شناسهٔ خبر: 22676657 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیین افتتاحیه رقابتهای قهرمانی کبدی زنان و مردان آسیا با پیام وزیر ورزش در گرگان برگزار شد

گرگان - ایرنا - آیین افتتاحیه رقابتهای قهرمانی کبدی زنان و مردان 2017 آسیا جمعه شب در گرگان با پیام مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا در پیام مسعود سلطانی فر که توسط عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان قرائت شد؛ اظهار امیدواری شده این رقابتها زمینه ساز دوستی و همکاری بیشتر کشورهای شرکت کننده باشد.
در پیام وزیر ورزش و جوانان همچنین آمده است: برگزاری مسابقات کبدی قهرمانی آسیا در گرگان فرصتی است تا ورزشکاران و نمایندگان کشورهای آسیایی با حضور در استان گلستان با مظاهر فرهنگی، مذهبی و اجتماعی این منطقه و ایران آشنا شوند.
وزیر ورزش و جوانان در پیام خود ضمن ابراز خوشنودی از برگزاری مسابقات کبدی در ایران ابراز امیدواری کرده است با رعایت اصل جوانمردی و پهلوانی شاهد رقابت هایی پرشور و رضایت بخش برای تماشاگران و علاقمندان باشیم.
به گزارش ایرنا مدیرکل ورزش و جوانان گلستان هم طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این رقابتها گفت: میزبانی این استان از مسابقات کبدی قهرمانی آسیا فرصت مناسبی برای معرفی تمدن 7 هزار ساله این استان و شهر گرگان است.
بهمن طیبی افزود: گرگان به پشتوانه فرهنگ و تمدن دیرینه و چند هزار ساله خود آغوشش را برای میهمانان و کشورهای شرکت کننده گشوده تا آنچه به عنوان فرهنگ و تمدن ناب ایرانی است به آنها هدیه شود.
وی ابراز امیدواری کرد؛ برگزاری این مسابقات علاوه بر اثرات ورزشی و رقابتی محلی برای تقویت دوستی ها و تبادل فرهنگ ها گسترش روحیه جوانمردی و انسان دوستانه باشد.
همچنین رییس فدراسیون کبدی ایران در این مراسم گفت: برگزاری رقابت های آسیایی در ایران زمینه مناسبی برای آشنایی نمایندگان سایر کشورها با فرهنگ و تمدن غنی و کهن ایران است.
محمدرضا مقصودلو اظهار کرد: این گونه مسابقات می تواند گامی برای توسعه روابط بین کشورهای شرکت کننده و همکاری بیشتر آنها باشد.
وی بیان کرد: امیدواریم ورزشکاران شرکت کننده بتوانند در محیطی مملو از صفا و صمیمیت و دوستی برای گسترش و تحکیم روابط انسانی و برادرانه، رقابتی سالم و جوانمردانه با یکدیگر داشته باشند.
دهمین دوره رقابت های کبدی مردان و پنجمین دوره مسابقات کبدی زنان آسیا از صبح امروز جمعه در گرگان آغاز و مراسم افتتاحیه ساعتی پیش با حضور مقامات سیاسی و ورزشی برگزار شد.
بر اساس قرعه کشی در بخش مردان این رقابت ها تیم های هند، پاکستان، ژاپن، عراق و افغانستان در گروه اول و ایران، کره جنوبی، سریلانکا، تایلند و ترکمنستان در گروه دوم به مصاف هم می روند.
در بخش زنان هم تیم های هند، کره جنوبی، تایلند، ترکمنستان و چین تایپه در گروه اول و ایران، ژاپن، سریلانکا، عراق و پاکستان در گروه دوم با هم رقابت می کنند.
این مسابقات شامگاه یکشنبه و با معرفی تیم های قهرمان به کار خود پایان می دهد.
استان گلستان به سبب تنوع اقلیم جغرافیایی و تعدد مذاهب، نژادها و اقوامی که در خود جای داده است به نگارستان ایران معروف است.
3091/2729
* خبرنگار: میثم محسنی

انتهای پیام /*

نظر شما