شناسهٔ خبر: 22676598 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس دانشگاه خبر داد

افتتاح ساختمان جدید علوم انسانی و خوابگاه دخترانه در دانشگاه تربیت‌مدرس

رییس دانشگاه تربیت مدرس گفت: حجم پروژه‌های عمرانی دانشگاه تربیت مدرس در حال حاضر زیاد است و هم‌اکنون ساختمان دومی که برای مجموعه علوم انسانی در دست احداث بود، تقریبا در شرف اتمام و مرحله سفت کاری است و به زودی افتتاح می‌شود، همچنین ساختمان‌هایی برای خوابگاه در پردیس دانشکده منابع طبیعی در شهرستان نور امسال افتتاح خواهد شد.

صاحب‌خبر -

دکتر محمدتقی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به پروژه‌های عمرانی این دانشگاه اظهار کرد: حجم پروژه‌های عمرانی دانشگاه تربیت مدرس در حال حاضر زیاد است و ما یک ساختمان دومی برای مجموعه علوم انسانی داریم که تقریبا در شرف اتمام مرحله سفت کاری است و به‌زودی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ساختمان دانشکده علوم زیستی را نیز داریم که جزو پروژه‌های مصوب سازمان برنامه و بودجه است و در حال پیشروی است و همچنین ساختمان‌هایی برای خوابگاه در پردیس دانشکده منابع طبیعی در شهرستان نور داریم که سال جاری افتتاح می‌شود.  

رییس دانشگاه تربیت مدرس در خصوص دیگر پروژه‌های عمرانی این دانشگاه گفت: فعالیت‌هایی نیز در مقیاس‌های پراکنده‌تری وجود دارد؛ مثل سالن ورزشی دختران که در واقع سالن دوم ورزشی پردیس مرکزی است و راه‌اندازی استخر و مجموعه مرکز دانشجویی دانشگاه است که بعد از 16 سال که معطل بود در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده است و البته تعدادی هم پروژه‌های پراکنده دیگر وجود دارد.

احمدی گفت: بودجه‌های عمرانی در آموزش عالی زمان زیادی است که ضعیف تغذیه می‌شود، به طوری‌که بودجه مصوب عمرانی ما که 15 میلیارد تومان در سال گذشته بوده است، میزان تحقق یافته آن به زحمت به 7 میلیارد تومان رسیده است و ما ناچاریم از منابع درآمدی خود برای اینکه کارهای اساسی تعطیل نشود، استفاده کنیم؛ البته این موضوع عمومی بودجه‌های دولتی است.

وی با اشاره به اینکه انجام فعالیت‌های عمرانی برای دانشگاه دشوار شده است، گفت: این مساله برای دانشگاه تربیت مدرس که دانشگاه جوانی با بلندپروازی‌های مثبتی است، کار را دشوار می‌کند و این در حالی است که ما حجم زیادی از رشته‌ها را برای اولین بار در کشور تاسیس کردیم و در این رشته‌ها دانشجو گرفتیم ولی اکثر این موارد بدون زیر ساخت‌های رفاهی بوده است.

حدود 23 درصد بودجه دانشگاه صرف پژوهش می‌شود

رییس دانشگاه تربیت مدرس افزود: ما در سال‌های اخیر برای خوابگاه و امکانات ورزشی و رفاهی دچار مشکلاتی بوده‌ایم، ولی با وجود همه این سختی‌ها و محدودیت‌ها حاضر بودیم از همه حوزه‌های دیگر چشم بپوشیم، ولی بودجه پژوهش را برای دانشجویان تامین کنیم و به همین دلیل از این جهت جزو برترین دانشگاه‌ها در کشور هستیم.

احمدی با بیان اینکه درصد بودجه پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس نسبت به کل بودجه جاری و بودجه دولتی در دانشگاه‌های بزرگ جزو بیشترین‌ها است، خاطرنشان کرد: حدود 23 درصد در دانشگاه تربیت مدرس صرف پژوهش می‌شود و در هر پایان‌نامه و رساله دانشجویی بودجه‌ای بین سه تا 15 میلیون تومان به صورت گرنت به استاد و دانشجو داده می‌شود که این‌ها در دانشگاه‌های بزرگ دیگر تقریبا خیلی مقیاس محدودتری دارد.

رییس دانشگاه تربیت مدرس گفت: مشکلات پژوهش به دلیل کمبود بودجه در وزارت علوم روز به روز حادتر می‌شود، ولی ما ترجیح می‌دهیم مشکلات دیگر را بیشتر تحمل کنیم ولی بودجه پژوهشی را به این راحتی کاهش ندهیم و البته به همین دلیل است که از نظر تولید علم دانشگاه تربیت مدرس با وجود سن کمی که دارد، در رده‌های دومین دانشگاه جامع کشور و رده سوم و چهارم کشور از نظر رده کل دانشگاه‌های وزارت عتف قرار گرفته است.

انتهای پیام

نظر شما