شناسهٔ خبر: 22677659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان لرستان؛

صحنه دانشگاه نیازمند تربیت مدیرانی در تراز انقلاب اسلامی است

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان لرستان به مناسبت هفته بسیج بیانیه‌ای صادر کرد و در آن تأکید داشت: صحنه دانشگاه به عنوان مبدأ تحولات جامعه نیازمند تربیت مدیرانی در تراز انقلاب اسلامی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه  خبرگزاری دانشجو ، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان لرستان به مناسبت هفته بسیج بیانیه ای صادر کرد و در آن تأکید داشت: صحنه دانشگاه به عنوان مبدأ تحولات جامعه نیازمند تربیت مدیرانی در تراز انقلاب اسلامی است.
صحنه دانشگاه نیازمند تربیت مدیرانی در تراز انقلاب اسلامی است

متن کامل بیانیه بدین شرح است؛

بسم اله الرحمن الرحیم

"اگر دانشگاه اصلاح شد، کشور اصلاح میشود. باید بدانیم اگر دانشگاه را سست بگیریم و از دستمان برود، همه چیزمان از دست رفته است"
امام خمینی رحمة اله علیه

دوم آذرماه ۶۷، نقطه عطف شروع مبارزه در صحنه ای جدید، پس از جنگ تحمیلی است. که امام امت، جوان انقلابی رافرمان داد با حضور در سنگر حوزه و دانشگاه، در عرصه تحقق آرمان های الهی و انسانی انقلاب، و مبارزه با موانع این حرکت مقدس، تمام قد وارد شود.

انقلابی با اهدافی؛ چون حاکمیت حقیقی اسلام و احکام نورانی قرآن و عترت، مبارزه با ظالمین جهان و دستگیری از مظلومین عالم در سراسر گیتی، دمیدن روح استکبار ستیزی، بیداری و غفلت زدایی در جهانیان، تحقق استقلال همه جانبه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی کشور، انقلابی برای زدودن فقر و فساد و تبعیض، انقلابی برای محرومیت زدایی و تحول معیشتی، فرهنگی، فکری مردم. 

حقیقت آنکه در یک جمله، انقلابی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی برای مقدمه سازی ظهور منجی عالم بشریت.
 
قطعا بسیج دانشجویی آرمان و اهدافش همان پیاده سازی سره آرمان های انقلاب اسلامی است.

 بسیج دانشجویی برای انجام رسالت خود، و برای در امان ماندن از انحراف و دور نشدن از اهدافش لازم است، لحظه به لحظه خود را با گفتمان و مطالبات امامین انقلاب اسلامی به عنوان راهبران حقیقی این عرصه عظیم و پرچالش تنظیم، و آن را سرمشق خودقراردهد. 

مناسب است به برخی بیانات پیرجماران برای شناخت راه اصیل انقلابی و مکتبی مان اشاراتی داشته باشیم؛ امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، جنگ پابرهنه ها و مرفحین بی درد، شروع شده است. جنگ ما جنگ عقیده است. جغرافیا و مرز نمیشناسد و ما باید در جنگ اعتقادیمان بسیج بزرگ سربازان اسلام درجهان را به راه اندازیم.

ما میگوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم. ما بر سر شهر و مملکت با کسی دعوا نداریم ما تصمیم داریم، پرچم لااله الا اله را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری، به اهتزاز درآوریم.

اگر بندبند استخوانمان، راجداسازند. اگرسرمان را بالای دار برند. اگر زنده زنده در آتشمان، بسوزانند. اگر زن و فرزند و همه هستیمان را در جلو دیدگانمان به غارت برند. هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نخواهیم کرد.

اری الفبای بسیجی زیستن، در هر عرصه ای چنین روحیه، حماسه، خلوص و طراوتی را می طلبد که از امام ۸۷ ساله درسنین پیان عمرش در پیام پذیرش قطعنامه جنگ تحمیلی!  می تراود.

