شناسهٔ خبر: 22675256 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

نامه‌ AFC به فدراسیون فعلا تکذیب می‌شود

استقلال از آسیا حذف شد؟

صاحب‌خبر -

شهروند| پنجشنبه‌شب خبر حذف قطعی یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا توسط سایت برنامه نود جنجال بسیار بزرگی در فوتبال ایران به راه انداخت. داستانی که از همان ابتدا همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد از سوی مدیران متخلف فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تکذیب شد اما باعث نگرانی اهالی فوتبال شده است.
استقلال حذف شد؟
طبق اعلام AFC اگر این مدارک ناقص بماند، نماینده مورد نظر فوتبال ایران صلاحیت حضور در لیگ قهرمانان آسیا را ندارد و فدراسیون فوتبال ایران باید ظرف چند روز آینده نماینده دیگری (واجد شرایط باشد) را به جای این باشگاه معرفی کند. کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده به دلیل نقص در مدارک ارسالی این باشگاه و بدهی‌های سنگین و دیگر موارد، ممکن است باشگاه با نامه قطعی حذف از مسابقات مواجه شود. پرسپولیس، استقلال، ‌تراکتورسازی و ذوب‌آهن 4 نماینده معرفی شده به AFC هستند که بررسی‌ها در شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها نشان می‌دهد نامه موردنظر مربوط به استقلال است که بیشترین شکایت از سوی بازیکنان داخلی و خارجی سابق از این باشگاه در نهاد حاکم بر فوتبال آسیا صورت گرفته است.
داستان از چه قرار است؟
درست است که استقلالی‌ها با کمک وزارت ورزش و اداره مالیات و مساعدت دولت و همچنین ارایه سفته به کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای بخشی از بدهی‌های خود را پرداخت کردند،‌ اما باز بودن پرونده‌های مالی در کنفدراسیون فوتبال آسیا ممکن است فاجعه‌ای بزرگ برای این باشگاه مردمی به همراه بیاورد. از طرفی دیگر طبق قوانین به خاطر مدارک ثبت شرکت‌ها AFC هنوز علی‌ فتح‌الله‌زاده را مدیرعامل باشگاه می‌شناسد و امضای افتخاری را به‌عنوان مدیرعامل قبول ندارد. یکی دیگر از بحران‌های بزرگ نیز شایعه ارسال گزارش‌های غیرواقعی این باشگاه به کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره پرونده طلبکاران این باشگاه است که طبق شایعه غیررسمی منتشر شده در رسانه‌ها مسئولان AFC در جریان خلاف واقع بودن بعضی از آنها قرار گرفته‌اند و به همین دلیل احتمال حذف استقلال وجود دارد.
دریافت نامه از AFC تکذیب شد
سهیل مهدی، دبیر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای یکی از نخستین مدیرانی بود که به انتشار این خبر واکنش نشان داد و گفت: «هیچ نامه‌ای از سوی AFC دریافت نکرده‌ایم. با این حال نمی‌توانم آنها را تأیید یا تکذیب کنم! چون‌که احتمال دارد این نامه به کمیته بین‌الملل ارسال شده باشد و من از این موضوع بی‌اطلاع باشم. بعید می‌دانم چنین موضوعی صحت داشته باشد. جلسات بسیار منظمی را برای صدور مجوز حرفه‌ای دنبال کردیم و مماشاتی هم در کار نبود». حمیرا اسدی، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون دراین‌باره تأکید کرد: «تا این لحظه هیچ نامه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر حذف یک تیم از لیگ قهرمانان ‏آسیا دریافت نکرده‌ایم».

نظر شما