شناسهٔ خبر: 22685332 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برنامه های اشتغال در خراسان رضوی تشریح شدند

مشهد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: نحوه اجرای برنامه های ملی اشتغال فراگیر، روستایی و عشایری به عنوان یکی از 'بسته های رونق تولید و اشتغال' ستاد اقتصاد مقاومتی در سال 96 طی نشستی از طریق ویدئوکنفرانس با حضور مدیران وزارتی برای مدیران دست اندرکار در این استان تشریح شد.

صاحب‌خبر -

محمود احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این نشست ویدئوکنفرانسی طی تماس صوتی تصویری با مدیریت علاالدین ازوجی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استانداریهای سراسر کشور از جمله خراسان رضوی سیاستها و برنامه اشتغال و وظایف استانها مشخص شد.
وی ادامه داد: برنامه اشتغال فراگیر در چارچوب 'برنامه تکاپو' مصوب دولت برای رسیدن به 970 هزار فرصت شغلی در قالب برنامه ششم توسعه تدوین شده است. منابع مالی در نظر گرفته شده برای آن 200 میلیارد ریال است. این منابع در قالب تسهیلات با نرخ سود پایه 18 درصد و اختصاص یارانه سه تا هشت درصد به متقاضیان بخش خصوصی، دارای طرحهای اقتصادی اولویت دار و برخوردار از توجیه اقتصادی در مناطق شهری، روستایی و عشایری پرداخت می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: آیین نامه اجرایی برنامه اشتغال فراگیر ابلاغ و در کارگروه استانی اشتغال تعیین تکلیف شد. سهم خراسان رضوی از تسهیلات اشتغال فراگیر کشور 9.1 درصد معادل 18هزار و 486 میلیارد ریال است.
وی افزود: هشت بانک در استان به عنوان بانک عامل به حوزه های تولیدی و برای ارتقای اشتغال و ایجاد شغلهای جدید در زمینه های خدمات، صنعت و کشاورزی تسهیلات پرداخت می کنند.
احمدی ادامه داد: در این نشست ویدئوکنفرانسی نحوه اجرای برنامه اشتغال روستایی و عشایری در چارچوب برنامه تکاپو براساس آیین نامه اجرایی قانون حمایت از ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری مصوب دولت نیز از سوی معاون وزیر کار تشریح شد.
وی گفت: منابع مالی این برنامه تلفیقی از منابع بانکی و صندوق توسعه ملی به میزان 120 هزار میلیارد ریال است که توسط سه بانک دولتی و 2 صندوق با متوسط نرخ سود 6 درصد به متقاضیان بخش خصوصی در مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت پرداخت می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: هنوز این برنامه به استان ابلاغ نشده و سهم خراسان رضوی از تسهیلات آن مشخص نشده است.
سهمیه اشتغالزایی خراسان رضوی برای امسال ایجاد 160 هزار فرصت شغلی است.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده

انتهای پیام /*

نظر شما