شناسهٔ خبر: 22675196 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیروزی جبهه آزادی بخش ملی الجزایر در انتخابات محلی

بر اساس نتایج رسمی انتخابات محلی الجزایر، جبهه آزادی بخش ملی این کشور در انتخابات پیروز شد.

صاحب‌خبر -

پیروزی جبهه آزادی بخش ملی الجزایر در انتخابات محلیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس نتایج رسمی انتخابات محلی الجزایر، جبهه آزادی بخش ملی این کشور که از استقلال الجزایر در سال 1962، در راس قدرت قرار دارد، برغم کاهش آشکار آرای این حزب در انتخابات محلی و استانی، روز جمعه در انتخابات پیروز شد.

نورالدین بدوی، وزیر کشور الجزایر اعلام کرد جبهه آزادی بخش ملی عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر در انتخابات برنده شد و از مجموع 1541 نماینده شوراهای شهر 603 نماینده از نامزدهای این حزب انتخاب شدند. این نتایج، کاهش جدی آرای حزب جبهه آزادی بخش ملی الجزایر را نشان می دهد به طوری که حدود 400 بخش را از مجموع هزار بخشی که از سال 2012 تحت کنترل داشت، از دست داده است.

بر اساس نتایج رسمی انتخابات، جبهه آزادی بخش ملی 30.56 درصد کرسی های شوراهای شهر و 35.48 درصد کرسی های 48 مجمع مردمی استان ها را به خود اختصاص داده است. مجمع ملی دموکراتیک احمد اویحیی، نخست وزیر الجزایر و متحد جبهه آزادی بخش ملی نیز در 451 بخش برنده شده و 26.21 درصد کرسی ها را به خود اختصاص داده است که در مقایسه با سال 2012 یک درصد آرای بیشتری کسب کرده است. این حزب همچنین 527 کرسی از کرسی های شوراهای استانی را نیز کسب کرده است.

انتهای پیام/

اعلام نتایج انتخابات محلی در الجزایر

نظر شما