شناسهٔ خبر: 22684583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

دانشگاه کارآفرین و نسل جدید نیاز امروز توسعه کشور است

قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در توسعه مختلف جوامع،‌ گفت: دانشگاه کار آفرین و نسل جدید است به همین دلیل پایان نامه‌ها دانشجویی باید در جهت رفع نیازها و مشکلات سوق داده شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پانای یزد،«عبدالرضا باقری» ضمن بازدید از طرح‌های عمرانی و خوابگاه جدید دانشگاه آیت الله حائری میبد با اشاره به ضرورت تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز جامعه در بخش‌های مختلف، اظهار کرد: باید قدری از کمیت‌گرایی فاصله بگیریم و به کیفیت بپردازیم.

وی استفاده از فرصت‌ها و زمینه‌ها در راستای ارتقای کیفی ظرفیت‌های علمی و آموزشی در دانشگا‌ه‌ها و مراکز آموزش عالی را ضروری دانست و افزود: دانشجویان باید وارد فضای صنعت شوند تا در آینده کارآفرین باشند و نباید صرفا به کلاس درس اکتفا کنند.

قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری یکی از مزیت‌های استان یزد و شهرستان میبد را نیروی انسانی عنوان کرد و گفت:‌ ایجاد مراکز رشد و تقویت آنها در مراکز آموزش عالی از دیگر ویژگی‌های استان یزد در حوزه آموزش است.

این مقام مسئول تصریح کرد: مراکز آموزش عالی باید مشکلات مختلف شهرستان را مرتفع کنند تا شهرمیبد برای استان و کشور الگو باشد.

باقری عدم نقش آفرینی دانشگاه‌ها در راستای رفع مشکلات شهری را نشان دهنده عدم وجود پیوند دانشگاه با جامعه دانست و ادامه داد:‌ دانشگاه‌ها نقش مهمی در توسعه و مدیریت هرچه بهتر جوامع دارند.

رییس هیات امنا و هیات ممیزه وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیاز امروز جامعه ما، دانشگاه کار آفرین و نسل جدید است به همین دلیل پایان نامه‌ها دانشجویی باید در جهت رفع نیازها و مشکلات سوق داده شوند.

وی با بیان این‌که امروز هیچ مشکلی بدون راه حل علمی قابل رفع شدن نیست،‌افزود:‌ با توجه به ثبت جهانی یزد دانشگاه‌ها باید از فرصت بوجود آمده برای ایجاد رشته‌های جدید و تقویت همکاری با دانشگاه‌های جهان استفاده کنند.

«کمال دهقانی فیروز‌آبادی» نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این‌که میبد 22 سال رتبه اول کنکور را داشته و خوشبختانه در این شهرستان دانشگاه‌های مختلف وجود دارد لذا میبد مینیاتوری از کشور است که باید بعد از قطب فرهنگی و صنعتی به قطب علمی تبدیل شود .

«عباس کلانتری» رییس دانشگاه آیت الله حائری و رییس شورای مراکز آموزش عالی شهرستان میبد با اشاره وضعیت آموزش عالی شهرستان میبد،‌ خاطرنشان کرد: با همه ظرفیت‌های خوبی که در میبد وجود دارد دانشگاه میبد می‌تواند طی چند سال آینده به یک دانشگاه برتر در سطح کشورتبدیل شود.

نظر شما