شناسهٔ خبر: 22684486 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بسته اخبار برگزیده میزان/ ۴ آذر

تعریف رهبر انقلاب از یک سریال تلویزیونی/ زیباترین و عاشق‌ترین مدافع حرم/ امشب سردترین پائیز است

خبرگزاری میزان- تعریف رهبر انقلاب از یک سریال تلویزیونی، زیباترین و عاشق‌ترین مدافع حرم، امشب سردترین پائیز است و ... را در بسته اخبار برگزیده میزان بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، تعریف رهبر انقلاب از یک سریال تلویزیونی، زیباترین و عاشق‌ترین مدافع حرم، امشب سردترین روز پائیز است و ... را در بسته اخبار برگزیده میزان بخوانید.

آیت الله خامنه‌ای درباره سریال اصحاب کهف چه گفت؟

مشرق: رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۷۷ و در دیدار با دست‌اندرکاران مجموعه تلویزیونی مردان آنجلس، درباره این فیلم می‌فرمایند: ماه رمضان بود، فکر کردم برای اینها چه مطلبی را مطرح کنم که خوب باشد. به مناسبت حال خودم گفتم که سوره کهف را برایشان تفسیر می‌کنم. برای این کار، من به تفاسیر مختلف و به تاریخ مراجعه می‌کردم و در آن جلسه که جلسه‌ی خیلی پرشور و خوبی هم بود این ماجرا را در شب های ماه رمضان پشت سر هم بیان می‌کردم. پس از این قضیه هم بارها داستان اصحاب کهف را گفته‌ام و شنیده‌ام و خوانده‌ام؛ اما حقیقت قضیه این است که قصه اصحاب کهف را از شما یاد گرفتم! آن شبی که شما آن صحنه بسیار زیبا و قوی و پیچیده و عالی را اجرا کردید، من فهمیدم که «اذ قاموا ربّنا ربّ السّموات و الأرض» یعنی چه! آن شب من این را به چشم خودم دیدم. شما حقیقتاً یک داستان قرآنی را زنده و مجسم کردید و آن را در مقابل چشم بینندگان قرار دادید؛ این کار خیلی بزرگی است.

وقتی «فراری» خودروی پلیس ایران می شود

دو جوان ثروتمند ایرانی مقیم هلند یکی از خودروهای لوکس خود را به شکل خودروی پلیس ایران در آورده‌اند. آن ها از المان‌های خودروی پلیس در ایران الهام گرفتند و آن را روی یک خودروی فراری پیاده کردند.

تعریف رهبر انقلاب از یک سریال تلویزیونی/ زیباترین و عاشق‌ترین مدافع حرم/ امشب سردترین روز پائیز است

تصاویری جالب از شکرگزاری عجیب آمریکایی‌ها!

هر ساله در آمریکا با عروسک های عظیم الجثه به مناسبت روز شکرگزاری رژه‌ای برگزار می شود.

تعریف رهبر انقلاب از یک سریال تلویزیونی/ زیباترین و عاشق‌ترین مدافع حرم/ امشب سردترین روز پائیز است

تعریف رهبر انقلاب از یک سریال تلویزیونی/ زیباترین و عاشق‌ترین مدافع حرم/ امشب سردترین روز پائیز است

تعریف رهبر انقلاب از یک سریال تلویزیونی/ زیباترین و عاشق‌ترین مدافع حرم/ امشب سردترین روز پائیز است

