شناسهٔ خبر: 22674400 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

چند تا بچه آمده‌اند دم باغ و «کیوی» می‌خواهند ما هم دلمان نمی‌آید ردشان کنیم

یک گشایش دیگر: واردات کیوی!

روزنامه جوان

چند روز پیش خبری مبنی بر احتمال واردات کیوی از اروپا مطرح شده بود که موجب تعجب علاقه‌مندان به کیوی، این میوه زبر و زرنگ شد! تعجب وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم ایران چهارمین تولیدکننده بزرگ کیوی در جهان است.

صاحب‌خبر -
کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپا که در نشست مشترک با محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی، به موضوع واردات کیوی توسط ایران از نیوزلند اشاره کرده بود، در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا از واردات کیوی توسط ایران از نیوزلند اطمینان دارید، گفت: ایران برای واردات کیوی از نیوزلند با این کشور توافق نامه امضا کرده است!
در نتیجه خبرنگار کدخدا که خود از طرفداران حرفه‌ای کیوی است (تا جایی که کیوی را با پوست می‌خورد!) این موضوع را پیگیری کرد که در ادامه گزارشی را که ایشان از توضیحات یک مقام مسئول در این رابطه برای ما فرستاده است می‌خوانید:

- سلام جناب مسئول! می‌خواستم بپرسم آیا خبر واردات کیوی صحت دارد؟
- سلام. بله تا حدودی.
- تا چه حدودی؟
- تا آنجایی که کیوی وارد شود. بقیه‌اش را تکذیب می‌کنم.
- اصلاً چرا کیوی وارد می‌کنیم؟ پس تکلیف محصولات باغداران خودمان چه می‌شود؟
- راستش را بخواهید ماجرا از آنجا شروع شد که یک روز ما توی یکی از همین باغ‌های خودمان نشسته بودیم، ناغافل چند تا بچه آمدند دم در باغ و گفتند سیب و گلابی بدهید بخوریم! ما اولش گفتیم سیب و گلابی حالا عمل نمی‌آید، باید صبر کنید ما یک کم دیگر حرف بزنیم، بروید بعداً بیایید. بچه‌ها رفتند و چند روز بعد برگشتند و دوباره گفتند سیب و گلابی می‌خواهیم! ما گفتیم حالا که وقت سیب و گلابی نیست، فعلاً کارهای مهم‌تری داریم، انتخابات است و هزار گرفتاری. خلاصه رفتند و بعد از مدتی دوباره برگشتند و باز هم بنا کردند به درخواست. ما هم آن دفعه دیگر نمی‌توانستیم دوباره بچه‌ها را دست به سر کنیم، یعنی دلمان به حالشان سوخت و نتوانستیم جواب رد بهشان بدهیم. این شد که هر طور که بود سیب و گلابی را فراهم کردیم و دادیم. اما این پایان کار نبود، بچه‌ها رفتند و بعد از مدتی دوباره برگشتند و این بار توقعشان بیشتر شده بود و کیوی هم می‌خواستند. ما هم دیدیم فصل کیوی نیست، به دوستانمان در خارج گفتیم که برایمان کیوی بیاورند که بدهیم به بچه‌ها. به هر حال بچه‌اند دیگر، تحملشان کم است. انتظار دارند همه کارها زود به نتیجه برسد.

- حالا شما می‌فرمایید کشاورزان ایرانی کیوی‌هایشان را چه کنند؟
- نمی‌دانم، هر کاری دلشان می‌خواهد بکنند، از نظر ما بلامانع است.
- ای بابا، هیچ راهی ندارد؟ نمی‌توانید واردات را متوقف کنید؟
- یعنی می‌گویید روی دوستان خارجی‌مان را زمین بیندازیم؟ اصلاً امکان ندارد.
- با این وضع هیچ چیز نمی‌توانیم بگوییم به جز اینکه امیدواریم کیوی‌هاي وارداتی خوشمزه باشند!
- نوش جانتان! بخورید و به جان دولت دعا کنید!
  
البته خبرنگار کدخدا در پاسخ به این سؤال سردبیر که این مسئول دقیقاً چه کاره بود، به حالت Last seen recently رفته و تاکنون مراجعت ننموده است. از یابنده تقاضا می‌شود وی را به صندوق پست ببندد تا در نرود. با تشکر.

نظر شما