شناسهٔ خبر: 22682479 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

وزارت خارجه میانمار خبر داد

همکاری دولت میانمار و بنگلادش برای بازگشت مسلمانان آواره روهینگیا

خبرگزاری میزان- دولت میانمار و بنگلادش توافق کردند تا صدها هزار نفر از مسلمانان روهینگیا که از بیم خشونت‎های ارتش میانمار به بنگلادش فرار کرده‌اند، به محل سکونت خود در ایالت راخین بازگردند.

صاحب‌خبر -

همکاری دولت میانمار و بنگلادش برای بازگشت مسلمانان آواره روهینگیابه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، وزارت خارجه بنگلادش از توافق این کشور با دولت میانمار برای همکاری با سازمان پناهندگان سازمان ملل به منظور بازگشت آوارگان مسلمان میانمار خبر داد.


«ابوالحسن محمود علی» وزیر خارجه بنگلادش روز شنبه اعلام کرد که دولت میانمار و بنگلادش توافق کرده‌اند با همکاری آژانس پناهندگان سازمان ملل صدها هزار مسلمان آواره میانمار در خاک بنگلادش را به محل سکونت اصلی خود در ایالت راخین میانمار برگردانند.

ارتش میانمار در ماه آگوست به مسلمانان روهینگیایی که در میان جمعیت بودایی این کشور اقلیت به حساب می‌آیند، حمله کرد. این حملات با قتل عام مردم و آتش زدن روستا‌ها همراه بود. تعداد زیادی از مسلمانان جان خود را از دست دادند و حدود یک میلیون نفر هم به کشور بنگلادش که همسایه فقیر آن‌هاست فرار کردند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این افراد در شرایط بسیار وحشتناکی به سر می‌برند و بیماری و گرسنگی جانشان را تهدید می‌کند.

مسلمانان روهینگیا پس از دور تازه خشونت‎های بی‌رحمانه دولت میانمار مجبور به کوچ اجباری به بنگلادش شدند و هم‌اکنون منطقه سکونت آنها در استان راخین خالی از سکنه شده است.

طبق آخرین گزارش‎ها ارتش میانمار صد‌ها روستای مسلمانان در استان راخین را به آتش کشیده و به بیش از ۴ هزار مسلمان نیز قتل‌عام شده و همچنین بیش از ۶۰۰ هزار نفر نیز از ترس جان خود به بنگلادش فرار کرده‌اند؛ سازمان ملل این خشونت‎های ارتش میانمار علیه مسلمانان را پاکسازی قومی و نسل‌کُشی آشکار توصیف کرد.

انتهای پیام/

نظر شما