شناسهٔ خبر: 22674121 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار ورزش جهان

صاحب‌خبر -

رونمایی رسمی مسی از کفش طلای چهارمش  
لیونل مسی روز گذشته در ساختمان قدیمی استرلا دام در بارسلونا کفش طلای چهارم خود را از دستان سوارز دریافت کرد. مسی با دریافت چهارمین کفش طلا، به رکورد رونالدو رسید که پیش از این در کسب کفش طلا رکورددار بود. با 37 گلی که مسی در طول فصل گذشته در لالیگا به ثمر رساند، موفق شد عنوان بهترین را از آن خود کند و حالا رقابت ستاره پرتغالی و آرژانتینی وارد بعد جدیدی خواهد شد. لوئیس سوارز این عنوان را به مسی اهدا کرد. ستاره اروگوئه‌ای، در سه سال اخیر، دو بار موفق به کسب این عنوان شده (یک‌بار با پیراهن لیورپول و یک‌بار با پیراهن بارسلونا) و به خوبی می‌داند کسب عنوان بهترین گلزن اروپا چقدر دشوار است.
واکنش روبینیو به حکم 9 سال زندان
روز پنجشنبه رسانه‌های ایتالیایی خبر دادند که روبینیو به جرم آزار جنسی به 9 سال زندان محکوم شده است. این بازیکن از سوی یک دادگاه در ایتالیا به جرم  همراهی با  5 نفر دیگر در تجاوز به یک زن آلبانیایی در کافه‌ای در میلان  در سال 2013  به 9 سال زندان محکوم شد. حال روبینیو به این حکم واکنش نشان داده است.  بازیکن 33 ساله فعلی تیم اتلتیکومینیروی برزیل که در زمان ارتکاب جرم در میلان بازی می‌کرد، در این باره گفت:من اشتباهی مرتکب نشدم؛ بنابراین نباید زندانی شوم. قطعا به این حکم اعتراض خواهم کرد و از طریق وکیلم برای فرجام‌خواهی تلاش می‌کنم.
رئال مادرید به دنبال جذب بونوچی
وب‌سایت FICHAJES از علاقه رئال مادرید به جذب لئوناردو بونوچی، مدافع میلان خبر داد. میلان دچار مشکلات مالی شده و وضعیت اقتصادی خوبی در باشگاه جریان ندارد. از همین‌رو، باشگاه برای بهبود وضعیت اقتصادی خود باید دست به فروش بازیکنان خود بزند و بازیکنی که هم فروشش راحت تر از دیگران است و هم تیم‌ها پول خوبی برایش پرداخت می‌کنند، لئوناردو بونوچی، کاپیتان فعلی روسونری است.رئال مادرید که شرایط را با دقت زیر نظر دارد، پیش از این نیز از مشتریان جدی بونوچی بوده و حالا دوباره قصد دارد از فرصت به وجود آمده برای به خدمت گرفتن ستاره ایتالیایی استفاده کند. روسونری آماده است تا پیشنهاد 40 میلیونی برای بونوچی را بپذیرد و باید دید که رئال چه زمانی برای به خدمت گرفتن او پا پیش خواهد گذاشت. پس از جدایی په‌په، رئال به تقویت خط دفاعی خود نیاز دارد و بونوچی از گزینه‌های مناسب برای آنها خواهد بود.
احتمال حضور لورن بلان روی نیمکت گالاتاسرای
رسانه های ترکیه ادعا کردند باشگاه گالاتاسرای قصد دارد لورن بلان، سرمربی سابق پاری سن ژرمن، را به خدمت بگیرد. شکست سنگین ۵ گله در مقابل تیم باشاکشهیر در دربی استانبول باعث شد علیرغم صدرنشینی گالاتاسرای در سوپرلیگ ترکیه، اعتراضاتی علیه ایگور تودور، سرمربی این تیم مطرح شود. اکنون گفته می‌شود مدیران گالاتاسرای نیز پس از این شکست تصمیم به قطع همکاری با او را گرفته اند و محتمل‌ترین گزینه برای جانشینی او، لورن بلان، سرمربی سابق پاری‌سن‌ ژرمن است .
تقاضای مالی هنگفت اوزیل برای انتقال به بارسلونا
اوزیل نزدیک‌تر از همیشه به بارسلونا است ولی برای انتقال این ستاره آلمانی به نوکمپ هنوز موانعی جدی وجود دارد. هرچه به زمستان نزدیک‌تر می‌شویم، احتمال پیوستن کوتینیو به بارسا کمتر می‌شود و در عوض این اوزیل است که به نظر، گزینه‌ای جدی تر برای آبی اناری ها محسوب می‌شود. خریدی که البته به سادگی مقدور نخواهد بود. اوزیل تا پایان همین فصل با آرسنال قرارداد دارد و در صورت عدم تمدید، می‌تواند تابستان آتی به عنوان بازیکن آزاد راهی تیمی دیگر شود. طبق ادعای آس، تماس‌های اولیه بین بارسلونا و اوزیل برقرار شده و ستاره آلمانی تقاضای حقوق هفتگی 370 هزار یورویی کرده است. به عبارتی دریافتی او سالانه 19 میلیون یورو ناخالص خواهد بود. اینجاست که مشکلات بارسلونا شروع می‌شود چون اگر اوزیل با این رقم جذب بارسا شود و این باشگاه در نهایت قرارداد مسی را نیز تمدید کند، پرداختی به همین دو بازیکن معادل 84 درصد بودجه بارسا برای حقوق بازیکنانش خواهد بود.

نظر شما