شناسهٔ خبر: 22678147 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادامه واکنش مقامات بین‌المللی به انفجار خونین مصر

مقامات و سازمان‌های بین‌المللی، حمله تروریستی خونین اخیر در مصر را به شدت محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

ادامه واکنش مقامات بین‌المللی به انفجار خونین مصربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقامات و سازمان‌های بین‌المللی مختلف به حمله تروریستی خونین به مسجدی در العریش در شمال مصر واکنش نشان دادند. 

 احمد ابو الغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، حمله تروریستی روز جمعه به مسجدی در سینای شمالی مصر را که به کشته و زخمی شدن صد‌ها نفر منجر شد، به شدت محکوم کرد و جان باختن صد‌ها غیر نظامی مصری بر اثر این حمله تروریستی را به دولت، مردم مصر و خانواده قربانیان تسلیت گفت.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای حمله تروریستی روز جمعه به مسجدی در سینای شمالی مصر را محکوم کرد. یوسف بن احمد العثیمین، دبیرکل این سازمان، در این بیانیه حمله تروریستی به مسجد الروضه به شدت محکوم و تاکید کرد عاملان چنین حملات تروریستی و وحشیانه بر ضد نمازگزاران بی‌گناه در واقع دشمنان اسلام، مصر و مردم آن هستند.

اتحادیه اروپا روز جمعه حمله تروریستی به مسجدی در مصر را که به کشته شدن ۲۳۵ نفر منجر شد، محکوم کرد. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هیچ‌کس به علت دین خود نباید کشته شود، هیچ مکان مقدسی نباید با خشونت و تروریسم بی‌حرمت شود. پیروان همه دین‌ها در مبارزه با تروریسم خشن متحد هستند».

شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر مصر، خواستار شناسایی حامیان تروریسم و تامین کنندگان مالی آن شد. او ضمن اعلام این مطلب بر پایبندی الازهر به ریشه کن کردن افکار افراطی و جلوگیری از افتادن جوانان در دام اینگونه افکار تاکید کرد.

شیخ احمد الطیب گفت: آزادگان شرق و غرب باید هر چه سریع‌تر عاملان تروریسم و تامین‌کنندگان مالی و تسلیحاتی آن را و کسانی را که به تروریست‌ها پناه می‌دهند و از آن‌ها حمایت می‌کنند، شناسایی کنند.

قطر حمله تروریستی روز جمعه به مسجدی در سینای شمالی در مصر را که صد‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت، به شدت محکوم کرد. وزارت امور خارجه قطر جمعه شب در بیانیه‌ای بر موضع ثابت دولت این کشور در رد خشونت با هر شکل و نوع آن و با هر انگیزه و عللی که صورت می‌گیرد، تاکید کرد.

پروکوپیس پاولوپولوس، رئیس جمهور یونان، روز جمعه به مصر در خصوص حمله تروریستی مرگبار به مسجدی در شبه جزیره سینا تسلیت گفت. دفتر ریاست جمهوری یونان در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «مایکل دیامسیس سفیر یونان در مصر مراتب تسلیت و همبستگی پروکوپیس پاولوپولوس، رئیس جمهور یونان، را به عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، ابلاغ کرد. رئیس جمهور یونان همچنین به خانواده‌های قربانیان این حمله تسلیت گفت و بهبود سریع زخمی‌ها را آرزو کرد».

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، روز جمعه حمله به یک مسجد در شمال سینای مصر را «با شدیدترین لحن» محکوم کرد. او در بیانیه‌ای اعلام کرد: «من تسلیت فرانسه را به خانواده‌های قربانیان این حمله و مقامات و مردم مصر ابلاغ می‌کنم».

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور مصر حمله تروریستی به مسجدی در استان سینای شمالی مصر را که به کشته و زخمی شدن صد‌ها تن منجر شد، محکوم کرد.

دفتر ریاست تشکیلات خودگردان در بیانیه‌ای اعلام کرد محمود عباس جمعه شب در گفتگوی تلفنی با سیسی حمله تروریستی و اقدام وحشیانه و جنایتکارانه در سینای شمالی را محکوم و بر حمایت کامل خود، مردم و تشیکلات خودگردان از دولت و مردم مصر تاکید کرد.

ریاست جمهوری تونس روز جمعه اعلام کرد حمله‌ای مرگبار به مسجدی در سینای شمالی مصر را که به کشته شدن دست‌کم ۲۳۵ نفر منجر شد، به شدت محکوم می‌کند.

دفتر ریاست جمهوری تونس اعلام کرد باجی قائد سبسی، رئیس جمهور این کشور، عصر جمعه پیامی را به همتای مصری خود ارسال کرد.

پاکستان شامگاه جمعه حمله‌ای تروریستی در مصر را به شدت محکوم کرد. وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: «دولت و مردم پاکستان حمله تروریستی علیه نمازگزاران بی‌گناه در مسجدی در منطقه سینای شمالی مصر را که به کشته شدن ۲۳۵ نفر و زخمی شدن ۱۰۹ نفر منجر شد، به شدت محکوم می‌کنند».

امارات متحده عربی حمله تروریستی به مسجدی در سینای شمالی مصر را به شدت محکوم کرد. وزارت امور خارجه و همکاری بین‌المللی امارات عربی متحده در ابوظبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امارات عربی متحده این جنایت تروریستی را که مغایر با همه اصول و ارزش‌های انسانی و آموزه‌های شریعت اسلامی است، به شدت محکوم می‌کند».

بن‌علی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه، حمله تروریستی به مسجدی در استان سینای شمالی در مصر را که صد‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت، محکوم کرد. او جمعه شب به مناسبت روز معلم در ترکیه در جمع شماری از معلمان در استانبول گفت: ترکیه این اقدام تروریستی و وحشیانه را محکوم و با مردم دوست و برادر مصر و خانواده‌های قربانیان این حمله ابراز همدردی می‌کند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز حمله تروریستی در العریش مصر را به شدت محکوم کرد. ابراهیم کالین با صدور بیانیه‌ای با ابراز تاسف عمیق از حمله تروریستی به مسجدی در شهر العریش مصر که موجب جان باختن و یا زخمی شدن صد‌ها نمازگزار شد، این حمله تروریستی را به شدت محکوم کرد.

انتهای پیام/ 

واکنش‌های جهانی به انفجار مسجد مصر

 

نظر شما