیب‌های اجتمـــاعی دانش‌آموزان سامــــانه‌ای به نشانی www.moraghebat.medu.ir در وزارت آموزش‌وپرورش راه‌اندازی کرده‌ایم.
وی افزود: تمام مدارس کشور به این سامانه متصل هستند و با آغاز سال تحصیلی فاز اصلی سامانه آغاز به‌کار کرد.
مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: در سامانه مراقبت آسیب‌های اجتماعی همانند اعتیاد، خودزنی، خودکشی و دیگر آسیب‌ها به صورت پرسش از مدیران ذکر شده است تا آنان درباره آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان پاسخ دهند. به گفته منصورکیایی، سوالات در قالب 2دسته که نخست به وضعیت خطرپذیری مدارس کشور می‌پردازد و دسته دوم نیز فراوانی وضعیت رفتارهای پرخطر را ارزیابی می‌کند. وی با بیان اینکه شیوه کار ما اغنایی است، تاکید کرد: از مدیران مدارس درخواست کرده‌ایم تا در این سامانه فعال عمل و آسیب‌های اجتماعی را ثبت کنند. وی ادامه داد: ما از روش‌های مختلف آموزشی، آگاه‌سازی، مددکاری و ... نیز استفاده می‌کنیم و همچنین در مناسبت‌هایی همچون هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس نیز فعالیت‌های فرهنگی داریم. منصورکیایی تصریح کرد: دانش‌آموزان در معرض خطر را نیز شناسایی می‌کنیم و به آنان خدمات آموزشی، درمانی، مددکاری ارائه می‌دهیم. مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: ۴۵درصد از مدارس تحت پوشش آموزش پیشگیری هستند. در سال تحصیلی گذشته چهار هزار دانش‌آموز دارای رفتارهای مخاطره‌آمیز شناسایی شد که آنان به کمک‌های فوری نیاز داشتند.

برچسب‌ها:

نظر شما