شناسهٔ خبر: 22675491 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

33 سال پیش در چنین روزی

اعتراض ایران علیه حمایت صلیب سرخ از عراق

در پی حمایت آشکار کمیته صلیب سرخ جهانی از رژیم صدام وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه ای با اعتراض به این اقدام موارد تخلف صلیب سرخ جهانی را برشمرد.

صاحب‌خبر -

رخدادهای 4 آذر 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: اجازه نخواهیم داد شعارهای انقلاب فراموش شود و فقرا فقیرتر شوند.

 

  • موسوی: مساله جاسوسی عناصر صلیب سرخ در ایران برای دولت جمهوری اسلامی کاملا روشن است.

 

  • ایران فعالیت مجدد صلیب سرخ در تهران را به تغییر ماموران و اعلام خط مشی جدید موکول کرد.

 

  • وزارت امور خارجه با انتشار بیانیه ای حمایت صلیب سرخ از رژیم صدام را محکوم کرد.

 

  • هاشمی: هیچ راهی جز سقوط صدام باقی نمانده است نیروها آماده فرمان حمله باشند.

 

آیت الله خامنه ای: پیام امام رضا برای همه این است که از مبارزه خسته نشویم

در سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت امام رضا (ع) رئیس شورای عالی دفاع در اجتماع میلیونی عزاداران و شیفتگان امام رضا (ع) طی سخنانی خطاب به مردم گفت: اگر می خواهید شیعه امام رضا باشید و از مرقد مطهر آن حضرت الهام بگیرید باید بدانید که پیام امام رضا برای همه این است که از مبارزه خسته نشویم.

آیت الله خامنه ای تاکید کرد: مبارزه ما مبارزه برای سازندگی کشور است با طرح ها و روش هایی که در اختیار داریم با سرعت و  قاطعیت آن را ادامه می دهیم و اجازه نخواهیم داد شعارهای انقلاب فراموش شود فقرا فقیرتر شوند و سرمایه داران از طرق نامشروع جیب هایشان را پر کنند لذا در برابر سوء استفاده، بهره گیری از امکانات مردم و فریبکاری اقتصادی در مقابل دستگاه های دولتی با قاطعیت خواهیم ایستاد. رئیس جمهور با اشاره به هفته بسیج نیز گفت: بسیج یکی از نعمت ها و بزرگترین معجزات انقلاب اسلامی است. باید نیروهای رزمنده بسیج در تمامی میدان های مبارزه انقلاب حضور فعال خود را حفظ کنند.(1)

 

شروط نخست وزیر برای ادامه کار صلیب سرخ در ایران

آقای میرحسین موسوی دیروز در حاشیه سمینار مبارزین عراقی در مورد ادعای صلیب سرخ راجع به اسرای عراقی به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: مسئله جاسوسی عناصر صلیب سرخ در ایران برای دولت جمهوری اسلامی ایران کاملا روشن است و طرفداری رئیس این سازمان از عراق بهترین دلیل برای عدم بی طرفی رئیس این سازمان از عراق است.

وی افزود: تا زمانی که صلیب سرخ مامورین خود را در ایران تعویض نکند و تغییر خط مشی خود را رسما اعلام نکند محلی برای فعالیت در کشور ما نخواهد داشت. دلایل جاسوس صلیب سرخ برای قضاوت عموم مردم جهان نیز به زودی منتشر خواهد شد. نخست وزیر افزود: البته ما شرط سومی نیز برای فعالیت صلیب سرخ در ایران داریم و آن تهییه گزارشی دقیق از وضعیت اسرای ما در عراق توسط سازمان ملل خواهد بود.(2)

 

اعتراض ایران علیه حمایت صلیب سرخ از عراق

در پی حمایت آشکار کمیته صلیب سرخ جهانی از رژیم صدام وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه ای با اعتراض به این اقدام موارد تخلف صلیب سرخ جهانی را برشمرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: کمیته بین المللی صلیب سرخ با یک موضع گیری یک طرفه و غیرواقعی همزمان با طرح قطعنامه ایران در محکومیت کاربرد سلاح های شیمیایی از سوی رژیم عراق با کمال تاسف رسما و علنا خود را در کمپ حامیان سیاسی رژیم عراق قرارداد و به طور قطع این بهترین هدیه ای بود که در این شرایط می توانست در اختیار رژیم عراق قرار بگیرد تا عدم پاسخ مثبت خود به درخواست دبیرکل سازمان ملل مبنی بر عدم استفاده از سلاح های شیمیایی را توجیه نموده و میدان را برای کاربرد مجدد این سلاح مخوف توجیه نماید.(3)

 

هاشمی: بسیج مستضعفین در حد اعجاز عمل کرده است

سمینار فرماندهان پایگاه ها و رده های گروه های مقاومت بسیج مستضعفین دیروز با سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی نماینده امام در شورای عالی دفاع و سخنگوی این شورا گشایش یافت.

آقای هاشمی در این سمینار گفت: بسیج مستضعفین در حد اعجاز توانسته است نقش خودش را ایفا کند و در میدان های جنگ حماسه بیافریند و به ارتش و سپاه روحیه بدهد. وی در مورد جنگ تحمیلی نیز گفت: از جانب من به عنوان نماینده امام در شورای عالی دفاع که مرکز تصمیم گیری در مورد جنگ است به هم رزمان خود خبر ببرید که ما از هر جهت خودمان را آماده کرده ایم که کار جنگ را یکسره کنیم. رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج گفت: همگی آماده باشید تا لحظه تصمیم گیری فرا برسد باید در آینده نه خیلی دور با حرکتی مناسب مسئاله جنگ را برای همیشه حل کنیم و منطقه و کشور را به صلح برسانیم هیچ راهی جز سقوط صدام و پرداخت حقوق ایران وجود ندارد.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 4 آذر 63، ص 2
2. اطلاعات، 4 آذر 63، ص 2
3. کیهان، 4 آذر 63، ص 2
4. کیهان، 4 آذر 63، ص 2

انتهای متن/

نظر شما