شناسهٔ خبر: 22695446 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

درنای امید در تالاب فریدونکنار فرود آمد

صاحب‌خبر -
 

سرویس شهرستانها: سرما و کاهش دمای هوا در روزهای اخیر سبب شد تا تک درنای سیبری پس از تاخیر دو ماهه بار دیگر برای زمستان گذرانی در تالاب فریدونکنار در استان مازندران فرود آمده و چشم دوستداران طبیعت و محیط زیست را روشن کند.
این تک درنا که «امید» نام دارد، آخرین بازمانده از درناهای سفید سیبری است که در یک دهه اخیر با وجود مرگ زوجش «آرزو» به تنهایی به تالاب فریدونکنار سفر می‌کند.
امید در حالی صبح دیروز در تالاب فریدونکنار مشاهده شد که حامیان این پرنده زمستان گذران در حال انقراض، از آمدنش ناامید شده بودند.
نسل درنای سفید از میان ۱۵گونه درنای موجود، در حال انقراض است. این گونه درناهای سیبری به جز سال‌های ۸۸ و ۹۴ در تمامی نیم قرن گذشته با طی مسیر حدود ۵هزار کیلومتری، مازندران را مقصد زمستان گذرانی خود انتخاب کرد. رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: تک درنای سیبری صبح دیروزدر تالاب فریدونکنار مشاهده شد.
کوروس ربیعی افزود:زمان سفر این پرنده از سیبری به عرض‌های جنوبی در تالاب فریدونکنار در چند سال اخیر با وقفه انجام می‌شود به طوری که از اوایل مهر ماه به اوایل آذر ماه رسید.
وی دلیل این تاخیر را ناشی مساعد بودن شرایط آب و هوایی در ۲ زیستگاهی دانست که درنای سیبری پیش از آمدن به مازندران در آن اقامت می‌کند.

نظر شما