شناسهٔ خبر: 22676113 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

بازتاب منفی تغییر نحوه خدمات‌دهی بیمه سلامت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از تغییر روند ناگهانی بیمه سلامت که بازتاب منفی در جامعه به همراه داشته، اصلاح روند کنونی بیمه‌ها را در گرو ایجاد بیمه یکپارچه همگانی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خانه ملت، رسول خضری درباره‌ اظهارنظر مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران مبنی بر این‌که افرادی که وسع مالی دارند، باید حق بیمه خود را به این سازمان بدهند، گفت: بیمه سلامت باید در همان بدو تدوین و ارائه طرح اولیه خود، تمام جوانب امر را در نظر می‌گرفت، نه این‌که بعد از تحت پوشش قرار دادن ده‌میلیون و 400 نفر برنامه‌هایش را تغییر دهد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مدیرعامل سابق بیمه سلامت باید از ابتدا با پیش‌بینی مشکلات در ارائه برنامه‌های خود شفاف‌سازی می‌کرد، نه این‌که بعد از تغییرات حاصل شده براساس برنامه ششم که این سازمان را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جدا کرده و زیرمجموعه وزارت بهداشت قرار داد و در پی آن سیستم مدیریتی این بیمه تغییر کرد، به طور ناگهانی در روند ارائه خدماتش به اعمال تغییرات بپردازد.

وی تصریح کرد: اگر بیمه سلامت بخواهد آزمون وسع را برگزار کند، باید این روش را بعد از این برای افراد جدیدی که تحت‌پوشش این بیمه قرار می‌گیرند، اعمال کند، همچنین برای تمدید بیمه افرادی که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند نیز می‌تواند این طرح را عملیاتی کند، اما در شرایط کنونی نمی‌توان دفترچه‌هایی را که در دست مردم بوده، از آنها گرفت.

خضری تاکید کرد: بالای 85 درصد افرادی که تحت‌پوشش بیمه همگانی قرار گرفته‌اند در زمره قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند، بنابراین اجرای آزمون وسع، تاثیری در وضعیت مالی بیمه سلامت نخواهد داشت و کاهش ارائه خدمات این بیمه هر چند براساس قانون بوده باشد، اما باز هم در جامعه بازتاب منفی دارد، به همین دلیل لازم است سازمان بیمه سلامت در این زمینه تجدیدنظر کند.

وی بیان کرد: البته فردی که از تمکن مالی خوبی برخوردار باشد، از دفترچه تامین اجتماعی خویش‌فرما استفاده می‌کند و اگر فردی به این امر مبادرت نورزیده است، یا سواد لازم در این زمینه نداشته یا از توانایی مالی کافی برخوردار نبوده است، که این امر نیز پس از بررسی‌هایی صورت گرفته، آشکار خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: مشکلات کنونی سازمان بیمه سلامت به این دلیل ایجاد شده که از ابتدا دفترچه‌های بیمه درمانی خود را همچون دفترچه‌های بیمه روستایی براساس نظام ارجاع و سطح‌بندی خدمات ارائه نداده است، بنابراین در این شرایط که میزان توقع جامعه از خود را بالا برده است، نمی‌تواند به طور ناگهانی خدمات خود را کاهش دهد.

نظر شما