شناسهٔ خبر: 22676048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

فرماندهان سپاه و بسیج پیش از خطبه های نماز جمعه استان عنوان کردند:

اعلام وعده نابودی داعش توسط سردار سلیمانی تنها با باور الهی معنی می شود/تفکر بسیجی ریشه در قرآن دارد

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد و نواحی مقاومت بسیج شهرهای استان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته به مناسبت هفته بسیج سخنرانی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد و نواحی مقاومت بسیج شهرهای استان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته به مناسبت هفته بسیج سخنرانی کردند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد : اعلام وعده نابودی داعش توسط سردار سلیمانی تنها با باور الهی معنی می شود

سردار یدالله بوعلی پیش از خطبه های امروز نماز جمعه یاسوج به بیان جملاتی از امام خمینی (ره) درباره بسیج پرداخت و گفت : امام خمینی در وصف بسیج فرمودند ، بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از روز اول تا آخر امضا نموده اند ، من همواره به صفا و خلوص بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم با بسیجیانم محشور گردانم و در این دنیا افتخار من این است که خود یک بسیجی هستم .

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد سپس به بیانات مقام معظم رهبری درباره بسیج اشاره کرد و افزود : ایشان بسیج را به معنای آمادگی و احساس تکلیف در همه لحظات می دانند و در جای دیگری می فرمایند : در هر عرصه ای که نیاز به بسیج باشد ، حضور دارند و به همین دلیل است که آحاد مردم را عضو بسیج می دانیم .

وی در ادامه گفت : مقام معظم رهبری در جلسه ای که بسیجیان محضر ایشان افتخار حضور داشتند ، فرمودند : شاید کسانی باشند که عضو سازمان بسیج نباشند اما معتقد به دفاع از انقلاب و اسلام هستند و دلشان با ما باشد ، همه این ها از نظر ما بسیجی هستند و ما بسیج را فراتر از سازمان می بینیم .

سردار بوعلی ادامه داد : اساسا بسیج و تفکر بسیجی ، تنها  در قالب سازمان نیست بلکه اجرا و اقدام در قالب سازمان است اما فکر بسیج فراتر از سازمان است و اگر موضوعی در سازمان هم تعریف نشده باشد و لازم باشد بسیج عمل نماید ، ورود می کند و به وظیفه خود عمل می کند . این از ویژگی های بسیج است ، به همین دلیل است که بسیج را در عرصه های مختلف از جمله علمی، دفاعی ، فرهنگی ، سازندگی و محرومیت زدایی می بینیم .

بوعلی در بخش دیگری از صحبت هایش بسیج را به معنای آحاد مردم معرفی کرد و افزود : فکر و اندیشه بسیج ریشه در قرآن دارد ، آن جایی که عمل بسیج مطابق با قرآن است ، بسیج معنی می شود و آن جایی که رفتار بسیج ریشه در رفتار ائمه دارد ، بسیج مفهوم پیدا می کند .

وی در ادامه گفت : امروز تفکر بسیجی را در سراسر جبهه های مبارزه با ظلم و ستم می بینیم و هر جا که ندایی از مظلومین بلند است ، تفکر بسیجی حاضر است . هیچ وقت یک بسیجی نگفته است که دفاع در فلان کشور به ما ارتباطی ندارد ، اگر در صحنه دفاع از مردم مظلوم سوریه ، عراق و لبنان نیاز بوده است ، همواره بسیجیان عزیز حاضر بوده اند و شاهد این مدعا هزاران شهید و جانبازی است که تقدیم اسلام شده است .

بوعلی ادامه داد : امروز اگر درجبهه های مقاومت شاهد پیروزی رزمندگان اسلام هستیم چیزی غیر از خدامحوری نیست ، یعنی اگر فرمانده عزیز  و فرمانده شجاع سپاه اسلام  سردار سلیمانی با افتخار اعلام می کند که  ظرف چند ماه ریشه داعش کنده خواهد شد و محو خواهد شد ، اشتباه است  که بگوییم محاسبات دقیق نظامی است ، چراکه آنهایی که از نظامی گری اطلاع دارند حتی اگر  برآورد صدرصد هم باشد باز اتفاقات درون سازمانی می افتد که  حتی ممکن است هر لحظه  صحنه نبرد عوض شود .

وی افزود : بنابراین آن روز سردار عزیز با  افتخار و محکم عنوان می کند که ما ظرف چند ماه آینده اینها را جمع خواهیم کرد،این یعنی خود باوری ، این یعنی کسی که در نصرت الهی تردید ندارد . یعنی ما باور داریم  انچه خداوند در قرآن وعده داده است .

