شناسهٔ خبر: 22680848 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام کریمی:

کسی که کار قرآنی ‌می‌کند، منتخب خداست

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران اظهار کرد: کسی که کار قرآنی ‌می‌کند و در معارف قرآن ورود پیدا می‌کند، منتخب خداست.

صاحب‌خبر -

کسی که کار قرآنی ‌می‌کند، منتخب خداست/ «مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا»

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست صمیمی مدیران و مربیان طرح تربیت حافظان منطقه شمال غرب تهران با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران روز پنجشنبه، دوم آذرماه در محل اداره اوقاف شمال غرب برگزار شد.

طی این نشست قرآنی و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران در سخنانی بیان کرد: کار تعلیم و تربیت به لحاظ زمینی و دنیایی کار بسیار سخت و طاقت‌فرسایی است که اگر توفیق پروردگار متعال در کنار آن باشد، این کار آسان خواهد شد.

وی ادامه داد: فطرت انسان هیچ‌گاه در رابطه با افعالی که انجام می‌دهد، اشباع نمی‌شود و حتما باید یک منبع گرانبهایی برای افعال آن وجود داشته باشد و این منبع خداوند متعال است؛ چراکه تنها قدرتی است که روزی و عزت انسان‌ها در دست اوست. حال اگر فعل انسان در راه خدمت به خدا و کتاب الهی باشد، این امر تأثیر بسیار بیشتری در جامعه خواهد داشت.

کریمی در ادامه با اشاره به حکمت 448 نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین(ع) که فرمود «مَنْ عَظَّمَ صِغَارَ الْمَصَائِبِ ابْتَلَاهُ اللَّهُ بِكِبَارِهَا؛ کسی که مصیبت‌های کوچک خود را بزرگ کند، خدا او را به مصیبت‌های بزرگ دچار می‌کند»، افزود: همه ما در زندگی خود با مشکلات فراوانی رو به رو می‌شویم که باید در برخورد با این مشکلات صبور باشیم و به خدا توکل کنیم و با پناه بردن به قرآن و بیان الهی پروردگار یکتا در برابر این مشکلات بایستیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران تصریح کرد: کار تعلیم و تربیت فعالیتی بسیار ارزشمند است که شاید ارزش این کار را فقط انبیا و اولیای الهی بدانند؛ چرا که جایگاه بسیار والایی دارد. حال اگر این تعلیم و تربیت در راه قرآن باشد که قطعا ارزش مضاعفی دارد و به قطع و یقین کسی که کار قرآنی می‌کند و در معارف قرآن ورود پیدا می‌کند، منتخب خداست.

وی در پایان با اشاره به روایتی که می‌فرماید «مَنْ أَحْیَا نفسا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا؛ کسی که یک نفر را احیا کند، مانند این است که تمام مردم را احیا کرده» اظهار کرد: عمده علما در تفسیر این روایت اتفاق نظر دارند که منظور از احیای یک نفر در این روایت، احیای روح است. حال اگر مربیان قرآنی که در امر تعلیم و تربیت قرآن‌آموزان و در راه قرآن فعالیت می‌کنند، بتوانند کسی را بر سر سفره قرآن آورند، این انسان خود به نوعی جمعیت است؛ چرا که این شخص بعدها در خانواده خود و حتی اجتماع تأثیرگذار خواهد بود.

در ادامه این نشست قرآنی و معنوی، بهمن پزشکی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران نیز طی سخنانی ضمن تشکر از مدیران و مربیان خانه قرآن دارالتقوی مبین تهران که در حال تعلیم و تربیت قرآن‌آموزان این منطقه هستند، بیان کرد: یکی از مشخصات بارز و پسندیده مدیران و مربیان خانه قرآن دارالقتوی، به روز بودن و آن‌لاین بودن ایشان است؛ چراکه این عزیزان همواره با برگزاری جلسات متعدد و مستمر به تبادل نظر و هماهنگی با یکدیگر می‌پردازند.

همچنین، در این نشست صمیمی، از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی، رئیس اداره اوقاف شمال غرب تهران شرایط جهت دیدار مربیان خانه قرآن دارالتقوی مبین تهران با مراجع عظام تقلید در قم مهیا و فراهم شد.

یادآور می‌شود، در پایان برگزاری این نشست نیز طی برنامه‌ای با حضور رئیس اداره اوقاف شمال غرب تهران از محمدمهدی خواجه محمودآباد، مدیر اجرایی طرح تربیت حافظان قرآن شمال غرب تهران تجلیل و قدردانی شد.

کسی که کار قرآنی ‌می‌کند، منتخب خداست/ «مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا»

نظر شما