شناسهٔ خبر: 22673075 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ابتکار اشتاین مایر برای رهایی آلمان از بحران سیاسی

رییس جمهور آلمان به دنبال مذاکرات مشترک با رهبران دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات برای برون رفت از بحران سیاسی است.

صاحب‌خبر -

ابتکار اشتاین مایر برای رهایی آلمان از بحران سیاسیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  ‌به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری آلمان، فرانک والتر اشتاین‌مایر، رییس جمهور این کشور قرار است چند روز دیگر میزبان یک نشست مشترک میان آنکلا مرکل، صدر اعظم آلمان به همراه رهبر سوسیال دموکرات‌ها و همچنین رهبر حزب اتحاد سوسیال مسیحی این کشور باشد.

این‌ در حالی است که از سال 2013 تاکنون حزب دموکرات مسیحی آنکلا مرکل به همراه حزب خواهرش یعنی اتحاد سوسیال مسیحی در ائتلاف با سوسیال دموکرات‌های چپ میانه‌رو، در قالب "ائتلاف بزرگ" در آلمان حاکم بوده‌اند. بعد از انتخابات ماه سپتامبر، دولت موقت این ائتلاف همچنان بر سر کار است.  

سخنگوی اشتاین مایر در بیانیه‌ای اعلام کرد: رییس جمهور آلمان بعد از دیدار با رهبران  احزاب دموکرات مسیحی، اتحاد سوسیال مسیحی و سوسیال دموکرات با آنها توافق کرد تا یک نشست مشترک در شهر شلوس بلوو با آنها داشته باشند.

وی اظهار کرد: این نشست قرار است هفته‌ آینده برگزار شود اما تاریخ دقیق آن چندی بعد اعلام خواهد داشت.

در ‌عین ‌حال یک عضو ارشد حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز، گفت‌: این حزب آماده مذاکره با دیگر احزاب در مورد بر طرف کردن بن بست سیاسی فعلی که به دلیل شکست آنکلا مرکل در تشکیل دولت ائتلافی به وجود آمده، است.

این‌ در حالی است که حزب سوسیال دموکرات بعد از انتخابات ماه سپتامبر و کسب نتایج ضعیف در این انتخاب اعلام کرده است که وارد جبهه اپوزیسیون خواهد شد. این موضوع سبب می‌شود که احتمال برگزاری انتخابات جدید در آلمان کاهش پیدا کند.

هوبرتوس هیل، دبیرکل سوسیال دموکرات، امروز گفت‌، حزب سوسیال دموکرات به مذاکرات جواب منفی نخواهد داد. با این حال او مشخص نکرد که این حزب با کدام یک از احزاب مذاکره خواهد کرد و یا این که هدفش ورود مجدد به ائتلاف حاکم خواهد بود یا تنها به دنبال ارائه حمایت پارلمانی از دولت اقلیت احتمالی تحت رهبری مرکل است.

انتهای پیام/

رئیس جمهور آلمان به دنبال مذاکرات مشترک با مرکل و شولتز برای برون رفت از بحران

 

نظر شما