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد : حقیقت بسیج و تفکر بسیج این است  که  وقتی وارد میدان نبرد می شوند ، مطمئن است که یاری خداوند حتمی است ، البته نباید همواره پیروزی مادی را ملاک قرار دهیم ، چرا که ر وقتی در صحنه عاشورا سپاه  اندک سید الشهدا به شهادت می رسند و به حسب ظاهر  نیروهای دشمن موفق  به برتری میدان می شوند اما بعد  از گذشت قرن ها ثابت می شود که تفکر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که اتکا به خدا و قرآن و اعتقاد به راه نورانی اسلام که دین پیروز است.

سردار بوعلی ادامه داد : امروز  اگر پیروزی نصیب جبهه حق می شود و اگر کسانی این پیروزی را رقم می زنند ، اینها  همان کسانی هستند که  باور عمیق و قلبی به این راه نورانی دارند .

وی افزود : دشمنان هر روز به بهانه ای در هر یک از کشورهای مسلمان ورود می کنند تا اسلام را بد نام کنند و بیرق اسلام را به زیر بکشند ، اما شاهد هستیم که هر روز این پرچم  برافراشته تر و پر افتخار تر در دنیا خودنمایی می کند و در اوج انسجام کشورهای مادی ما شاهد افول آنها هستیم و هر چه آنها وحدت می کنند ما شاهد پیروزی  رزمندگان اسلام هستیم .

سردار بوعلی ادامه داد : دشمنان اسلام در شورایی دور هم می نشینند ، تصمیم می گیرند که مجتمع بشوند ، اتحادیه  عرب تشکیل می دهند ، جلسه در ریاض میگذارند ، همه  سران پولدار دنیا را دور خودشان جمع می کنند ، اما نتیجه ، پیروزی رزمندگان اسلام می شود .

وی در بخش پایاینی صحبت هایش به آیه 39 سوره حج اشاره کرد و گفت : خداوند در این آیه می فرماید : " به کسانی که جنگ بر آن ها تحمیل شد ، فرصت  جهاد داده شد ، چرا که مورد ظلم قرار گرفته اند و البته که خداوند بر پیروزی آنها سخت تواناست ، این درسی عبرت آموز برای همه کفار باشد ." این وعده الهی است و مطمئن هستیم تا زمانی که باور به وعده الهی داریم ، پیروز هستیم .

*************************

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دنا: تفکر بسیج الگویی برای مبارزه با استکبار جهانی/ بسیجی یعنی دیپلماسی عزتمندانه سردار سلیمانی در برابر دشمن اسلام

سرهنگ پاسدار علی ستوده نیا در جمع نمازگزاران و بسیجیان شهرستان دنا پیش از خطبه های نماز جمعه با تبریک پیروزی جبهه مقاومت بر داعش تکفیری گفت: این پیروزی نشان از عزت، افتخار و سربلندی این ملت در جهان است.

وی با تبریک این حماسه بی بدیل گفت: امروز ببیش از 39 سال از تأسیس بسیج این شجره طیبه می گذرد و این تفکر هر روز الگوی برای جهانیان می شود و تفکرات آن به کشورهای منطقه انتقال داده شده استو

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دنا به ابهت امروز ایران اسلامی در جهان اشاره کرد و گفت:  اگر بدون هر گونه تفکر و سلیقه سیاسی بخواهیم از قدرت امروز ایران اسلامی سخن به میان بیاوریم باید به گروه 5+1 و نشتن یک ایرانی در جلوی این ابرقدرت ها اشاره کرد که نشان از ابهت این ملت اسلامی در منطقه است.

ستوده به نابودی گروه تروریستی تکفیری داعش در منطقه با توان و تفکر بسیج اشاره کرد و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز باید مواظب این پدیده شوم باشیم و همانگونه که می دانیم امروز داعش به کشور های همسایه یا افغانستان رفته اند که باید مواظب باشیم.

وی حزب الله لبنان، انصارالله  یمن و حشد الشعبی عراق شیعه را برگرفته از همان تفکر بسیجی دانست و افزود:اگر امروز سید حسن نصرالله  این مرد بزرگ توانسته نفس اسرائیل را بگیرد و این توده سرطانی را زمین کند همه برگرفته از تفکر بسیجی است.

