شناسهٔ خبر: 22677951 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سردار عبداللهی خبر داد؛

«کسر خدمت» جدید با تاکید بر مهارت‌ آموزی در راه است

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا مشمولانی كه می‌خواهند به خدمت اعزام شوند، در صورتی كه مهارتی را در سطح عالی آن فراگرفته باشند، از یک و نیم ماه کسر خدمت برخودار شوند.

صاحب‌خبر -
«کسر خدمت» جدید با تاکید بر مهارت‌ آموزی در راه استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «علی عبداللهی» معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح در آیین اجرای طرح مهارت آموزی سربازان در مسجد جهاد ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت اسلامی در برابر جبهه کفر و نفاق اظهار داشت: داعش موجب وهن اسلام بود که به حمدالله با تلاش جبهه مقاومت از بین رفت.
 
وی در ادامه خطاب به سربازان با بیان اینکه ما یک خانواده هستیم، افزود: تاثیر حضور سربازان در ایجاد امنیت کشور ملموس و قابل توجه است و امنیت پایدار فعلی به واسطه حضور شما سربازان و بسیجیان، ارتشیان و پاسداران است. سربازان در افزایش قدرت بازدارندگی، حفظ تمامیت ارضی، کمک به مظلومان و رفع ظلم در کنار دیگر نیروها موثر هستند.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در موضوع اشتغال جوانان و اقتصاد مقاومتی گفت: سردار سرلشکر باقری ریاست ستاد کل نیروهای مسلح در راستای اجرایی کردن این مطالبه، جلساتی را برگزار و قرارگاه مهارت آموزی سربازان را در ساختار نیروهای مسلح ایجاد کردند.

سردار عبداللهی با اشاره به اینکه افراد پس از خدمت سربازی معمولاً مسئولیت سنگین‌تری را عهده‌دار می‌شوند، بیان داشت: از این رو جهت ورود بهتر به عرصه جامعه و کسب شغل و جایگاه باید مهارت لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه شرایط امروز با گذشته متفاوت است، افزود: قطعاً با پیشرفت تکنولوژی و ابزار افراد برای کسب مشاغل نیازمند آموزش و کسب تجربه هستند تا بتوانند جایگاه خود را در سطح جامعه پیدا کنند.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه افزایش مهارت آموزی جزو وظایف دولت‌ها است، خاطرنشان کرد: ستاد کل نیروهای مسلح با تشکیل یک قرارگاه مهارت آموزی ساز و کار مهارت آموزی را با کمک دستگاه‌های کشوری ایجاد کرد تا ضمن کمک به اشتغال جوانان برای دیگر نیروها در این رابطه الگو بخش باشد. 
 
سردار عبداللهی بیان کرد: در ستاد كل نیروهای مسلح بنا بر اين شد تا به سربازانی كه در مجموعه ستاد خدمت می‌كنند با آموختن يک مهارت، گواهينامه آن مهارت از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای به آن سربازان اعطا شود؛ همچنين يک مدرک تاييد اخلاقی نیز به اين سربازان ارائه گردد.

وی افزود: يكی دیگر از برنامه‌های ما اين است كه مشمولانی كه می‌خواهند به خدمت اعزام شوند، در صورتی كه مهارتی را در سطح عالی آن فراگرفته باشند، از یک و نیم ماه کسر خدمت برخودار شوند. همچنین برنامه دیگر ما این است که با اعطای تسهيلات از سوی بانک‌ها به خوداشتغالی جوانان سرباز كمک كنيم.
 
انتهای پیام/ 221

نظر شما