شناسهٔ خبر: 22680410 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده قرارگاه مهارت افزایی سربازان وظیفه نیروهای مسلح:

فقط20 درصد سربازان برای ورود به بازار کار مهارت دارند

تهران - ایرنا - فرمانده قرارگاه مهارت افزایی سربازان وظیفه نیروهای مسلح گفت: بر آورد ما این است که فقط حدود ٢٠ درصد از سربازان وظیفه، مهارت اشتغال را دارند و می توانند پس از پایان خدمت وارد بازار کار شوند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار مهدی فرحی روز شنبه در آیین رسمی آغاز همایش مهارت افزایی سربازان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح افزود: این در حالی است که 80 درصد سربازان ، فاقد مهارت هستند و باید پس از پایان خدمت مقدس سربازی مدت ها جویای کار باشند.
فرحی اظهار کرد: این در حالی است که تمامی سربازان وظیفه ، آینده دار و آینده ساز کشور هستند و این ویژگی های منحصر بفرد باعث می شود تا برای غنی سازی مهارت های آنان در دوران سربازی فکری شود.
وی ادامه داد: جوانان ما پس از گذراندن خدمت مقدس سربازی باید دارای مهارتی باشند تا به واسطه آن بتوانند در جامعه شاغل شوند و به اقتصاد کشور کمک کنند که در این راستا ما آموزش های مختلفی را برای مهارت‌آموزی سربازان در نظر گرفته‌ایم، تا بتوانیم جذابیتی در نوع نگاه جامعه به سربازی ایجاد کنیم.
فرمانده قرارگاه مهارت افزایی سربازان وظیفه نیروهای مسلح توضیح داد: همچنین باید در اجرای این آموزش های مهارت آموزی ، کاری کنیم تا سربازان در دوره خدمت دارای شادابی و نشاط باشند و پس از گذراندن خدمت مقدس سربازی نیز دارای مهارتی باشند تا به واسطه آن بتوانند در جامعه شاغل شوند و به اقتصاد کشور کمک کنند.
سردار فرحی اضافه کرد: با توجه به گستردگی طرح مهارت افزایی سربازان وظیفه از 20 دستگاه کشوری کمک گرفتیم و همچنین در این رابطه با سه نهاد تفاهمنامه همکارهای مشترک امضاء کرده ایم و بنا داریم در سال 96 با تمام این دستگاه‌هایی که از آنان کمک گرفته‌ایم، تفاهمنامه‌هایی را برای گسترش همکاری های مشترک امضاء کنیم.
وی با اشاره به تعیین و پیش بینی پنج سرفصل برای مهارت افزایی سربازان وظیفه نیروهای مسلح افزود: گام نخست در این مسیر ارائه سهمیه تخصصی به نیروهای مسلح است، گام دوم توزیع این سهمیه بین استان‌ها و گام سوم اختصاص این سهمیه بین یگان‌ها است، گام چهارم نیز نوع تخصصی که سربازان باید فرا بگیرند و گام پنجم هم مشخص کردن یگان فراگیرنده آن تخصص است.
فرمانده قرارگاه مهارت افزایی سربازان وظیفه نیروهای مسلح یادآور شد: در سال 97 نیز برای آموزش های مهارت افزایی سربازان وظیفه ، برنامه‌هایی داریم تا آموزش‌هایی را با توجه به احصاء وضعیت مشاغل انجام دهیم تا موجب ایجاد اشتغال متناسب با نیاز جامعه شود.
طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (شنبه) با حضور فرماندهان و مسئولان عالی رتبه نظامی به صورت رسمی در ستاد کل نیروهای مسلح آغاز شد.
مهارت آموزی سربازان وظیفه بر اساس تصمیمات اخذ شده در خصوص رویکرد جدید خدمت سربازی است مبنی برا ینکه کارکنان وظیفه در طول خدمت با گذراندن آموزش مهارت آموزی حداقل یک مهارت فنی را فرابگیرند تا زمینه‌ی اشتغال آنان پس از پایان خدمت هموارتر شود.
براساس این گزارش، در سال جاری با تشکیل قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح، برنامه‌ ریزی‌های لازم برای تحقق این امر مهم صورت گرفته و مقرر شده است که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تعدادی از کارکنان وظیفه همچنان استمرار یابد و بسترهای لازم از قبیل هماهنگی‌ها، امضای تفاهم‌نامه‌ها، برگزاری همایش‌ها، تجهیز کارگاه‌ها و نظایر آن برای تحول و جهش قابل توجه در تعداد کارکنان وظیفه تحت آموزش در سال 1397 فراهم شود.
همچنین در اجرای این طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه مقرر شد برای کارکنان وظیفه‌ای که قبل از اعزام به خدمت وظیفه دارای یک تخصص فنی خاص بوده‌اند و یا در مدت خدمت سربازی با بکارگیری تخصصی در نیروهای مسلح عملاً مهارت لازم را در فعالیت مربوطه کسب کرده‌اند و در عین حال فاقد گواهی‌نامه تخصصی می‌باشند، گواهی‌نامه رسمی صادر شود.
در اجرا و برگزاری این طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه با هماهنگی سازمان فنی و حرفه ‌ای این افراد ضمن ثبت نام در سامانه‌ی سازمان فنی و حرفه‌ای، مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس از آن‌ها آزمون گرفته می شود و چنانچه افراد در آزمون پذیرفته شوند به آنان گواهی‌نامه رسمی مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای اعطا خواهد شد؛در غیر این‌صورت با آموزش مختصر و رفع نواقص، برای آزمون بعدی آماده می‌شوند.
تمامی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح که دارای مهارت خاصی هستند و یا حتی وظیفه‌ی نگهبانی را بر عهده دارند، می توانند در سامانه سازمان فنی و حرفه‌ ای به آدرس sarbaz.irantvto.ir ثبت نام کنند و یگان‌های نیروهای مسلح موظفند این موضوع را به نحو شایسته اطلاع رسانی کرده و امکانات لازم را جهت ثبت نام کارکنان وظیفه فراهم کنند. در ضمن یگان‌ها بایستی اسامی کسانی را که به هر دلیل قادر به ثبت نام اینترنتی نیستند، در قالب لوح فشرده تحویل ادارات فنی و حرفه‌ای استان‌ها دهند تا اقدام مقتضی صورت پذیرد.
بدیهی است پس از این مرحله و انجام اطلاع رسانی‌های لازم، آزمون مربوطه با حضور کارکنان وظیفه برگزار خواهد شد.
تمامی کارکنان وظیفه از همین امروز نسبت به ثبت نام در سامانه‌ ی فوق اقدام کنند و برای آزمون آماده شوند. هزینه‌ی ثبت نام نیز توسط نیروهای مسلح پرداخت شده است و این اقدام رایگان صورت می‌پذیرد.
اجتمام ** 7029 ** 1776
خبرنگار: فرهاد شرف پور ** انتشار: لیلا خطیب زاده
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*

نظر شما