بی‌تردید در پیچ تاریخی عصر حاضر، نه زمانه غفلت و خستگی است، نه زمانه نا امیدی و تنبلی و نه برخورد صرفا شعاری با بیانات و مطالبات نائب امام عصر، امام خامنه ای مدظله العالی.

صحنه دانشگاه به عنوان مبدأ تحولات جامعه هم نیازمند تربیت مدیرانی در تراز انقلاب اسلامی است هم نیازمند رشد روزافزون علم و فناوری و هم نقش آفرینی به موقع و صحیح در چالش های انقلاب، و خط دهی و پیش برندگی جامعه در مسیر درست، توسط دانشجویان به عنوان نخبگان و خواص جامعه.

 بسیج دانشجویی پس از سه دهه حضوری فعال، در عرصه های دانشگاهی، مقابله بافتنه های مختلف ازجمله سال های ۷۸و۸۸ و حضوری قدرتمندانه در عرصه های علمی، فکری، فرهنگی.

در زمانه فعلی برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی نیازمند آنست، که دانشجویان بسیجی همتی مضاعف به کار گیرند.

درمسیر تحقق مرحله ای، تمدن اسلامی تازمانی که مدیرانی از بن دندان معتقد به اسلام ناب، به عنوان نسخه حلّال  مشکلات جامعه، زمام امور، در تمام صحنه های انقلاب اسلامی را برعهده نگیرند. مرحله دولت اسلامی اتفاق نخواهد افتاد.

صریح و روشن میگوییم، زدودن چنبره نفوذ تفکر لیبرالی در بدنه انقلاب اسلامی، وکوتاه کردن دست غرب پرستان _همان نااهلانی که امام ما را ازآنان بر حذر داشت_ از دامان انقلاب اسلامی را ازاهداف خود میدانیم.

در روز های اخیر که پیروزی بزرگ جبهه مقاومت اتفاق افتاد وصدق وعده سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی در نابودی پدیده منحوس داعش برملت مان و جهانیان عیان شد. 

با مقایسه این وعده و نتیجه مذاکرات و وعده های دیگران، طبیعتاً همگان باید درک کنند. اولا بسیجیان نسل سوم و چهارم انقلاب، نسل شهید حججی ها باز هم چون پیشینیان صالح خود در راه انقلاب و ارزش هایش سر می دهند. 

دوما، همچون تجربیات چهل ساله گذشته، که هرجا انقلابی عمل کرده‌ایم بر مشکلات فائق آمده‌ایم. یگانه راه حل مشکلات گستره معیشتی، اقتصادی، فرهنگی وآسیب های اجتماعی جامعه، رسوخ روح وتفکر  انقلابی و جهادی، بر بخش‌های مختلف کشور است.

حل مشکلات اولویت دار اقتصاد و معیشت مردم نه در نگاه به بیرون، بلکه در تکیه تام و تمام و عملی سازی حقیقی الگوی اقتصاد مقاومتی است.

در آخر لازم است، گفته شود حادثه درد‌ آور زلزله اخیر و‌ رنج هموطنان کُردمان که حزن فراوان ملت را برانگیخت هرچند همراه شد با جوش و خروش ملت و خیزش اجتماعی مثال زدنی آنان، برای کاستن آلام مردم کرمانشاه که انصافا صحنه های زیبای انسجام و همبستگی ملی، را پدید آوردند.

همچنین بسیج تمام امکانات و ظرفیت های کشور، سبب شد مشکلات عمیق آنان، در حال رسیدگی باشد.
 
اما نباید از لزوم توجه کامل مسئولان امر، به اصل مقاوم سازی سازه های  ساختمانی، و برخورد جدی با سهل انگاران و متخلفین این امر، خودداری کرد. معنا ندارد بارها این مشکلات و درد مردم به علت کم کاری برخی کارگزاران‌ را تجربه کنیم اما هیچگاه تغییری در این روند صورت نگیرد.

والعاقبة للمتقین 

نظر شما