شناسهٔ خبر: 22685319 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نماینده | لینک خبر

اقدامات تامین اجتماعی برای کارگران و کارفرمایان آسیب دیده

مهر

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: پیش نویسی برای کمک و ارائه تسهیلات بیمه ای به کارگران و کارفرمایان آسیب دیده در زلزله تدوین شده که با موافقت هیات دولت اجرایی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «نماینده»، سید تقی نوربخش در مورد تسهیلاتی که دراختیار زلزله زدگان قرار می گیرد، گفت: با توجه به اینکه مراکز درمانی و طرف قرار داد استان کرمانشاه به دلیل وقوع زلزله شرایط سخت و خاصی را دارند به  همین دلیل تمامی بدهی های سال ۹۵ این مراکز را یک جا پرداخت کردیم تا کمی از مشکلات آنها کاهش پیدا کند.

وی گفت: به هر مستمری بگیر آسیب دیده در مناطق زلزله زده کرمانشاه ۴ میلیون تومان وام بدون بهره پرداخت می شود و همچنین برای ۱۰ هزار بیمه شده در این مناطق بیمه بیکاری تعلق می گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از ایجاد یک مرکز درمانی سرپایی در سرپل ذهاب خبر داد و تاکید کرد: با توجه به خرابی مراکز درمانی این شهرستان مرکز درمانی برای مداوای سرپایی بیماران دایر شده است که روزانه ۵۰۰ بیمار را معاینه و مداوا می کند.

نوربخش گفت: با توجه به تخریب شهرک صنعتی و بسیاری از تولیدی های شهرستانهای کرمانشاه در زلزله و بیکاری تعداد زیادی از کارگران به همین دلیل پیش نویسی در جهت بخشودگی جرایم بیمه ای و همچنین تقسیط بدهی آنها تدوین شده که در صورت موافقت دولت اجرایی می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به درصد تخریب، کارشناسان و بازرسان تامین اجتماعی وضعیت کارگاه و کارگران را صنف به صنف بررسی می کنند و در نهایت برای ارائه و نحوه کمک و تسهیلات به آنها تصمیم گیری و اقدام می شود.

نظر شما