شناسهٔ خبر: 22679478 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور فرماندهان عالی رتبه نظامی؛

طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه به صورت رسمی در ستاد کل نیروهای مسلح آغاز شد

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه خبرنگار دفاعی ایرنا،طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه بر اساس تصمیمات اخذ شده در خصوص رویکرد جدید خدمت سربازی که در آن در نظر است کارکنان وظیفه در طول خدمت با گذراندن آموزش مهارت آموزی حداقل یک مهارت فنی را فراگرفته تا زمینه‌ی اشتغال آن‌ها پس از پایان خدمت هموارتر شود، آغاز شده است.
براساس این گزارش، در سال جاری با تشکیل قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح، برنامه‌ ریزی‌های لازم برای تحقق این امر مهم صورت گرفته است.
بنابراین گزارش، بر این اساس مقرر شده است که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تعدادی از کارکنان وظیفه همچنان استمرار یابد و بسترهای لازم از قبیل هماهنگی‌ها، امضای تفاهم‌نامه‌ها، برگزاری همایش‌ها، تجهیز کارگاه‌ها و نظایر آن برای تحول و جهش قابل توجه در تعداد کارکنان وظیفه تحت آموزش در سال 1397 فراهم شود.
همچنین در اجرای این طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه مقرر شد برای کارکنان وظیفه‌ای که قبل از اعزام به خدمت وظیفه دارای یک تخصص فنی خاص بوده‌اند و یا در مدت خدمت سربازی با بکارگیری تخصصی در نیروهای مسلح عملاً مهارت لازم را در فعالیت مربوطه کسب کرده‌اند و در عین حال فاقد گواهی‌نامه تخصصی می‌باشند، گواهی‌نامه رسمی صادر شود.
در اجرا و برگزاری این طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه با هماهنگی سازمان فنی و حرفه ‌ای این افراد ضمن ثبت نام در سامانه‌ی سازمان فنی و حرفه‌ای، مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس از آن‌ها آزمون گرفته می شود و چنانچه افراد در آزمون پذیرفته شوند به آن‌ها گواهی‌نامه رسمی مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای اعطا خواهد شد؛در غیر این‌صورت با آموزش مختصر و رفع نواقص، برای آزمون بعدی آماده می‌شوند.
تمامی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح که دارای مهارت خاصی بوده و یا حتی وظیفه‌ی نگهبانی را بر عهده دارند، می توانند در سامانه سازمان فنی و حرفه‌ ای به آدرس sarbaz.irantvto.ir ثبت نام کنند و یگان‌های نیروهای مسلح موظفند این موضوع را به نحو شایسته اطلاع رسانی کرده و امکانات لازم را جهت ثبت نام کارکنان وظیفه فراهم کنند. در ضمن یگان‌ها بایستی اسامی کسانی را که به هر دلیل قادر به ثبت نام اینترنتی نیستند، در قالب لوح فشرده تحویل ادارات فنی و حرفه‌ای استان‌ها دهند تا اقدام مقتضی صورت پذیرد.
بدیهی است پس از این مرحله و انجام اطلاع رسانی‌های لازم، آزمون مربوطه با حضور کارکنان وظیفه برگزار خواهد شد.
تمامی کارکنان وظیفه از همین امروز نسبت به ثبت نام در سامانه‌ ی فوق اقدام کنند و برای آزمون آماده شوند. هزینه‌ی ثبت نام نیز توسط نیروهای مسلح پرداخت شده است و این اقدام رایگان صورت می‌پذیرد.
اجتمام(3)** 7029**1569** خبرنگار: فرهاد شرف پور ** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*

نظر شما