شناسهٔ خبر: 22676123 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

جم امروز پایتخت فوتبال ایران است

لحظه‌شماری برای فینال لیگ

بعد از قرعه‌کشی این فصل لیگ برتر، حتی خوش‌بین‌ترین هوادار پارس جنوبی جم در استان بوشهر هم فکر نمی‌کرد بازی هفته سیزدهم دو تیم در جم به فینال نیم‌فصل اول تبدیل شود؛ اما شاگردان مهدی تارتار آن‌قدر اعتماد به نفس داشتند که تمام لیگ این فصل را به زیر بکشند و در اولین فصل حضور در بالاترین سطح فوتبال ایران آقایی کنند. آنها همه این موقعیت خوب را مدیون سرمربی خود می‌دانند که آنها را خیلی راحت به لیگ برتر آورد و حالا هم در میان شگفتی فوتبالدوستان بر صدر جدول لیگ برتر نشانده است. پارس جنوبی در هفت بازی قبلی خود و پرسپولیس در شش بازی خود مهمان بوده‌اند و در پایان بازی امروز هر دو تیم در بازی‌های بیرون از خانه برابر خواهند شد.

صاحب‌خبر -

تارتار گرچه در تیم‌های مختلفی مربیگری کرده و اکنون در جم حضور دارد؛ اما همواره خود را یک پرسپولیسی می‌داند و این بار هم یکی از دفعاتی است که باید در برابر تیم مورد علاقه‌اش قرار بگیرد. تیم او با یک بازی بیشتر و 25 امتیاز در صدر جدول لیگ برتر است و پرسپولیس را با یک بازی کمتر و 24 امتیاز در تعقیب تیم خود می‌بیند. اگر برنده بازی امروز پرسپولیس باشد، این تیم قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر خواهد شد؛ اما اگر برنده این بازی پارس باشد، اوضاع برای شاگردان برانکو بغرنج خواهد شد. البته بازی امروز، وجه سومی هم دارد: تساوی. این نتیجه بیش از هر تیمی به سود پیکان است که با هفت برد پیاپی از هفته پنجم تا یازدهم اسب خود را برای حضور در جمع مدعیان زین کرد.

روزهای دشوار برانکو

بعد از استعفای طاهری از مدیرعاملی پرسپولیس، برانکو اولین سیگنال را برای جدایی از پرسپولیس فرستاد: «من تا پایان فصل قرارداد دارم و تا پایان فصل در پرسپولیس هستم؛ اما بعد از آن شاید بروم». روزهای طاهری روزهای آرام و بی‌حاشیه و روزهای موفقیت پرسپولیس بعد از یک دهه بحران بود؛ اما هواداران امیدوارند گرشاسبی اجازه ندهد تیم وارد بحران شود. برانکو باید چالش بزرگ امروز را به سود خود تمام کند تا به طرفدارانش اطمینان خاطر بدهد.

پرسش بزرگ: بیرانوند

بیرانوند در بازی سایپا ـ پرسپولیس دچار اشتباهی بزرگ شد تا چوبش را در بازی پرسپولیس ـ پدیده بخورد. حاشیه‌های فراوانی که در آن بازی به وجود آمد موجب شد هواداران خیلی صریح به بیرانوند اعتراض کنند و او هم واکنشی نادرست در برابر آنها داشته باشد. البته او بعد از آن‌که متوجه عواقب حرکتش شد، عقب‌نشینی و عذرخواهی کرد و باشگاه پرسپولیس هم از هوادارانش خواست او را ببخشند تا حاشیه‌ها بیش از این
نشود.

هوای خوب جم

با وجود آن‌که سامانه بارشی از دیشب در جنوب کشور فعال شده؛ اما بازی پارس‌جنوبی و پرسپولیس در هوای آرام و متعادل جم برگزار می‌شود. سامانه بارشی که اواخر هفته در استان بوشهر فعال بود عصر جمعه آسمان استان را ترک کرد و گرچه هوای جم کاهش چشمگیری دارد؛ اما آسمان جم التهاب روزهای پایانی هفته قبل را ندارد.

سینگ می‌رسد

امید سینگ یکی از بهترین بازیکنان پارس جنوبی در این فصل که به دلیل درخشش در این فصل به برنامه 90 هم دعوت شد، پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت، به این بازی می‌‌رسد و این خبر خوبی برای جمی‌هاست.