چرا بهشت یک در بیشتر از جهنم دارد؟

فارس: آیت الله ناصر مکارم شیرازی در تفسیر نمونه ذیل آیات 43 و 44 سوره مبارکه «حجر» به تعداد درب‌های جهنم و دلایل تعدد آن اشاره کرده است که متن آن در ادامه می‌آید؛ «وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمَوْعِدُهُمْ أَجْمَعِینَ * لَها سَبْعَةُ أَبْواب لِکُلِّ باب مِنْهُمْ جُزْءٌ مَقْسُومٌ؛ و دوزخ، میعادگاه همه آنها (گمراهان) است. هفت در دارد و براى هر درى، گروه معینى از آنها تقسیم شده‌اند». (حجر/ 43 و 44) خداوند در قرآن، صریح‌ترین تهدیدهاى خود را متوجه پیروان شیطان کرده مى‌گوید: «جهنم میعادگاه همه آنها است» (وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمَوْعِدُهُمْ أَجْمَعِینَ). گمان نکنند که آن ها از چنگال مجازات مى‌توانند فرار کنند و یا به حساب آن ها رسیدگى نمى‌شود، حساب همه آن ها یک جا و در یک محل رسیدگى خواهد شد. «همان دوزخى که هفت در دارد، و براى هر درى گروهى از پیروان شیطان تقسیم شده‌اند» (لَها سَبْعَةُ أَبْواب لِکُلِّ باب مِنْهُمْ جُزْءٌ مَقْسُومٌ). این در، در حقیقت درهاى گناهانى است که به وسیله آن، افراد وارد دوزخ مى‌شوند، هر گروهى به وسیله ارتکاب گناهى و از درى، همان گونه که درهاى بهشت، طاعات و اعمال صالح و مجاهدت‌هایى است که به وسیله آن، بهشتیان وارد بهشت مى‌شوند. جهنم هفت در دارد (بعید نیست عدد هفت در اینجا عدد تکثیر باشد، یعنى درهاى بسیار و فراوان دارد، همان‌گونه که در آیه 27 سوره «لقمان» نیز عدد هفت به همین معنى آمده است). ولى واضح است این تعدد درها (مانند تعدد درهاى بهشت) نه به خاطر کثرت واردان است به طورى که از یک در کوچک نتوانند وارد شوند، و نه جنبه تشریفاتى دارد، بلکه در حقیقت اشاره به عوامل گوناگونى است که انسان را به جهنم مى‌کشاند، هر نوع از گناهان درى محسوب مى‌شود. در «خطبه جهاد» در «نهج‌البلاغه» مى‌خوانیم: فَإِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِیَائِهِ: «جهاد درى از درهاى بهشت است که آن را به روى بندگان خاصش گشوده است» و در حدیث معروف مى‌خوانیم: اِنَّ السُّیُوفَ مَقالِیْدُ الْجَنَّةِ: «شمشیرها کلیدهاى بهشتند». این گونه تعبیرات به خوبى منظور از درهاى متعدد بهشت و دوزخ را روشن مى‌سازد. قابل توجه این که: در حدیث امام باقر(علیه‌السلام) مى‌خوانیم: «بهشت، هشت در دارد» در حالى که آیات فوق مى‌گوید: جهنم هفت در دارد، این تفاوت اشاره به این است که: هر چند درهاى ورود به بدبختى و عذاب فراوان باشد، ولى با این حال درهاى وصول به سعادت و خوشبختى از آن افزونتر است.

امشب سردترین روز پائیز از اول مهر

میزان: نسبت به سال گذشته میزان بارش ها به 20.9 میلی متر رسید درحالی که این میزان در سال گذشته 14.6 میلیمتر بود. البته نسبت به میانگین بارش دراز مدت، 9 میلیمتر کمبود بارش داریم. توزیع مکانی بارش ها در کشور عادلانه نیست و تنها در چند استان شاهد بارش باران و برف هستیم. برای استان های خراسان شمالی، گلستان، مازندران و گیلان هشدار صادر می شود و بارش برف و باران ادامه دارد؛ در این مناطق علاوه بر بارش برف و باران،شاهد پدیده مه هستیم. از ابتدای مهر تا آذر، امشب سردترین شب پائیز است. دمای تهران صبح امروز به 1.6 بالای صفر رسید که امشب به صفر می رسد. در مناطق زلزله زده دمای منفی 10 هم به ثبت رسیده است. گفتنی است، از روز یکشنبه سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب کشور وارد می شود.

