شناسهٔ خبر: 22676460 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تظاهرات علیه برده‌داری مقابل سفارت لیبی در ایتالیا

صد‌ها نفر از آوارگان آفریقایی در ایتالیا نسبت به فروش آوارگان آفریقایی سیاه پوست به عنوان برده در لیبی مقابل سفارت لیبی در رم، تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

تظاهرات علیه برده داری مقابل سفارت لیبی در ایتالیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری صداوسیما از رم، صد‌ها نفر از آوارگان آفریقایی در ایتالیا با تجمع مقابل سفارت لیبی در رم، به فروش آوارگان آفریقایی سیاه پوست به عنوان برده در لیبی اعتراض کردند.

تظاهرکنندگان رفتار بد نیرو‌های لیبی با آوارگان فراری از جنگ و ترور و فروش آن‌ها به عنوان برده را ناشی از توافقات میان رم و طرابلس برای مقابله با ورود آن‌ها به سواحل ایتالیا دانستند.

دولت ایتالیا چهار ماه پیش برای مقابله با ورود آوارگان به سواحل خود در دریای مدیترانه دو ناو جنگی را در آب‌های لیبی مستقر کرد.

معترضان اعلام کردند بیشتر افرادی که در لیبی به عنوان برده خرید و فروش می‌شوند همه دارایی خود را برای رسیدن به اروپا فروخته اند.

به گفته کارشناسان با توجه به این که شمار زیادی از آوارگان هم اکنون از طریق لیبی امکان رسیدن به ایتالیا را ندارند به وسیله قاچاقچیان انسان به عنوان برده به فروش می‌رسند.

این تجمع اعتراضی که تحت تدابیر امنیتی پلیس برگزار شد پس از ۲ ساعت به پایان رسید.

انتهای پیام/

اعتراض آوارگان سیاه پوست به فروش برده های آفریقایی در لیبی

نظر شما