شناسهٔ خبر: 22678047 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس جهاد کشاورزی ساوه در گفت‌و‌گو با تسنیم:

زمینه توسعه تولیدات صنایع تبدیلی در ساوه تسهیل می‌شود

R41371/P1357/S6,73/CT1

رئیس جهاد کشاورزی ساوه با بیان اینکه زمینه توسعه تولیدات صنایع تبدیلی در ساوه تسهیل می‌شود گفت: بستر تولیدات صنایع تبدیلی در ساوه توسعه و گسترش می‌یابد زیرا بخش تولیدات صنایع تبدیلی در ساوه مغفول مانده است.

صاحب‌خبر -

حسین شریفی در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار تسنیم در ساوه با اشاره به اهمیت صنایع تبدیلی اظهار داشت: یکی از بهترین روش‌های توسعه اشتغال و افزایش درآمدهای حاصله از توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و صنایع روستایی است و از سوی دیگر ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، مؤثرترین راهکار برای کاهش حجم ضایعات کشاورزی به شمار می‌رود.

وی افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی دارای توجیه اقتصادی، فنی و مالی در قطب‌های عمده تولید محصولات کشاورزی با رویکرد صادرات و مشارکت هر چه بیشتر بهره‌برداران این بخش در جهت بازگشت ارزش افزوده محصولات کشاورزی یکی از محورهای مهم است.

رئیس جهاد کشاورزی ساوه تصریح کرد: در این راستا توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در دو دهه اخیر به صورت یک راهبرد مشخص در امر توسعه و برنامه‌ریزی روستایی در دستور کار بخش کشاورزی قرار گرفته است. 

شریفی بیان کرد: با توجه محصولاتی که در شهرستان ساوه وجود دارد شرایط برای فعالیت در بحث فرآوری این محصولات وجود دارد ولی متاسفانه به دلیل سرمایه‌گذاری بالا استقبال از آن پایین است و این مسئله سبب شده بسیاری از تولیدات دامی از جمله پشم و حتی محصولات کشاورزی مانند انجیر، زیتون و حتی گل‌های انار که جنبه بهداشتی و دارویی دارد به دلیل مشکل در بحث فرآوری از بین بروند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در شهرستان ساوه در بحث گیاهان داوریی صنعتی فعالیتی در بخش فرآوری محصول وجود ندارد که نیازمند توجه ویژه به این بخش هستیم.

شریفی بیان کرد: در شهرستان ساوه شرایط برای فعالیت در بحث صنایع تبدیلی وجود دارد و صنایع تبدیلی در شهرستان ساوه  یک راهکار اقتصادی خوب است که به نتیجه خواهد رسید.

وی ادامه داد: با توجه به نام‌گذاری سال 96 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از طرف مقام معظم رهبری می‌توان گفت بخش کشاورزی مصداق واقعی این شعار است زیرا در این بخش تولید و زنجیره تولید داریم و هر چه این عرصه تولید افزایش پیدا کند اشتغال نیز ایجاد می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی ساوه تصریح کرد: در چند سال اخیر برای 400 واحد فرآوری مجوز صادر شده و حدود 24 واحد به بهره‌داری رسیده و میزان اعتباری که در دولت یازدهم به این بخش اختصاص یافته 11 میلیارد تومان بوده است.

شریفی بیان کرد: محصولات کشاورزی در کمترین زمان در معرض فساد قرار می‌گیرند و به همین دلیل، ما حتی اگر در تولید محصولات کشاورزی بهترین و با کیفیت‌ترین محصول را تولید کنیم باید با فرآوری، از ضایعات آن بکاهیم بنابراین عاملی که می‌تواند آسیب‌پذیری محصولات کشاورزی را کاهش دهد و ارزش افزوده آنها را زیاد کند و بهره‌وری از منابع را افزایش دهد، صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

انتهای پیام/

نظر شما