فرمانده بسیج ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دنا به وجود علمای بزگی همانند شیخ زکزاکی اشاره کرد و گفت: اگر امروز در نیجیریه شخص بزرگی به نام شیخ زکزاری می تواند 15میلیون را مسلمان کند برگرفته از همان تفکر والای بسیجی است.

ستوده حضور بسیجیان بزرگ این نظام و انقلاب و حتی کشورهای افغانستان ، پاکستان ،یمن ، عراق و سوریه را در برابر گروه تروریستی داعش را برگفته از تفکر والای بسیج برای مبارزه با استکباردانست و گفت: امروز این بسبیج است که می تواند دوای هر دردی باشد.

وی به گزارش بسیج اشاره کرد و گفت: گزارش بسیج گزاش دادن  برای این پروژه و آن پروژه نیست بلکه گزارش مادران شهداء ،بسیجیان شهید مدافعان حرم و شهیدانی است که بدون ادعا در جبهه های مقاومت علیه دشمنان ایستادند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دنا ادامه داد: گزارش بسیج  گزارش همان عزیرانی و مدافعان حرمی است که برای پاسداری از آرمانهای انقلاب جانانه جلوی دشمن ایستاده اند.

ستوده تصریح کرد: گزارش 38ساله بسیج یعنی همان هشت سال دفاع مقدس و حضور امروز بسیجیان بی ادعا در حوادث دلخراش غرب کشور و بسیجی ماندن و کمک کردن به هم نوعان خود.

وی بسیج را یک باور برای حضور حماسی در همه صحنه های دانست و افزود:: بسیج یک  باور است برای حضور در همه صحنه های سیاسی ، فرهنگی، عمرانی و اجتماعی کشور و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند بسیج پدیده بی نظیر انقلاب اسلامی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دنا بسیج را برگرفته از عشق و ایمان دانست و گفت: بسیج یعنی تهرانی مقدم ها و امروز سردار سلیمانی ها که توانسته اند با دیپلماسی بسیجی تروریست را در نطفه خفه کند.

*************************

 

علی محمدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج،‌ گفت: پیروزی ارزشمندی محور مقاومت در منطقه که به رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و مجاهدت بسیجیان و در رأس آنها حاج‌قاسم سلیمانی محقق شد، در واقع حاکی از وجود تفکر بسیجی و انقلابی در منطقه بوده است

وی افزود: وجود تفکرناب بسیج و ترویج فرهنگ بسیجی در هر کجا که پا به عرصه بگذارد گره‌گشای مسائل و مشکلات است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده تصریح کرد: هر جا که تفکر بسیجی وارد شده ما دستاوردهای پرافتخاری داشتیم در بحث همین زلزله کرمانشاه شاهد همدلی و همزبانی ارتش، سپاه و بسیج در خدمات رسانی به زلزله زدگان هستیم که نشات گرفته از تفکر بسیجی در خدمات رسانی به مردم است.

وی تاکیدکرد: فرهنگ و تفکر بسیجی آن قدر مهم است که بنیانگذار انقلاب اسلامی با افتخار خود را یک بسیجی نامیده است.

محمدی اظهارداشت: متاسفانه عده ای هم صدا با دشمنان به دنبال حذف این تفکر و فرهنگ ناب هستند که سخت در اشتباه هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده گفت: باید تفکر بسیجی در جامعه تقویت شودچرا که این تفکر است که هرکجا که نیاز به بسیج باشد مقتدر و آماده و در صحنه است.

وی گفت: تبعیت از ولایت فقیه یکی از مهمترین شاکله های تفکر بسیجی است که باید در بین بسیجیان و آحاد جامعه نهادینه شود.

 محمدی اظهارکرد: اصلی ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم روز افزون آن مدیریت حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده گفت: امروز بسیج آماده تر از هر زمان برای دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب با تبعیت از ولی فقیه زمان حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) است.

*************************

فرمانده ناحیه مقاومت بهمئی :تمام تدارکات نظامی دنیا توان مقابله با تفکر بسیجی را ندارند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه به نقش و جایگاه بسیج در جامعه و تاثیر آن بر تغییر معادلات منطقه پرداخت.

سرهنگ سید روح الله شاهینی تصریح کرد:هفته بسیج امسال با حلول ماه مبارک ربیع الاول مقارن شده است که این تقارن را به فال نیک می گیریم.