برگ برنده از نظر فروزان

محسن فروزان؛ این نام یکی از گفتنی‌های بازی امروز است. او در یکی از بهترین استقلال‌های تاریخ حضور داشت؛ اما به بحران‌زده‌ترین پرسپولیس تاریخ باختند. سرمربی استقلال در آن روز امیر قلعه‌نویی بود که دربی رفت و برگشت را به پرسپولیس بحران‌زده آن روزها باخت. فروزان یکی از بهترین بازیکنان این فصل پارس است.

بلیت‌فروشی

زمان بلیت‌فروشی و باز شدن درهای ورزشگاه تختی جم برای دیدار پارس جنوبی و پرسپولیس در هفته 13 لیگ برتر اعلام شد. برای این دیدار 12هزار بلیت با طرح جدید فروخته خواهد شد و بلیت بازی‌های قبل، باطل و غیرقابل استفاده است. قیمت هر بلیت 5000 تومان و هر فرد تنها مجاز به خرید سه بلیت است. ساعت 11 امروز بلیت‌فروشی شروع می‌شود و ساعت 11:30 هم در‌های ورزشگاه تختی جم باز خواهد شد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس

علیرضا بیرانوند (که در تمرین سه‌‌شنبه مصدوم شده بود و به نظر می‌رسد این مصدومیت، بیشتر به دلیل حواشی روزهای اخیر بود، به این بازی می‌رسد) جدا از او سیدجلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده در قلب خط دفاعی و حسین ماهینی و محمد انصاری در کناره‌های دفاع قرار می‌گیرند (این دو بازیکن شرایطی مشابه دارند و در ناحیه پا احساس درد می‌کنند ولی احتمالا به این بازی می‌رسند). محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌‌نیا، وحید امیری و محسن مسلمان در خط میانی و علی علیپور و گادوین منشا در خط حمله بازی خواهند کرد. البته این ترکیب احتمالی است و شاید تغییراتی در ترکیب تیم مهمان در بازی امروز دیده شود.

به این ترتیب احتمالا شایان مصلح و صادق محرمی که در بازی با پدیده بازی کردند در این بازی حضور نخواهند داشت و بشار رسن هم که در آن بازی مصدوم شد در دوران استراحت اجباری
قرار دارد.

بازی‌های پرسپولیس

1ـ‌ پرسپولیس 2 فولاد صفر (آزادی ـ‌ میزبان)

2ـ‌ پرسپولیس 2 تراکتورسازی یک (تبریز)

3ـ‌ پرسپولیس 3 نفت تهران صفر (تختی ـ مهمان)

4ـ‌ پرسپولیس یک سیاه‌جامگان یک (تهران)

5 ـ‌ پرسپولیس 3 گسترش فولاد صفر (تبریز)

6 ـ‌ پرسپولیس صفر پیکان یک (آزادی)

7ـ‌ پرسپولیس 2 سپاهان 2 (اصفهان)

8 ـ‌ پرسپولیس؟ ـ‌ صنعت نفت آبادان؟ (28 آذر در آزادی)

9ـ‌ پرسپولیس 3 اسقلال خوزستان یک (اهواز)

10ـ‌ پرسپولیس یک استقلال تهرا ن صفر (آزادی ـ میزبان)

11ـ‌ پرسپولیس 2 سایپا صفر (تختی ـ مهمان)

12ـ‌ پرسپولیس صفر پدیده صفر (آزادی)

بازی‌های پارس‌جنوبی جم

1ـ‌ پارس جنوبی 4 گسترش فولاد یک (تبریز)

2ـ‌ پارس جنوبی 3 پیکان 2 (جم)

3ـ‌ پارس جنوبی یک سپاهان یک (اصفهان)

4ـ‌ پارس جنوبی 2 صنعت نفت آبادان یک (جم)

5 ـ‌ پارس یک استقلال خوزستان صفر (اهواز)

6 ـ‌ پارس جنوبی 2 استقلال تهران صفر (جم)

7ـ‌ پارس جنوبی یک سایپا یک (تهران)

8 ـ‌ پارس جنوبی یک پدیده یک (جم)

9ـ‌ پارس جنوبی یک تراکتورسازی یک (تبریز)

10ـ‌ پارس جنوبی 3 ذوب‌آهن صفر (اصفهان)

11ـ‌ پارس جنوبی 3 سپیدرود یک (جم)

12ـ‌ پارس جنوبی صفر فولاد یک (اهواز)

نظر شما