شناسهٔ خبر: 22674244 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

رئیس‌قوه قضائیه:

هجمه به روحانیت و ارکان نظام به دلیل اقتدار سیاسی جمهوری اسلامی است

رئیس‌قوه قضائیه گفت: روحانیت در تبلیغ دین باید از ابزارهای جدید هم استفاده کند و هجمه به روحانیت و ارکان نظام به دلیل اقتدار نظام سیاسی جمهوری اسلامی است.

صاحب‌خبر -


به گزارش ایرنا،  آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در همایش تخصصی صیانت از روحانیت و حوزه‌های علمیه که به همت دادستانی ویژه روحانیت در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد، افزود: روحانیت برای تبلیغ دین باید ضمن حفظ روش‌های سنتی از ابزارهای جدید رسانه‌ای نیز نهایت استفاده را ببرد.
وی با تاکید بر ضرورت فهم مجتهدانه دین توسط روحانیت برای پاسخ به شبهات در جهان امروز، خاطرنشان کرد : تحصیل معرفت دینی به معنای فهم مجتهدانه دین، تبلیغ دین و شرکت در اجرای تعالیم دینی، سه وظیفه مهم روحانیت در عصر حاضر است که باید در هر سه زمینه، نقش خود را به خوبی ایفا کند.
رئیس‌قوه قضائیه اظهار کرد: علما و بزرگان در عرصه‌های گوناگون فقه، اصول، تفسیر، حدیث و کلام، ذخایر بسیار ارزشمندی برای ما به یادگار گذاشته‌اند که باید از این مواریث پربها در تحصیل و توسعه معرفت دینی بهره ببریم.
وی ادامه داد: امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که باید از اصل دین و فروعات آن دفاع کنیم زیرا برخی جریان‌ها در جهان امروز، دائما در حال تولید شبهات و تشکیک‌های جدی در زمینه‌های گوناگون از جمله اثبات واجب، معاد، رسالت انبیا و غیره هستند.
آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه توسعه ارتباطات موجب ترویج این شبهات شده و اذهان جوانان را هدف قرار داده است، افزود: امروز جمهوری اسلامی مورد توجه دنیاست و ما باید به تناسب جایگاه و موقعیت خطیر نظام جمهوری اسلامی، سخن برای ارائه به دنیا داشته باشیم.
وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی در تجدید حیات دین از این جهت و دخالت آن در شئون سیاسی و اجتماعی جوامع، نقشی اساسی دارد.
 رئیس‌قوه قضائیه افزود: امروز جمهوری اسلامی و نظام مبتنی بر دین مبین اسلام، مورد توجه دنیاست و این وظیفه روحانیت را برای پاسخ به سؤالات اساسی و بنیادین پیرامون اسلام و نظام سیاسی مبتنی بر دین، سنگین‌تر می‌کند.
آیت‌الله لاریجانی با بیان اینکه امروز انواع تشکیک‌ها درباره اسلام توسعه یافته است، افزود: تنها راه پاسخ به چنین شبهاتی، فهم مجتهدانه دین است.
وی افزود: مسئول پاسخگویی به این شبهات که ذهن جوان‌های ما را آغشته می‌کند، روحانیت است البته روحانیتی که به فهم مجتهدانه از دین دست یافته باشد.
رئیس‌قوه قضائیه با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی‌های دقیق و هدفمند در زمینه تبلیغ دین، تصریح کرد: مبلغان باید تلاش کنند که پیام خود را با نهایت جذابیت به مخاطب منتقل کنند و این امر جز با تلاش و برنامه‌ریزی به دست نمی‌آید.
وی ادامه داد : بی‌تردید می‌توان گفت که جمهوری اسلامی، مقتدرترین نظام سیاسی در منطقه است. همین امر موجب شده است که همواره مورد توجه و هجمه‌های خاص دشمنان باشد و در این میان از آنجا که روحانیت شیعه نقشی اساسی در نظام جمهوری اسلامی ایفاء می‌کند، طبیعی است که همیشه هدف هجمه‌های دشمن بوده و مورد تخریب قرار گیرد.
وی افزود: امروز جمهوری اسلامی در مقابل قلدرترین کشورها ایستاده و تمام محاسبات دشمن را در منطقه و جهان بر هم زده است، داعش را در منطقه درست کردند و القا کرده بودند که مبارزه با آن 20 سال به طول می‌انجامد.
رئیس‌قوه قضائیه با بیان اینکه روحانیت باید «فاستقم کما امرت» را نصب‌العین قرار دهد و ایستادگی کند، خاطرنشان کرد: هرچه استقامت بیشتر باشد، تخریب‌ها، توهین‌ها و افتراها بیشتر خواهد بود اما نباید عقب‌نشینی کرد.
وی ادامه داد: ما برای نجات خود و ایفای وظایف سنگین‌مان باید در راه اصلاح خود به صورت جدی گام برداریم. نمی‌توانیم جوان را به حق و تقوا دعوت کنیم، در حالی که خودمان اهل حق و تقوا نباشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما