شناسهٔ خبر: 22674740 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

ابنای شهرستان ها ـ دزفول

قاضی: تنها راه حل مشکلات جهان اسلام تمسک و بازگشت به امامت است

ابنا

امام جمعه دزفول گفت: مهدی یاوران درمقابل مشکلات و سختیها محکم و استوارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ همزمان با هفته بسیج آئین عبادی سیاسی نماز جمعه با حضور اقشار مردم متدین و ولایت مدار شهرستان دزفول، به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی قاضی امام جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) قرارگاه فرهنگی این شهرستان برگزارشد.

خطیب نماز جمعه دزفول در خطبه اول نماز ضمن دعوت به تقوای الهی گفت: جان تقوای الهی پایبندی به دستورات الهی و شارع مقدس است.

امام جمعه دزفول درادامه به تبیین موضوع مهدویت وتاثیر آن در زندگی فردی واجتماعی پرداخت وگفت: یکی از وظایف اصلی ما در عصر غیبت دعوت به امامت حضرت مهدی (عج) است.

وی افزود: مسئله امامت باعث انسجام ، همدلی و اتحاد در جوامع بشری می شود.

خطیب نماز جمعه دزفول با استناد به روایات اظهار داشت حکمت و فلسفه امامت نظم یافتن و نظام جامعه است بنابراین تنها راه حل مشکلات جهان اسلام تمسک و بازگشت به امامت است.

امام جمعه دزفول درادامه به تبیین سبک زندگی منتظرانه از منظر امام جعفر صادق (ع) پرداخت و گفت: مهدی یاوران و مهدی باوران در جهاد و تلاش برای انجام وظیفه همت می گمارند و در قلبهای آنها امید به آینده موج می زند و درمقابل مشکلات و سختیها همچون فولاد محکم و استوارند.

وی تاکید کرد: درسبک زندگی منتظرانه قناعت وساده زیستی وجود دارد و تجملات و تشریفات جایگاهی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی در خطبه دوم نمازجمعه ۸ربیع سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) را تسلیت گفت و نهم ربیع سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) و نیز۷آذر سالروز دلاور مردان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامیداشت.

امام جمعه دزفول درادامه با تبریک سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) افزود: بسیج یکی از معجزه های انقلاب اسلامی است.

وی بسیج را مایه امید دوستان و بیم دشمنان دانست و گفت: بسیج مکتبی ترین و مردمی ترین نیروی مقاومت جهانی ویک نیروی کارآمد برای همه عرصه ها و میدان هاست.

امام جمعه دزفول افزود: نهادینه کردن فرهنگ بسیجی گره گشای مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور است.

خطیب نماز جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه پیروزی جبهه مقاومت بر فتنه داعش و تکفیری ها با رهبری های حکمیانه و بصیرت مند رهبری فرزانه انقلاب امام خامنه ای و فرماندهی سلحشورانه حاج قاسم سلیمانی و مجاهدت مخلصانه مدافعان حرم را تبریک گفت.

امام جمعه دزفول افزود:داعش با تمام توان جهان کفر و میلیاردها دلار نفتی عربستان و دیگر کشورهای عربی به وجود آمد ولی با سد محکم مدافعان حرم روبرو شد.

وی اظهار داشت: دشمن با ایجاد داعش قصد داشت با از بین بردن سوریه و عراق هم مرز ایران شود و چهره ای خشن ازاسلام و ایران در منطقه ایجاد کند.

خطیب جمعه دزفول افزود: در حال حاضر هیچ شهر ومکانی در اختیار داعش نیست ولی به فرموده مقام معظم رهبری نباید از دشمن زخم خورده غافل شد.

امام جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه های نماز به بازدید رهبر معظم انقلاب از مناطق زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با همت مردم نوعدوست دزفول کاروانی به سمت مناطق زلزله زده ارسال شد و ستاد اربعین نیز در منطقه مستقر شده و روزانه هزار پرس غذای گرم تهیه و با کمک دهیاران بین اهالی روستاهای زلزله زده توزیع می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی تاکید کرد: با توجه به سرمای هوا و بارندگی ارسال وسایل گرمایشی و لباس به مناطق زلزله ضروری است.

امام جمعه دزفول در پایان ضمن تجلیل از مردم قدرشناس دزفول و خانواده انقلابی و ولایت مدار شهید عارف کایدخورده شهادت این شهید عزیز را بعنوان ششمین شهید مدافع حرم دزفول گرامیداشت و از تلاش نیروی انتظامی در برخورد با سارقان مسلح که مخل امنیت بودند تقدیر کرد.

................................
سرویس خبرنگاران/ دداخلی/ 333

نظر شما