شناسهٔ خبر: 22685445 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

777دانش آموز و 143 معلم شهید آذربایجان غربی بی ادعا به خدا پیوستند

مدیرکل آموزش و پرورش و مسئول کمیته فرهنگ و آموزش کنگره بزرگداشت ۱۲۰۰۰ شهید آذربایجان غربی گفت: از خداوند عاجزانه میخواهم همواره ما را خادم شهدا قرار دهد، چرا که 777 دانش آموز و 143 معلم شهید استان، بی ادعا و با شوق بندگی به خدا پیوستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، فریدون سیدمصطفوی در اجلاس كميته فرهنگ و آموزش كنگره ١٢ هزار شهيد آذربايجان غربي، اظهار داشت: از خداوند عاجزانه میخواهم  همواره ما را خادم آنان قرار دهد و از خدمت به نام و یادشان هیچ چشمداشتی در دلمان باقی نگذارد چرا که 777 دانش آموز، 143 معلم استان، بی ادعا و با شوق بندگی به خدا پیوستند، در آن روزها، ما  شاهد بودیم که شهدایمان در وقت خدمت و تحصیل در وقت شهید شدن، به هیچ مقام دنیایی دل نبسته بودند. 


وی گفت: خداوند را شاکرم که توفیقمان داد روزگارمان را به یاد و نام شهدای استان همیشه مومن و انقلابی مان آذربایجان غربی گره بزنیم. به ویژه شهدایی که از مدرسه عشق برخاستند، هر آنچه که نام دنیا بود هر آنچه مقام و شهرت بود یکجا به دنیا سپردند و رفتند. 


مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: آن نسل با اینکه مدرسه را پشت خاکریزها زدند تا شمع علم و اخلاق خاموش نشود اما در دل خانوادههایشان، غم شان فرو نخوابیده و وصیتهایشان از طنین نیافتاده است. مدام ما را صدا، میزنند، در سرهر کوچه و خیابانی، مقابل هر کلاس و مدرسه ای، رفتارهای ما را نظاره میکنند و اهالی مدرسه را بیشتر خطاب قرار میدهند که آینده را چگونه باید آباد ساخت. 
وی ادامه داد: لذا در مقابل مقام آنها، در مقابل غم ناپیدای خانوادههای این شهیدان، سر فرود می آورده و عرض میکنیم که ما نیز نسلی را تربیت خواهیم کرد که مدافع دین وانقلاب باشند و با تلاشهای مان، رضایت خداوند را درخدمت به مردم شریف ،به نمایش خواهیم گذاشت.

سیدمصطفوی خاطر نشان کرد: در جریان 8 سال دفاع مقدس از همه شهرهای استان، 4568 نفر برای جبهه ها اعزام شده بودند و هر شهری از این استان شهیدانی از معلمان و دانش آموزان تقدیم انقلاب کرده است.  ازاین جمع رزمنده،1680 نفر به افتخارجانبازی وآزادگی نایل آمده اند و هم اکنون نیز، آموزش وپرورش استان با 18500 نفر بسیجی، این نهاد را در اوج تعهد قرار داده است. 


وی با اشاره به اینکه  برابر مستندات ،معلمان و دانش آموزان استان، حداقل در 18 عملیات جنوب کشور و 20 عملیات درون استانی حضور داشته اند، گفت: 920 نفر  از معلمان ودانش آموزان استان در بمباران شهرها، بمباران شیمیایی، ترور، مناطق مین گذاری شده و در جبهه های جنوب ، شمالغرب و درون استان به شهادت رسیده اند.


مسئول كميته فرهنگ و آموزش كنگره بزرگداشت ١٢٠٠٠ شهيد استان اذعان کرد: حداقل سن دانش آموزان شهید، 7 سال (کلاس اول ابتدایی) حداکثر سن دانش آموز شهید، 18 سال (سال چهارم متوسطه) است و  داقل سن معلم شهید، 20 سال (فوق دیپلم) حداکثر سن معلم شهید، 40 سال (لیسانس) بود. 


وی افزود: صدالبته، هرچه در این راه گام برداریم کم پیموده ایم  ولیکن دراین سالها، به اتفاق همکاران شریفم و به وسع خود ،عهد بسته بودیم : نسبت ما با شهدایمان، نسبت عقیده و جهاد است لذا باید همگی بکوشیم، تا نام و یاد شهیدان مان پر فروغ بماند و هر برنامه ای که مربوط به شهدای 8 سال دفاع مقدس،بسیج فرهنگیان وبسیج دانش آموزی و مدافعان حرم است آن را در اولویت خود قرار دهیم.

 

نظر شما