شناسهٔ خبر: 22678737 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رویترز گزارش داد

تلاش کوبا برای کاستن از تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی

R36444/P36447/S8,87,97,1128/CT10

رئیس‌جمهور کوبا در میانه امیدواری‌ها برای میانجی‌گری این کشور جهت کاستن از تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ در هاوانا با وزیر خارجه کره شمالی دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «رائول کاسترو»، رئیس‌جمهور کوبا روز جمعه با «ری یانگ هو»، وزیر خارجه کره شمالی دیدار کرد. برخی رسانه‌‌ها این دیدار را نشانه امیدواری دانسته‌اند که کوبا بتواند متحد آسیایی‌اش را برای عدم تقابل با ایالات متحده آمریکا متقاعد کند.

آمریکا و کشورهای اروپایی اخیراً فشارها بر کره شمالی را به بهانه برنامه موشکی و هسته‌ای این کشور تشدید کرده‌اند. کوبا از دهه 1960 روابط دیپلماتیک نزدیکی با کره شمالی دارد، اما در عین حال با سلاح‌های هسته‌ای هم مخالف است.

به گزارش رویترز، تلویزیون دولتی کوبا درباره دیدار روز جمعه گفت: «طرفین در این دیدار برادرانه درباره روابط تاریخی موجود میان دو کشور اظهارنظر کرده و به بحث و تبادل نظر درباره مسائل بین‌المللی مورد علاقه دو طرف پرداختند.»

«جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا روز پنجشنبه گفته بود سال گذشته با کاسترو درباره احتمال همکاری برای حل و فصل تنش‌ها با کره شمالی گفت‌وگو کرده است. 

وزارت خارجه کوبا هم اعلام کرد وزرای خارجه کوبا و کره شمالی با یکدیگر دیدار کرده‌اند. طبق بیانیه وزارت خارجه کوبا، طرفین در این دیدار درباره اقدامات یکجانبه آمریکا که خلاف قواعد بین‌المللی است را محکوم کردند. 

طرفین همچنین خواستار احترام به حق حاکمیت کشورها و حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشات شدند. 

انتهای پیام/ 

نظر شما