بابک؛ زیباترین و عاشق ترین مدافع حرم بود

جام جم: یک روز مانده به پیروزی جبهه مقاومت اسلامی، به شکسته شدن آخرین سنگر داعش در منطقه البوکمال، کانال های تلگرامی و صفحه های پرطرفدار در اینستاگرام ، پر از تصاویری متفاوت از یک جوان مدافع حرم دهه هفتادی شد؛ جوانی با ظاهری شبیه مدل های سینمایی که می گفتند در سوریه شهید شده؛ شهید مدافع حرمی به اسم بابک نوری هریس. قصه شهید بابک نوری هریس از همین جا شروع شد از وقتی عکس هایش یکی یکی در فضای مجازی منتشر شدند و روی قضاوت خیلی ها خط کشیدند، قضاوتی که معیار و اندازه اش چشم آدم ها بود؛ خط کشی که نمی توانست عکس آخرین سلفی بابک در سوریه را کنار عکس های قبل از اعزامش بگذارد و بپذیرد که قهرمان هر دو عکس یک نفر است. حالا اما بابک شده یک نماینده خوب برای دهه هفتادی ها برای همه آن‌هایی که متهم می شوند به وصل بودن به این دنیا، بابک از همه دل‌مشغولی‌های این دنیایی اش دل بریده و برای دفاع از مرزهای اسلام ، پرکشیده سمت سوریه؛ سمت حرم حضرت زینب (س) و همانجا شهید شده؛ جوانی که حالا خیلی ها به او لقب زیباترین شهید مدافع حرم و شهید لاکچری را داده اند.

تعریف رهبر انقلاب از یک سریال تلویزیونی/ زیباترین و عاشق‌ترین مدافع حرم/ امشب سردترین روز پائیز است

تعریف رهبر انقلاب از یک سریال تلویزیونی/ زیباترین و عاشق‌ترین مدافع حرم/ امشب سردترین روز پائیز است

مدیترانه مرگبارترین مرز برای مهاجران است

تسنیم: سازمان بین المللی مهاجرت در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: بیش از 33 هزار مهاجر در قرن حاضر در تلاش برای رسیدن به سواحل اروپا در دریا جان باخته اند و این مساله موجب شده تا مدیترانه با فاصله زیادی به مرگبارترین مرز جهان برای مهاجران تبدیل شود. پس از آنکه طی سال های 2014 تا 2016 میلادی تعداد زیادی از مهاجران خارجی وارد اروپا شدند، توافق اتحادیه اروپا با ترکیه برای متوقف کردن ورود مهاجران از طریق یونان و همین طور افزایش گشت های دریایی در لیبی موجب کاهش شدید تعداد مهاجران خارجی به اروپا شده است. این آمارها شاید ابعاد واقعی تراژدی انسانی را دست کم گرفته باشد. این گزارش بیان می کند که طی سال های 2000 تا 2017 میلادی حداقل 33761 مهاجر در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده یا ناپدید شده اند. این آمارها تا پایان ژوئن بوده است. این گزارش نشان می دهد که مرز مدیترانه اروپا با فاصله زیادی مرگبارترین مرز جهان به شمار می رود. آمارهای سازمان بین المللی مهاجرت نشان می دهد که از ابتدای امسال تاکنون بیش از 161 هزار مهاجر و پناهجو از طریق دریا وارد اروپا شده اند که 75 درصد آنها در ایتالیا اسکان یافته و مابقی در یونان قبرس و اسپانیا مستقر شده اند. حدود 3000 نفر نیز در این مدت ناپدید شده یا جان باخته اند.

واکنش ترامپ به حمله تروریستی سیناء مصر

مهر: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص حمله تروریستی امروز مصر در توئیتی نوشته که حمله تروریستی وحشتناک و وحشیانه علیه نمازگزاران بی دفاع و بیگناه در مصر؛ جهان نمی تواند تروریسم را تحمل کند. ما باید قدرت نظامی آن ها را شکست دهیم و ایدئولوژی افراط گرایی را که پایگاه وجودی آنها را تشکیل می دهد بی اعتبار کنیم. یک مسجد در شهر العریش واقع در سیناء مصر امروز هدف حمله مسلحانه قرار گرفت. بنابر اعلام شاهدان عینی، افراد مسلح به مسجدی در روستای الروضه واقع در غرب العریش یورش بردند و در جریان برگزاری نماز جمعه، بمبی را در اطراف مسجد منفجر کردند. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی منابع رسمی مصر، در این حمله دست کم ۲۳۵ نفر کشته و ۱۰۹ تن دیگر زخمی شده اند. در میان قربانیان این حمله، کودکان نیز به چشم می خورند.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

نظر شما