شاهینی با تبریک بمناسبت پیروزی جبهه مقاومت بر داعش، گفت: خوشحالی دیگر ما در هفته بسیج امسال این است  که به برکت شجره طیبه بسیج و همت بسیجیان، شجره خبیثه داعش تکفیری که عده زیادی از مردم بیگناه را به شهادت رساندند قطع شد.

وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی که یادگار 8سال دفاع مقدس می باشد با روحیه بسیجی و تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری داعش را نابود کرد.

شاهینی با تاکید بر اینکه اگر روحیه بسیجی نباشد، حتما متوقف می شویم، افزود:تمام تدارکات نظامی دنیا، توان مقابله با روحیه بسیجی را ندارد.

وی با اشاره به تاثیر گذاری بسیج در جامعه، گفت: بسیج هرجا و هر نقطه ای که لازم باشد در کوتاه ترین زمان مکن حاضر می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی در ادامه گفت: بسیج  در همه ابعاد نظامی، مردمی و با روحیه انقلابی فعال است و  هر جا ملت و نظام اسلامی نیاز به کمک داشته باشد، بسیج وارد میدان می شود.

شاهین افزود: بسیج در 8سال دفاع مقدس، در سوریه و عراق به صورت نظامی وارد شد و در  زلزله اخیر کرمانشاه بسیجیان با تمام قوا وارد عمل شده و به همنوعان مصیبت دیده خود کمک کردند.

وی با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در نامه به سردار سلیمانی، گفت: دفع عده سرطانی داعش با روحیه بسیجی بود و دشمن با ورود جوانان  مومن و بسیجی ما به زانو درآمد.

شاهینی در پایان گفت:اندیشه ایجاد ارتش 20 میلیونی به نام بسیج در ابتدای انقلاب اسلامی یکی از افتخاراتی بود که امام راحل(ره) بعد از خود به یادگار گذاشتند که اثرات آن مانند یک شجره طیبه در کشور هر روز نمود بیشتری پیدا می کند.

*************************

فرمانده ناحیه مقاومت گچساران :تفکر بسیجی لرزه براندام استکبار انداخته است

سرهنگ سید علی اصغر نورایی نسب، فرمانده سپاه ناحیه گچساران در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک هفته بسیج و پیروزی جبهه مقاومت برداعش گفت:امروز شاهد این هستیم که خون شهدای مدافع حرم به بار نشست و ثمره آن نابودی داعش و گروه های تکفیری است.

وی افزود:داعش درصدد بود تا اسلام را به عنوان دینی خشونت گرا معرفی کنند تا همیشه دنیا از اسلام و مسلمین بترسند،داعش چقدر بی رحمانه انسان ها را می کشتنددرحالی که با پرچم اسلام این جنایات را انجام می دادند.

نورایی نسب تصریح کرد:امروز به برکت خون شهدای عزیز ، مجاهدت ، تلاش و ایثارگری رزمندگان جبهه مقاومت شاهد نابودی دشمنان اسلام هستیم، همان دشمنی که با پرچم اسلام مقابل اسلام ایستاده بود.

جنگ با دنیای اسلام هدف اصلی دشمنان

فرمانده سپاه ناحیه گچساران تصریح کرد:موضوعی که امروز موجب رعب و وحشت دشمنان اسلام شده است، مکتب اسلام ناب محمدی(ص) است و علت دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی این است که ما دارای یک ایدئولوژی اسلامی هستیم.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت:هدف اصلی دشمنان جنگیدن با دنیای اسلام است و آنها  از خطر نفوذ اسلام در سایر بلادها می ترسند،دشمنان تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به دنیا اینگونه القاء کرده بودند که راه سعادت دنیا پناه آوردن به تمدن وفرهنگ غربی است.

وی تصریح کرد:اما با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت اسلامی دنیا فهمید و جمهوری اسلامی نیز ثابت کرد که ایران اسلامی هم برای دنیای بشر برنامه دارد و هم برای آخرت بشریت و لذا امروز این حرکت بزرگ را در نظام مقدس جمهوری اسلامی مشاهده می کنیدو شاهد نفوذ بیش از پیش تعالیم اسلامی در دنیا هستیم.

حضورتخصصی بسیج درتمامی عرصه ها

نورایی نسب درادامه با اشاره به فرمان تاریخی حضرت امام مبنی برتشکیل بسیج در سال 58،افزود: بسیج با انفاس قدسی حضرت امام راحل و با دو راندیشی ایشان و با راهنمایی ها و هدایت های مقام معظم رهبری رشد و تعالی پیدا کرد و امروز در سایر عرصه ها به صورت تخصصی حضور دارد و هر مشکلی را از پیش روی انقلاب اسلامی بردارد.

