شناسهٔ خبر: 22674287 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

بدون ذکر نام از کشورمان و سعودی‌ها

فرمول AFC برای حل شدن مناقشه ایران و عربستان و امارات

منبع: فارس

کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آُسیا در جلسه‌ای بدون ذکر نام از ایران و عربستان و امارات به نوعی فرمول حل شدن مناقشه میان آن‌ها را مشخص کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا جلسه‌ای را در توکیو ژاپن برگزار کرد و تصمیماتی را اتخاذ کرد.

بر این اساس کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا  درخواست کرده انجمن‌های عضو که تحت تأثیر ممنوعیت‌های مسافرتی قرار گرفته‌اند با دولت‌های خود تماس حاصل کرده و امکان معاف کردن تیم‌های فوتبال خود از این محدودیت‌ها را فراهم کنند.

قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا کشورها را به صدور روادید ملزم کرده و از میزبان می‌خواهد ایمنی و امنیت برگزاری مسابقات راتضمین کند؛ کمیته مسابقات هم توصیه کرده این قوانین به دولت‌ها یادآوری شود.

این کمیته همچنین توصیه کرد، در صورت لزوم، هیئتی بلندپایه از ای‌اف‌سی راه حلی برای طرف‌های متأثر از این محدودیت‌ها پیدا کنند.

همچنین در این جلسه مسابقه گروه A مقدماتی جام ملت‌های آسیا بین جمهوری قرقیزستان و میانمار که به دلیل نگرانی‌های امنیتی از روز 5 سپتامبر معوق شده بود، در تاریخ 22 مارس 2018 در یک زمین بی‌طرف انجام خواهد شد و فدراسیون فوتبال قرقیزستان، تمامی هزینه‌های تیم میانمار و سازمان‌دهی مسابقات از جمله هزینه بلیط هواپیما و اسکان را تقبل خواهد کرد.

از دو کشور درخواست خواهد شد برای انجام بازی در یک زمین بی‌طرف توافق کنند و در صورتی که توافق حاصل نشود، اف‌ای‌سی این زمین را تعیین خواهد کرد.

درباره مسائل مربوط به مسابقات باشگاهی، قرعه‌کشی لیگ قهرمان آسیا برای سال 2018، روز 6 دسامبر 2017 در کوالالامپور برگزار خواهد شد و کمیته مسابقات AFC تمایل خود را برای حفظ قالب رفت و برگشت در مسابقه فینال اعلام کرد.

مزایا و منافع طرح پیشنهادی فدراسیون فوتبال عربستان سعودی مبنی بر اینکه مسابقات گروه‌های سنی AFC در مرحله مقدماتی بر حسب مناطق  انجام نگیرد و قرعه‌کشی‌ها به صورت آزاد انجام شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

به گزارش مشرق، این تصمیمات در شرایطی اتخاذ شده است که فدراسیون فوتبال ایران در گزارشی عنوان کرده بود که کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا به میزبانی ایران از تیم های عربستانی و اماراتی رای داده است تا بدین ترتیب دیگر بازی های نمایندگان ایران در کشور ثالث برگزار نشود.

نظر شما