شناسهٔ خبر: 22677057 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

20 مرکز داده بزرگ در ایران با تجهیزات تلگارتنر کار می کنند

صاحب‌خبر -

در حاشیه برگزاری سومین سمینار معرفی تجهیزات و راهکارهای این شرکت، مصاحبه ای با فرانک رایش، مدیر کل راهکارها و تجهیزات زیر ساخت شبکه کمپانی تلگارتنر و علی نادی، مدیرعامل گراه تادافزار، توزیع کننده انحصاری محصولات و راهکارهای کمپانی تلگارتنر در ایران انجام داده ایم که از  نظرتان می گذرد.
 چطور تلگارتنر جزو انتخاب های گروه تادافزار قرار گرفت؟
نادی: از سال 2011 ما به دنبال تولید کننده ای بودیم که یک سری شرایط خاص داشته باشد. مثل اینکه صاحب تکنولوژی و دانش تولید باشد، ترجیحا در اروپای غربی قرار داشته باشد، کیفیت تجهیزاتش قابل قبول باشد و برنامه مدون و قابل اجرایی برای پشتیبانی از محصولات در بازار داشته باشد.
با چندین کمپانی مطرح هم مذاکره کردیم که تلگارتنر هم یکی از این کمپانی ها بود. در نهایت تقریبا تمام خواسته های ما، با امکانات، تولیدات و فلسفه کاری کمپانی تلگارتنر همپایه بود و بعد از نزدیک به یک سال مذاکره سازنده با کمپانی آلمانی، وارد مراحل جدی مذاکره و عقد قرارداد شدیم.
 تلگارتنر چطور با تادافزار آشنا شد و بازار ایران چه جذابیتی برای این کمپانی داشت؟
رایش: روابط ایران و آلمان همیشه خوب بوده و مصرف کنندگان در ایران به تولیدات آلمانی اعتماد و اعتقاد ویژه ای دارند. یکی دیگر از عوامل مهم در تصمیم گیری ما گستره بازار از نظر جغرافیایی و نگاه ویژه بازار مصرف  درکشورهای همسایه به بازار ایران بود.
انتخاب تادافزار هم از تصمیمات سخت کمپانی بود چون ما گستره وسیعی از محصولات را تولید می کنیم که به نظر می آمد نیاز به مشارکت با چند شرکت محلی داریم. در نهایت برنامه های ارایه شده از طرف تادافزار برای ورود به بازار و نحوه توزیع محصولات نظر کمپانی را جلب کرد. تلگارتنر به این باور رسید که برنامه پیشنهاد شده می تواند موفق باشد و تا اینجا هم این باور به واقعیت تبدیل شده است.
 مسوولیت تادافزار در بازار چطور تعریف می شود؟
نادی: ما به عنوان توزیع کننده انحصاری عمل می کنیم و کلیه فعالیت های فنی، بازرگانی، بازارسازی، پشتیبانی و پاسخگویی به مشتریان به عهده تادافزار است.
رایش: می توانیم بگوییم که تادافزار دفتر محلی تلگارتنر در ایران است و کمپانی تمام مسوولیت های خود در بازار را به تادافزار منتقل کرده است.
 این مسوولیت ها در حوزه انتقال دانش هم هست؟
نادی: انتقال دانش به عنوان شناخت و بهره گیری از تکنولوژی و راهکارهای راز دنیا جزیی از برنامه ماست. ما هر سال حداقل دو دوره آموزشی در ایران داریم که با همکاری کمپانی، یک نفر از آلمان به عنوان مدرس حضور پیدا می کند و ما هم امکاناتی فراهم می کنیم که متخصصان و کارشناسان از سازمان ها، ارگان ها و نهادهای دولتی و خصوصی در این برنامه حضور داشته باشند.
در این بین سازمان هایی هم هستند که به صورت جداگانه برای کارشناسان خود درخواست برگزاری دوره های آموزشی دارند که با هماهنگی های انجام شده، این موضوع هم امکان پذیر شده است.
 بازار ایران در این سال ها چطور بوده است؟
رایش: برای ما، با توجه به حضور رقبای دیگر، خیلی خوب بوده و بیش از 20 مرکز داده بزرگ در ایران به تجهیزات تلگارتنر مجهز شده که برخی از آنها پروژه های ملی هستند.
نادی: بخش های مختلف بازار، از حوزه های بانکی و بیمه ، تا بهداشت، نفت، گاز، پتراشیمی، صنایع سبک و سنگین، هواپیمایی و ... به حضور تلگارتنر واکنش نشان داده اند و خوشبختانه می توانیم بگوییم که ما در تمام آنها موفق بوده ایم. یکی از دلایل این موفقیت و اقبال نیز این است که مهم ترین هدف ما جلب رضایت مشتریان در همه جوانب است و این موضوع خط قرمز برنامه ما در بازار ایران است.
 درباره اهمیت سمینار جاری  نیز توضیح بدهید.
نادی: برگزاری سمینار بخشی از برنامه ما جهت آشنایی مشتریان با جهت گیری بازار جهانی فناوری اطلاعات است. تولید محصول نمی تواند بدون بررسی و شناخت بازار انجام شود و با جمع بندی نکات مطرح شده در سمینار جهت گیری بازار جهانی و پاسخ به نیازهای آن آشکار خواهد شد.
رایش: سمینار برای کمپانی، فرصتی بسیار مناسب جهت آشنایی با نیازهای مشتریان بازار ایران است. بازخوردهای مشتریان، مطرح شدن مشکلات و نیازهای آنها این امکان را فراهم می آورد تا سیاست های تولید در کمپانی با کمترین انحراف معیار از نیاز های بازار به پیش رود.
 در سمینار امسال چه راهکارها و تجهیزاتی معرفی شد؟
نادی:در مبحث مراکز داده، سری Q  از راهکارهای اتصالات MPO و همچنین اتصالات 24 Core MPO  از جدیدترین محصول کمپانی تلگارتنر است که همزمان با اولین ورود به بازار جهانی در ایران نیز در چند پروژه ملی بکار گرفته شده است. همچنین در تجهیزات زیر ساخت مبتنی بر کابل های مسی، تجهیزات رده 8(Cat. 8)  از ابتدای سال 2018 قابل تامین هستند که این سری محصولات هم همزمان با بازار جهانی در ایران عرضه خواهند شد.
رایش: و البته راهکارهای ارتباطات موبایل(Mobile Communication Solutions) که با توجه به رشد روز افزون نیاز به پهنای باند بیشتر آینده ای بسیار روشن در سری محصولات تولید شده به وسیله تلگارتنر خواهد داشت.
 برنامه آتی تلگارتنر در ایران چه خواهد بود؟
رایش: ما هماهنگی بسیار خوبی با تادافزار داریم. کمپانی های زیادی از سراسر دنیا در حال ورود به بازار ایران هستند که در سطح بین المللی توافقات بلند مدتی بین این شرکت ها و کمپانی تلگارتنر برای تامین نیازمندی های آنها وجود دارد. در ایران هم این شرکت ها برای تامین نیازهای خود از تخصص و امکانات تادافزار استفاده خواهند کرد.
نادی: ما درخواست های زیادی از شرکت های داخلی داریم که اساس آن لیست تامین کنندگان مورد اعتماد شرکای خارجی است و در بازار به شدت را به رشد و رقابتی فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران به پیشرفت اهداف مشترک تادافزار – تلگارتنر و گسترش روز افزون مشتریان کمک شایانی می کند. 

نظر شما