تفکر بسیجی بدنبال نفوذ درجهان است

وی ادامه داد:امروز فرهنگ و تفکر بسیجی به عنوان فرهنگ مقابله با استکبار در حال نفوذ در سایر کشورهای جهان است و آنچیزی که امام(ره) می خواستند تشکیل بسیج جهانی بود که به لطف خداوند شاهد این مهم هستیم.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران اظهارکرد:شاید تا قبل از حرکات ددمنشانه داعش و گروه های تکفیری بسیج جهانی اسلام را در لبنان بنا نهاده بودیم اما امروز با ظهور داعش شاهد تشکیل بسیج در سایر بلاد اسلامی هستیم.

بسیج موجب خیرو برکت درمنطقه است

وی افزود:امروز آنچیزی که باعث شد مردم سوریه، عراق و یمن در مقابل حرکات استکباری ایستادگی کنند همین فرهنگ و تفکر یبسیجی است، امروز نه تنهابسیج برای ایران اسلامی باعث خیرو برکت شده بلکه برای سایر بلاد اسلامی نیز باعث خیرو وبرکت شده است.

نورایی نسب گفت:حضور مقتدراانه بسیج در دفاع مقدس دنیا را به حیرت واداشت و با توجه به همین عامل بزرگ بازدارندگی هیچ قدرتی ازدشمنان نمی تواند در برابر ایران اسلامی قد علم کند.

بسیج عامل وحدت و همبستگی درکشور

وی افزود:بسیج مهمترین عامل وحدت و همبستگی در نظام جمهوری اسلامی است و آنچیزی که موجب نزدیکی ملت ها می شود بعضا زبان ، نژاد و روابط قومی و قبیله ای است و برخی وقت ها همین اشتراکات باعث اختلاف بین ملت ها شده است، اما آنچیزی که در نظام اسلامی ایران  مشترک است فرهنگ و تفکر بسیجحی است.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران تصریح کرد:امروز شاهد شکل گیری بسیج در سایر اقشار به صورت تخصصی هستیم و این اقشار تخصصی برای خدمت به مردم است ، این رویکرد جدید بسیج در اولویت خدمت رسانی به مردم در ابعاد مختلف امنیتی ،اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی وسیاسی به مردم است و بسیج مانند همیشه درتمامی عرصه ها همچنان پیشتاز است.

وی افزود:عزیزان بسیجی همه افتخار این را دارند که عضو گروه های جهادی باشند و مشکلات مردم را مرتفع کنند که در بعد اجتماعی به مردم خوب کشور خدمت می کنند،حلقات صالحین از برکات فعالیت های امروز بسیج است و نیزکمک به کشاورزان و اجرای طرح همگام با کشاورز در بهره وری تولید و کمک به رونق اقتصاد و فعال کردن چرخه اقتصاد کشور از فعالیت های بسیج صنعت است.

رونق بخشی به مساجد رویکرد بسیج

نورایی نسب تصریح کرد:رویکرد دیگر بسیج بحث مسجد محوری است ،انقلاب اسلامی از مساجد شکل گرفت و مساجد مرکز اعزام نیرو در زمان جنگ به جبهه ها بود و امروز دشمن در صدصد است ارتباط نسل جوان ما رابا این پایگاه عظیم کم رنگ کند و لذا یکی از برنامه های محوری بسیج توجه ویژه به مسجد محوری و رونق دادن به مساجد است.

وی افزود:رهبری فرمودند که بسیج برای جوانان شور آفرین است، آن چزی که باعث می شود جوانان به طور جهادی در خدمت به محرومین باشند و در عرصه امنیت نیز کمک و یاری کننداین همان شور انقلابی است.

نورایی نسب تاکید کرد:آن چیزی که باعث شد دشمنان همواره از ما بترسند و دوستان ما در سایر بلادها امیدوار باشند همین فرهنگ بسیجی است که برای دوستان امید آفرین و برای دشمنان ترس آفرین است.

تشکیل تمدن اسلامی هدف اصلی بسیج

وی گفت:امروز فرهنگ و تفکر بسیجی لرزه برتن استکبارجهانی خاصه آمریکا انداخته است و امیدواریم روزی برسد که با تشکیل تمدن اسلامی درجهان شاهد رونق اسلام و زمینه سازی برای ظهور صاحب الزمان (عج)باشیم.

انتهای پیام

نظر شما