شناسهٔ خبر: 22685288 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عامل آتش سوزی درختان دنا محکوم به کاشت 20 اصله درخت جنگلی

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متهمی که ۶ اصله درخت بلوط در شهرستان دنا را آتش زده بود به کاشت ۲۰ اصله درخت جنگلی در محل وقوع جرم محکوم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر گفت: یکی از کشاورزان شهرستان دنا بخش پاتاوه ۶ اصله درخت بلوط را در منطقه حفاظت شده دنا آتش زده بود.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه این متهم ۵ اصله از این درخت‌ها را آتش و یک اصله دیگر را کت(کندن بخشی از پوست درخت برای خشک شدن آن) زده بود گفت: برای متهم پرونده‌ای تشکیل و به همراه مستندات به مراجع قضایی شهرستان دنا ارسال شد.

هاشمی از دیدگاه زیست محیطی رئیس شعبه اول دادگاه کیفری ۲ شهرستان دنا تقدیر کرد و افزود: پس از پایان رسیدگی در مراجع قضایی متهم به کاشت و آبیاری ۲۰ اصله درخت جنگلی و یا گونه‌های مرتعی در محدوده نیم هکتاری محل وقوع جرم و یا در محل دیگر به تشخیص شاکی محکوم شد.

وی ادامه داد: متهم مکلف شده است پس از کاشت، به مدت ۲ سال آبیاری و محافظت از این درخت‌ها را به طور مستمر انجام دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: در راستای نظارت بر اجرای این حکم ماموران محیط زیست نیز مکلف شدند نحوه اجرای حکم و نگهداری از این درخت‌ها را در ۲ سال طی صورتجلسه‌ای به بخش اجرای احکام دادگاه کیفری گزارش دهند.

 

انتهای پیام/ش

عامل آتش سوزی درختان دنا محکوم به کاشت درختان جنگلی

نظر شما