شناسهٔ خبر: 22678684 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

پیام مهدی شفیعی به جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ؛

هنر در هم‌نفسی با اسطوره‌های دفاع مقدس رهنمای رستگاری است

گروه فرهنگی: مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه سالروز حماسه چهارم آذر سال 1365 نکوداشت مقاومت مردم شهرستان اندیمشک در طولانی ترین حمله هوایی عراق با 54 هواپیما، به بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ پیام داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مهدی شفيعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه سالروز حماسه چهارم آذر سال 1365 نکوداشت مقاومت مردم شهرستان اندیمشک در طولانی‌ترین حمله هوایی عراق با 54 هواپیما، به بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ پیام داد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«هنرمند، فرزند روزگار خويشتن است و به همين خصلت است كه آيينه به دست، روايت‌گر صديقی است كه آرمان‌های جامعه را كشف می‌كند و به كيميای هنر جاودانه می‌كند.

در روزگار ما، حماسه هشت سال دفاع مقدس، گنجينه درخشانی است كه در فصل فصل آن می‌توان با الگوها و اسطوره های لايزالی مواجه گرديد كه هنر، در هم نفسی با آنها می‌تواند رهنمای رستگاری و راستی باشد.

تئاتر، يكی از اين رهنمايان است كه انسان وار می‌بيند، می‌شنود، می‌گويد و دست در دست انسان روزگار خويش، از بی‌راهه ها عبور كرده است و به راه رسيده است و به راه رسانده است و به چراغِ يادِ «لاله های سرخ»، صحنه‌ای درخشان داشته است. تئاتر، اين سعادت را دارد كه در سرشت و سرنوشتِ مردم روزگار خويش، شريك است و سهم دارد. تئاتر، بازآفرينی اراده ملتی است كه در تاريكی، به نور انديشيدند و خورشيد شدند.

پرچمِ «بيست و سومين جشنواره تئاتر لاله های سرخ» در روزهايی به اهتزار درآمده است كه به حديث ايثار و شرافتمندی مردمانِ سربلند «انديمشك» مزين است. چهارم آذر سال 1365 اوج بغض و كينه دشمن از شهری است كه از نام «قدمگاه رزمندگان» و «معراج شهدا» آبرو داشت. حماسه‌ای كه اگر چه به تلخی فراق صدها شهيد اما به گوارايی ناكامی دشمن و نام‌آوری انديمشك ثبت گرديد.

جشنواره تئاتر لاله های سرخ نه يك امر ابلاغی كه شور و اشتياقي قلبی است كه از جان‌های مهربان هنرمندان، شهروندان و مسئولان اين شهر شريف بر می‌خيزد. تولد هر ساله اين جشنواره، اتفاق مباركی است كه به ياد آوريم به گوهر هنر می‌توان با مردم بود و برای مردم بود. چنين باد».

مهدی شفيعی

مدير كل هنرهای نمايشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گفتنی است؛ بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر «لاله‌های سرخ» از 6 تا 10 آذرماه سال جاری در شهرستان اندیمشک برگزار می‌شود.

iqnakhouzestan@

نظر شما