شناسهٔ خبر: 22675505 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله اعرافی در دیدار رئیس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان:

مراقب توطئه های جدیدی برای احیای جریان های تکفیری در کشورهای منطقه باشیم

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: در عصر پساداعش، باید متوجه و مراقب توطئه های جدیدی برای احیای جریان های تکفیری در کشورهای منطقه باشیم و تمام تلاش و توان خود برای خشکاندن ریشه های فکری و معرفتی اندیشه افراطی گری را با تکیه بر حفظ وحدت و پرهیز از اختلافات قومی و مذهبی بکار گیریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، آیت الله اعرافی در دیدار رئیس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان که عصر امروز در سازمان مرکزی جامعه المصطفی در قم برگزار شد، ضمن خیرمقدم و تبریک به مناسبت اعیاد ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع)، فرارسیدن هفته وحدت و نیز پیروزی ملت عراق و سوریه در برابر جریان تکفیری صهیونیستی داعش، خاطرنشان کرد: هر انسان منصفی اگر حوادث و جنایات چند سال اخیر این گروه تروریستی را به خاطر بیاورد، باید قدردان فداکاری دلاورانی باشد که برای مقابله با داعش ایثار و از خود گذشتگی نمودند.

مدیر حوزه های علمیه افزود: باید به خاطر بیاوریم که اگر این مجاهدت ها نبود، عراق و سوریه در چند ساعت می توانست توسط داعش سقوط نماید و در این صورت، همه جهان اسلام در معرض این توفان سهمگین ترور و قساوت قرار می گرفت؛ با توجه به این حقایق، تمام جهان اسلام باید شکست داعش در عراق و سوریه را جشن بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به مشارکت خود در کنار سایر مسلمانان در خاموش نمودن فتنه داعش افتخار می نماید، تصریح کرد: در عصر پساداعش، باید متوجه و مراقب توطئه های جدیدی برای احیای جریان های تکفیری در کشورهای منطقه باشیم و تمام تلاش و توان خود برای خشکاندن ریشه های فکری و معرفتی اندیشه افراطی گری را با تکیه بر حفظ وحدت و پرهیز از اختلافات قومی و مذهبی بکار گیریم.

آیت الله اعرافی، داعش را دارای ریشه های فرهنگی و فکری در برخی کشورهای متحجر منطقه دانست و خواستار تلاش همه علما و اندیشمندان مسلمان برای معالجه این تفکر فرهنگی و معرفتی ویرانگر در جهان اسلام شد.

عضو شورای عالی حوزه، قم و جامعه المصطفی را از نمادهای وحدت میان ایران و افغانستان خواند و اظهار داشت: جمعیت فرهیختگان و علمای افغانستانی در قم، پیام آوران وحدت و یکدلی میان ایران و افغانستان هستند و باید مورد تقدیر و توجه قرار گیرند .

آیت الله اعرافی، با اشاره به تحصیل چند هزار طلبه اهل سنت در مراکز مختلف جامعه المصطفی در ایران و خارج از ایران، از آمادگی المصطفی برای توسعه ارتباطات و همکاری ها با حوزه های اهل سنت افغانستان و نیز افزایش پذیرش طلاب اهل سنت از این کشور خبر داد.

مدیر حوزه های علمیه در پایان حفظ مصالح جهان اسلام و مسلمین را از راهبردهای اساسی جامعه المصطفی برشمرد و افزود: امیدواریم افغانستان مانند همیشه دارای نقشی موثر در جهان اسلام باشد و  سفر جنابعالی برای تقویت روابط دو کشور و مصالح جهان اسلام سودمند واقع گردد.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، حاج محمد محقق، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعه المصطفی و دیدار با آیت الله اعرافی، به شرایط حساس حال حاضر جهان اسلام و افغانستان اشاره کرد و اذعان داشت: مسئله داعش و گروه های تروریستی از مسائل مهم امروز جهان اسلام به شمار می رود و با توجه به شکست داعش در عراق و سوریه، تمرکز این جریان امریکایی – صهیونیستی در افغانستان افزایش  یافته است.

رئیس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان افزود: همان فکر و اندیشه ای که به دنبال شکل گیری داعش در عراق و سوریه بود، امروز به دنبال تثبیت حضور این گروه تکفیری در افغانستان هستند که عدم توجه به آن، مشکلات عدیده ای را برای ملت افغانستان و همه کشورهای منطقه به دنبال خواهد داشت.

شایان ذکر است: در ادامه این دیدار دو طرف درباره مسائل مختلف و راهکارهای افزایش همکاری های علمی و دانشگاهی به گفت وگو و تبادل نظر پرداختند.

نظر شما