شناسهٔ خبر: 22673129 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت وگو با ایرنا مطرح شد:

ممنوعیت صید ماهیان خاویاری تا سال 2018 تمدید شد

باکو- ایرنا- نمایندگان پنج کشور حاشیه دریای خزر در سی و هفتمین نشست «کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده دریای خزر» ممنوعیت صید ماهیان خاویاری تا سال 2018 را تمدید کردند.

صاحب‌خبر -

«مرتضی مهران پور» رئیس امور بین الملل سازمان شیلات روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن اعلام این خبر افزود: این کمیسیون با حضور نمایندگان پنج کشور ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان به مدت سه روز در باکو برگزار شد و مهمترین نتیجه آن تمدید صید ماهیان خاویاری تا پایان سال 2018 بود.
وی افزود: از دیگر مصوبات این کمیسیون پنج جانبه، تعیین سهمیه صید منابع آبزی مشترک کشورهای ساحلی خزر بود، البته بنا به تصمیم اعضای کمیسیون صید، فقط به منظور بازسازی و تحقیقات انجام می شود.
مهران پور گفت: در سی و هفتمین نشست «کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه ازمنابع زنده دریای خزر» ضمن تصویب آیین نامه این نهاد، تشکیل دو گروه کاری علمی و آبزی پروری نیز تصویب شد.
نماینده کشورمان در این کمیسیون افزود: پیش نویس یک موافقتنامه در مورد مقابله و مبارزه با صید غیرمجاز و غیر قانونی در این کمیسیون تهیه، اما تصویب آن به نشست سال 2018 در ترکمنستان موکول شد.
مهران پور گفت: همکاری با سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد - فائو - از دیگر مصوبات نشست سه روزه پنج کشور حاشیه دریای خزر بود.
وی افزود: در این نشست همچنین کشورهای شرکت کننده گزارش صید، حفاظت و باز سازی ماهیان خاویاری و منابع آبزی مشترک دریای خزر را ارائه کردند.
شبد**آساق** 337**1579**مرضیه فاتحی**انتشار دهنده: مهدی نعمتی

انتهای پیام /*

نظر شما